Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään keskeytys aloitettiin :(

Vierailija
27.10.2010 |

Miksi me naiset joudumme kokemaan tämän kaiken kurjuuden?

Tuntui niin kamalalta katsoa ohimennen ultrakuvaa ja ottaa keskeytyksen aloittava lääkitys :(

Onko jollakin kokemusta asiasta? Kuinka selvisit? Millaisia kipuja odotettavissa? Kuinka henkisesti kestää tämän?

Ja abortin vastustajat, älkää vaivautuko!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksesi on ymmärrettävä, ja tilanteesi kovin surullinen. Voimia!

Vierailija
22/39 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsen isä olisi kuollut.

Oletko miettinyt, miten tehty abortti vaikuttaa masennukseesi. Tuskin ainakaan helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan olisi joutunut tuollaisesta kärsimään, koska olisin pitänyt lapsen.

Itse olisin ajatellut, että raskaudella oli joku tarkoitus.

Tsemppiä vaan ap:lle! Pidä huoli itsestäsi ja esikoisesta. Käytä kaikki saatavissa oleva apu hyväksesi. Käy aborttiasia läpi, keskustele ammattilaisten kanssa, pyydä apua neuvolasta. Uskoisin, että masennustaustan takia asia tulisi käsitellä nyt tuoreeltaan läpi. Myös abortin tehneestä sairaalasta voit pyytää apua henkiselle puolelle, esimerkiksi sairaalapastorilta.

Vierailija
24/39 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsen isä olisi kuollut.

Oletko miettinyt, miten tehty abortti vaikuttaa masennukseesi. Tuskin ainakaan helpottaa.

Helppohan se on sun sanoa, kun kaikki on sinulla hyvin

Mitä sinä minun hyvinvoinnista tiedät. Minulta kuoli lapsi, mutta siihen en voinut itse vaikuttaa, en itse tehnyt päätöstä hänen kuolemasta.

Vierailija
25/39 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivotan omasta puolestani sulle ja lapsellesi jaksamista. Uskon, ettet todellakaan tee tätä päätöstä kevyin perustein, ja omaa kieltään kertoo myös se, että lääkäri on samaa mieltä kanssasi.

Voi olla, että tulevaisuudessa kadutkin tätä asiaa, mutta valinnat on tehtävä nykyhetkessä, tulevaisuudessa ei ole enää siinä samassa tilanteessa kuin silloin.

Olen itse sairastanut keskivaikean masennuksen, ja tiedän mitä se on.

Vierailija
26/39 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teille jotka kertovat mitä itse olisivat tehneet (anteeksi suora puheeni) HAISTAKAA PASKA!

En tullut kyselemään mitä itse tekisitte tässä tilanteessa vaan kyselin keskeytyksen kokeneilta kokemuksia!!

Te jotka päätitte katsoa sopivaksi tulla kommentoimaan ilman vastausta kysymyksiin, olette varmasti tyytyväisiä kun sanon, että oloni on nyt miljoona kertaa pahempi!

Vaikkakin tiedän, ettei täällä asiallisia vastauksia saakkaan, silti tuollainen tässä tilanteessa pahoittaa mielen vaikka yrittää olla huomioimatta ilkeitä kirjoituksia

ap

Vierailija
27/39 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt valitsemaan lääkkeellistä keskeytystä, vaan halusin kaavinnan.

Syynä oli ihan vain se, etten olisi pystynyt katselemaan ulosvaluvaa ihmisen alkua (rv12)

Vierailija
28/39 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tehty lääkkeellinen tyhjennys eli oli keskeytynyt keskenmeno. Kuten joku jo kuvailikin aiemmin, tuntui kivuliailta menkoilta. Eli supisteli kovasti ja vuoti aika paljon pari-kolme päivää. Lisäksi meni vatsa sekaisin, en tiedä oliko fyysistä vai henkistä omalla kohdallani.. Mutta suht helposti meni, ainakin näin jälkeen päin ajatellen.

Tsemppiä sulle ja valoisampaa tulevaisuutta!

Vierailija
29/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistona miehestä???? Kaikenlaisia...

Vierailija
30/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen käytännön vinkki, että ota kipulääke (panacod?) ENNEN kun laitat sen keskeytyspillerin, se oikeasti estää kipua parhaiten kun on tavallaan jo vaikuttamassa etukäteen.

Elät raskasta aikaa, mutta selviät varmasti.

Vierailija
31/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjuun arvostelemaan ap:tä?

Vierailija
32/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluan toivottaa jaksamista ja osanottoni miehesi takia.

Älä syyttele itseäsi, varmasti teit oikean ratkaisun ja itse tiedät minkä verran jaksat. Turha sitä on murehtia jälkeenpäin. Mä uskon että fyysisen kivun kestää paljon paremmin kuin henkisen...

Erityissiunausta sinulle ja lapsellesi!

Vierailija
33/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä paljon käytännön vinkit enää auta...

Vierailija
34/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teille jotka kertovat mitä itse olisivat tehneet (anteeksi suora puheeni) HAISTAKAA PASKA! En tullut kyselemään mitä itse tekisitte tässä tilanteessa vaan kyselin keskeytyksen kokeneilta kokemuksia!! Te jotka päätitte katsoa sopivaksi tulla kommentoimaan ilman vastausta kysymyksiin, olette varmasti tyytyväisiä kun sanon, että oloni on nyt miljoona kertaa pahempi! Vaikkakin tiedän, ettei täällä asiallisia vastauksia saakkaan, silti tuollainen tässä tilanteessa pahoittaa mielen vaikka yrittää olla huomioimatta ilkeitä kirjoituksia ap

Nämä, jotka aborttiasi "vastustavat" tarkoittavat sitä, että menetit jo miehesi ja joskus kun jaksamisesi saat takaisin, kadut myös lapsesi (menetetyn miehen lapsen) menettämistä.

Masennus saa aikaan hirveitä, ja uskon kun joskus masennuksestasi parannut tulet loppuelämäsi syyttämään itseäsi abortista.

Vierailija
35/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten. Toisen pillerisatsin jälkeen oli paljon kivuliaampi olo, ja olin sen jälkeen sairaalassa muutaman tunnin. Siellä oli muitakin keskeyttäneitä, tunnelma aika kireä eikä kyllä juttukavereita. Ei sillä että olisin kaivannutkaan.

Fyysisesti siitä toipui ihan hyvin, ensin oli parin päivän tauko ja sitten alkoivat kauan kestäneet kuukautiset.

Tiedän että se on yksi elämäni raskaimpia tekoja, muttei tyhmimpiä. Jälkeenpäin ajateltuna minulla nyt mieluummin olisi tuo syntymätön lapsi, mutten myöskään syyllistä itseäni koska tiesin silloiset syyni painaviksi. Joskus mietin, että minulla olisi nyt kaksivuotias poika.

Otan paljon osaa suruusi. Toivon että saat paljon tukea ja apua käsitellä masennustasi, ettei tämä pahenna asiaa. Luulen että tämä myös helpottaa omalta pieneltä osaltaan, yksi stressitekijä on nyt ainakin pois elämäntilanteestasi. Voimia!

Vierailija
36/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

törttöjä täälläkin liikkuu...

Mutta, minulla ei ole kokemusta abortista, koska annoin lapsen adoptoitavaksi. Silti halua antaa miljoona halia ap:lle, jotta jaksaisi vaikeiden aikojen yli. Kuulostaa kliseiseltä, mutta kyllä se aurinko vielä joku päivä sinne risukasaankin paistaa =)

Kovasti tsemppiä myös lapselle, joka menetti isänsä.

Vierailija
37/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun näki tämän aloituksen kuukauden jälkeen ylhäällä.

Itse keskeytys meni todella kivuttomasti ja "helpolla". Eilen oli vielä jälkitarkastus ja kaikki on kunnossa.

Tätä pelkäsin paljon, jos ei kaikki menekkään tässä asiassa hyvin.

Henkinen puoli onkin sitten eriasia, MUTTA edelleen olen päätöksestäni varma. Tärkeitä on nyt selvitä ensin muista asioista yli ja jatkaa elämää.

Mukavaa talven jatkoa kaikille

Vierailija
38/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse kyseenalaistaa. Joskus pitää vain valita huonoista vaihtoehdoista toinen. Joten älkää kääntäkö veistä haavassa hyvät ihmiset!

Vaikean masennuksen kokenut, (vielä) lapseton

Vierailija
39/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuntuu ettei lasta voi pitää,teet aivan oikean ratkaisun.

Isosti tsemppiä sinulle! Toivotaan onnea ja iloa elämääsi tulevaisuudessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi