Jos imettää vauvan kunnolla, miksi ajaksi uskaltaa jättää ilman ruokaa?
Meillä nyt kuusiviikkoinen, jota emme ole saaneet pullolle opetettua. Minkä aikaa uskallan olla pois kotoa, kun lähtiessä imetän vauvan? Noin niinkuin erittäin turvallisesti ajatellen. Vai onko ylipäätään mahdoton ajatus, pitäisikö pikkuvauvalla olla aina ruoka lähettyvillä?
Kommentit (5)
no jos vaavi nukkuu tiettyyn aikaan pitemmän pätkän niin ainakin sen ajan voi olla pois jos ei tosiaan apualypsetystä maidosta. luulisi ainakin tunnin pärjäävän nälän suhteen jos ei satu just tiheän imun kautta. kuinka pitkät syöttövälit sulla yleensä on? onko vaihtelua vuorokaudenaikana tai osaatko ennustaa :)
Eihän se vauva kuole nälkään, vaikkei heti (tai edes tuntikausiin) ruokaa saisikaan. Mutta kuinka kauan hoitaja sitten haluaa/jaksaa nälkäistä ja huutavaa vauvaa hoitaa?
Ja toisaalta on myös mahdoton ennustaa, milloin vauvalle tulee nälkä. Meidän vauva pärjäsi välillä 3-4 tuntia ilman tissiä, välillä taas halusi roikkua tississa koko ajan.
Voisin itse olla. Mutta hoitajan kannattaa varautua kuuntelemaan itkua. Olen omien lasteni kanssa pyrkinyt päiväaikaan 3h syöttöväleihin.
Itse en poistunut vauvan lähettyviltä kolmea tuntia pidemmäksi aikaa, kun ei suostunut koskaan pullolle.
joka tapauksessa. Vaikka ei muuten pullosta joisi, se saattaa kelvatakin, kun äiti ei ole lähettyvillä. Tuskin se nälkään kuolee, kun kuitenkin maitoa on saatavilla. Ja tarvittaessa voi kokeilla hörppyyttää pienestä kupista, jotkut juovat niinkin vaikka pullo ei kelpaisi.
Ja vastaus riippuu vauvastakin, mä kävin tuossa vaiheessa varmaan juuri ja juuri tunnin poissa, mutta joidenkin vauvat syövät säännöllisesti ja ennustettavasti paljon pidemmin välein.