Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheutinko itse itselleni sairaslomapäivän?

Vierailija
27.10.2010 |

Söin eilen illalla periaatteessa tyhjään vatsaan 100g leipäjuustoa, jossa on 21% rasvaa. Se jälkeen vielä pikkupurkillisen rasvatonta jugurttia ja kävin nukkumaan. Muutaman tunnin päästä alkoi kova vatsan polttelu, ilmavaivat ja lopun yön aikana kävin ehkä kuutisen kertaa vessassa. Ensin normaalia ulostetta, sitten löysempää ja lopulta vesiripulia. Vatsan polttelu ja voimakas kipu hellittivät aamulla, kun olin saanut vatsan tyhjäksi.

Aikaisemminkin esim. mozzarellasalaatin, rasvaisen jauhelihan tai rasvaisen pikaruoan jälkeen on ollut samat oireet. Mutta ei mitenkään aina, vaan useimmiten kaikki menee hyvin ja normaalisti.

Karppaaminen ei varmaan minun vatsalleni sopisi...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suolisto reagoi, jos on koko päivän syömättä (sanoit, että periaatteessa tyhjään vatsaan) ja sitten illalla syö päivän ekan "aterian"? Tyhjään mahaan heivattu rasva voi tehdä noin, toisaalta mikä tahansa ravinto, jos vatsa on pitkään tyhjä. oisko niin, että ihminen on tarkoitettu syömään säännöllisesti ja monipuolisesti....

Vierailija
2/9 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tavallisen aamupalan, lounaan ja päivällisen. Iltapala sitten oli tuo leipäjuusto eli periaatteessa "tyhjään" vatsaan.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
4/9 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jompikumpi vanhemmista pois töistä, kunnes tajusimme, että olimme joka kerta syöneet makkaraa saunan päälle iltapalaksi. Ei siis ole mitenkään erityisen yleinen ruoka meillä, vaan nuo oli ne ainoat kerrat kun sinä keväänä makkaraa syötiin. Oli varmaan yötä vasten liian rasvaista ja suolaista lapsen vatsalle. Lapsi siis ihan oksensi.

Vierailija
5/9 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha sekaisin. Tai jos syö tyhjään vatsaan tai liikaa. Vatsakivut ja ripuli, mutta en ole koskaan tämän takia tarvinnut sairaslomaa.

Vierailija
6/9 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha sekaisin. Tai jos syö tyhjään vatsaan tai liikaa. Vatsakivut ja ripuli, mutta en ole koskaan tämän takia tarvinnut sairaslomaa.

Se kai tuossa sairaslomassa on olennaisinta, että jos luulee saaneensa tarttuvan vatsataudin, ei pitäisi mennä töihin tartuttamaan muita. Itse esimerkiksi työskentelen vanhuksien kanssa, joten meillä ollaan vatsapöpöjen kanssa aika tarkkoja, koska nehän voi olla vanhuksille tosi hankalia ja rajuja tauteja. Eli ensin pitäisi tunnistaa itsessään tämä, mistä ruuista niitä vatsaoireita tulee.

Vierailija
7/9 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin tyhjään vatsaan?

Ehkä sulle ei toi juusto sovi?

Vierailija
8/9 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täydellisen tyhjää paastovatsaa. Edellisestä ruokailusta oli nelisen tuntia aikaa ja minulla oli nälkä. Vatsani siis oli "tyhjä".

Vaikka kyseessä olisikin minun itseni aiheuttama vaiva, eikä mikään tarttuva tauti, en olisi tänään kyennyt töihin. En nukkunut yöllä kipujen takia hetkeäkään (alkuyön kaksi ekaa tuntia kärsin nukahtamisongelmista). Söin vasta nyt ensimmäisen kerran 17 tuntiin ja edelleen vatsa on ärtynyt. Työni ei ole niin kevyttä että jaksaisin tehdä sitä tyhjennettyäni elimistöni täysin, olemalla syömättä ja lisäksi nukkumatta.

Tosiasia on, että minun pitää oppia tunnistamaan mitä vatsani kestää ja mitä ei ja oppia erottamaan ruoasta johtuvat tarttuvista taudeista.

ap.

Vierailija
9/9 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin sunnuntaina miehen kanssa mättösafkaa kankkusessa, ja yöllä alkoi hirveä vatsan polttelu ja väänteet. Vierailin usein vessassa, enkä tietenkään saanut unta koko yönä. Olin maanantain kotona, vatsakivut oli hirveät, ja uloste ihan vettä. Töissä kuulin, että tosi monella työkaverilla on ollut samanlaista vaivaa jo useamman viikon ajan, joten se lienee ollutkin vatsatauti. Ehkä sinulla oli sama vaiva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä