Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISTEN SUNNUNTAI 16.10 ***

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereillä jo.Esikoinen heräsi...No täytyy lepäillä päivällä.Onneksi viikonloppu, ja mies kotona.

Illalla suppaili pari tuntia, yöllä kanssa jonkun verran, mutta kesyjä suppareita ne oli, vaikka olikin kipua mukana.Ei vaan sitä viimestä silausta tullut.

Onnea kaikille nyyttinsä hakeneille:NASULI,GAP,TIKRUKALA,COPPOLA,LOKAVAAVI.IHana lukea vauvauutisia.:))

SINILAINEN:Mulla on nuori iso new forestponi.Sellanen tosi kiltti ja hyväluonteinen,perusratsastettu poni.:) Missä itse hevostelet ? (tietenkin taukoa varmaan nyt ratsastuksesta,mutta kun kerroit olevasi hevosihminen)

Mistähän sai SINISIIVEN ihanan positiivisen asenteen loppuodotukseen...

Kohta varmaan kuulemme myös NELLIINAN,BEIBIN,WAIMON ja MINSKIN vauvauutisia.MIhin PULINA hävinnyt ? ja PULLERONAH tais olla sektio viikolla.

Mukavaa sunnuntaita ja supistusrikasta päivää itsekullekin !

ponnyt rv 39+5 ja masunasukki

Vierailija
2/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudun harvoin, mutta usein käyn lokalahjojen pinot lukemassa. Nyt alkaa jo omakin aika käydä pitkäksi ja hermostuneeksi, kun laskettu aika oli 12.10 eikä mitään vaan tapahdu eikä tosiaankaan jaksaisi enää odottaa.

Kaikki kotikonstit on yritetty moneen kertaan, mut ei mitään. Iltaisin supistelee, mutta nukkumaan mennessä kaikki loppuu ja yöt on rauhallisia ilman supistuksia. Vauva myllää paljon ja se SATTUU ja sitä vaan odottaa jotain tapahtuvaksi.

Jonain päivänä tuntui selässä koko päivän kipeälle ja luulin jo aikani tulleen, mutta sekin oli kai sitten vaan kipua kaikesta painosta kun oli tullut edellisenä päivänä käveltyä paljon.

Mies on sairaslomalla ja esikoinen " vauvalomalla" hoidosta ja kaikki vaan odotetaan vauvan syntymää ja tylsää on kun ei oikein jaksaisi tehdäkään mitään, mies klenkkaa kainalosauvoilla ja esikoinenkin välillä valittaa kun ei ole mitään tekemistä kun äiti ei jaksa juosta perässä.

Kertokaa miten saatte aikanne kulumaan ja hyvät vinkit olisi tarpeen tuohon synnytyksen alkamiseen. Ajatukset pyörii koko ajan siinä.

Suppareita kaikille!!

Maikku rv40+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh, taitaa olla toiveajattelua :-/ Ainakin täällä meillä. Eilenhän tosiaan suppaili päivän aikana ihan ok:sti, mutta niissä ei kyllä ollut yhtään potkua... Nyt mä päätin yöllä, että unohdan koko helvatun LA:n ja vauvan!! Tulkoon kun on siihen valmis. Mä en välitä mistään suppareista yhtään mitään, en ennen kuin ne oikeasti tuntuu jossakin!

Vauvantuoksuiset onnittelut [b]Coppolalle[/b]!! TAHTOO KANS JO OMAN PIKKUISEN!!

Onpas muuten hiljainen aamu vielä... monikohan lokamasu on jo synnärille lähtenyt yön aikana..?! :-O

Tsup-tsupit vielä kaikille, toivottavasti sunnuntaina tosiaan supistelee!!

[b]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~[/b]

Emppu, 38+6

Vierailija
4/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tapahdu mitään.

Valkovuoto on vaan lisääntynyt.

Kuka on vienyt mun supparit, kun ei niitäkään oo?

Huomenna pitäis taas raahautua neuvolaan ja tiedän jo että lauantaina olis eka yliaikaiskontrolli Jorvissa, jos ei mitään tapahdu.

Enköhän mä sinnekkin joudu menemään.

TYLSÄÄ!!

Urkki ja Aarre rv 40+4

Vierailija
5/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonosti nukuttu yö takana. Heräilin koko ajan johonkin ääneen, kylkien puutumiseen ja ukko tuli kotio vasta kolmen aikaan aamulla. Tiedä missä taas on ollut, kavereitten kanssa ajelemassa jossain, kun ei viinaa ota ja baariin ei saa kirveelläkään. No pääasia et on kotona. Taitaa sitäkin jännittää huominen.

Meidän äiti oli ihan kauhuissaan kun sanoin et mies tulee mukaan sektioon (joka on siis huomen aamuna) et ei silloin ' 80 luvulla kun teitä ole pakertanut ulos saanut mies olla leikkauksessa mukana, sinnehän se mies rukka pyörtyy. Sanoin vaan etten ole kuullutkaan ettei sais olla mukana ja minun kroppanihan se on jota ronkitaan, et kyllä ukkokulta pääsee aika helpolla kun ei tartte kuin pitää mua kädestä ja oottaa vauvaa maailmaan.

Mun appiukko on aikas juro äijä, ei kuulemma varmaankaan tule meitä sairaalaankaan katsomaan. Sanoin miehelleni et jos ei isäs tule ni saa olla tulematta kokonaan. On se sen verran iso juttu ja hänkin vauvaa kovasti odottaa ym. mut pitää olla tollanen juntti. Kai sen naisystävä saa ylipuhuttua ja mein äiti sanoi et hän menee vaikka hakemaan sen, heheh;) mulla on aikas aikaan saava mamma.

Mä olen jo ihan pihalla näistä vauva uutisista, missäs vaiheessa COPPOLA vauvansa pyöräytti?? Luen viestit joka päivä ja kaikki. Meneeköhän tää sektion odottelun piikkiin kun jännittää pirusti.

Anyway paljon onnea COPPOLA pikkuisesta, voikaahan hyvin ja tule kertomaan uutisia. neuvola kuulumisia ym.

annu

Vierailija
6/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu777: Tais Coppola eilen aamulla 10 aikaan laittaa lähtöviestin, ja ennen 17 oli vaavi syntynyt.:) Tosiaan vauvauutisia tulee niin paljon nyt, ettei perässä meinaa pysyä.Ei vaan omalle kohdalle...josko pääsis URKIN kanssa samaan aikaan Jorviin. Onhan se mukavaa, että sektioonkin mies pääsee mukaan tueksi.:) Kovasti tsemppiä huomiseen ! :)

Ponnyt rv 39+5 ja masunasukki(joka vois jo ulostautua)

Vierailija
7/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kylmä aamu ulkona, mutta aurinko näyttää alkavan paistaa.

Omassa ( . ):ssa ei mitään uutta, enkä edes jaksa sitä enää ajatella, tulkoon sitten marraskuun 6-11 pv. Tuleepahan ainakin joskus ja sitten ainakin suurin piirtein samoilla viikoilla kuin siskonsa. Mun pitääkin laittaa vielä pari taulua ' paavolle' seinälle ja tonkia tuolta kaapista pinnikseen joku lelu. Hankala valita, kun kaikkia on tosiaan aika paljon ;).

No joo, tää alkas imuroimaan ja pöllyyttään mattoja. Lattiat ajattelin pyyhkästä, kun inhottaa muruset lattialla, jotka nämä nappulat sinne eilen hetkessä sai taiottua :).

Mukavaa sunnuntaita. Palailen kurkkimaan.

*Vallu ja ' paavo' 38+5*

Vierailija
8/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä näkyy olevankin aika paljon..

mutta näkyy odottajiakin olevan vielä useita..

joka päivä pitää näitä teidän kuulumisia käydä lukemassa..

joku kirjoitteli lisääntyneestä valkovuodosta.tais olla eilinen pino..inulla valkovuoto lisääntyi huomattavasti muutamaa päivää ennen synnytystä..ja muistelen lukeneenikin että se lisääntyy yleensä ennen h-hetkeä..

meillä pikku-neiti kasvaa ihan hirveesti..rintamaidon lisäksi menee tuttelia neljä purkkia päiväsä..huomenna olisi sitten taas neuvola..saas nähdä paljonko on kasvanu..

onnellista loppu odotusta kaikille..

itsellä on jo ehkä hiukan ikävä sitä vauva mahaa..mies skannasi helmikuussa positiivisen raskaus testin koneelle..nyt sitä kuvaa katselen haikeane ja mietin et millon saan taas sellaisen..on kai sitä vähä pöljä..

äippäli&tytöt 6-v, 2-v &13-vrk

Vierailija
9/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

COPPOLAlle iloiset vaavionnittelut! Ja yleistsempitykset kaikille niille onnekkaille, joiden nyytinhakuvuoro tulee tänään.

Lyhyesti omaa napaa: Eilen suppaili mullakin pari tuntia illalla, jokunen kipeähkökin suppari ja selkäkipua muttei mitään vakuuttavaa. Kerkisin kuitenkin tulla jo toiveikkaaksi, mutta sitten ne supparit laantuivat :( Vähän vaikeaa osata suhtautua näihin harjoitussuppareihin, kun esikoisesta mulla ei ollut kipeitä suppareita juuri ollenkaan ennenkuin sitten varsinaiset synnytyssupparit alkoi. Nyt toisella kerralla kohtu on näemmä jotenkin supistusherkempi.

Täytyy vain toivoa, että tulee kunnon supistusaaltoja sitten, kun tositoimet alkaa, että älyän lähteä sairaalaan. Yksi monen lapsen äiti-tuttavani kertoili, että hänellä synnytyssupparit on olleet kerta kerralta vähäoireisemmat. Viimeistä synnyttäessään hän oli jonkin aikaa jatkuneiden epämääräisten supistusten jälkeen päättänyt käydä sairaalassa näytillä varmuuden vuoksi, ja siellä olikin todettu, että rouva on nyt 9cm auki... Huu, toivottavasti ei mulle sentään niin käy.

PONNYT, meilläkin esikon aika tahtoo käydä pitkäksi näin viikonloppuisin, kun on tyydyttävä isomahaisen äidin seuraan - isukki tekee vimmaisesti rakennushommia melkein kaiken vapaa-aikansa. Käymme leikkipuistoissa ja mummolassa kylästelemässä, jotta aika kuluisi paremmin; kotinurkissa luuhatessa tahtoo tekemisen puute vaivata, ja lapsi kiusaantuu, kun ei äidistä ole hippaleikkiin eikä moneen muuhunkaan fyysisempään touhuun. Eikä parivuotiasta nyt sovikaan pitää neljän seinän sisällä koko päivää. Arkipäivisin tyttö on onneksi vielä hoitopaikassaan energiaa purkamassa, joten arki-illat menee vähän hyväntuulisemmissa merkeissä.

Hyvää sunnuntaita kaikille lokamammoille! Toivotaan, että tämä olisi tällä erää viimeinen pallomahasunnuntai mahdollisimman monelle meistä...

t. IdaA ja Masulius 39+1

Vierailija
10/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVAONNITTELUT TIIKERIKALA ja COPPOLA!!!!!

Tosiaan, vauvaoja alkaa urakalla syntymään. (joillekin, ei mulle)Nykyisin jänskättää oikein, et kukahan seuraavaks ilmottaa nyyttinsä hakeneen. Tai ilmottaa lähtevänsä nyyttiä hakemaan.

ANNU: mä olin jo sata varma, että olit eilen lähteny synnärille omaasi hakemaan. No, huomenna ainakin. Koitahan siihen asti malttaa odottaa :) Esikoisen odottajana pienetkin merkit tuntuu suurilta, ainakin minusta. Mä varmaan olen tärinöissäni, jos huomais ees jotain pientä merkkiä. Mutta kun ei mitään.BLääH!!

_EMPPU: Mä olen ajatellut myös, että sitte kun tosiaan tuntuu jossakin noi supistelut, niin sitten vois jo hihkua! Mullakin tulee suppareita, mutta kun ei ne oikeestaan tunnu missään. Voi räkä! Ja limatulppaakaan en oo havainnu!!!

Kyllä se on niin, että minäkin olen täällä vielä kauan pyörimässä VALENCIAn ym. joukossa. Kaippa vaavi sitten jouluks syntyy. Kävin illalla saunassa ja otin kunnon löylyt, niin EI TULOSTA! Noi S:ssät saa painua hiiteen! Ne ei hyödytä ku toiveajatteluissa, kuten ollaan se jo huomattu.

Joopa, nyt katkes ajatus. Nykyisin ajatukset koko ajan kääntyneenä vaan siihen, et millon vauva syntyy, syntyis jo , jne.jne.

No mä lähden juomaan aamukaffea ja tulenpa myöhemmin uudestaan kurkistelemaan. TOIVEIKASTA SUNNUNTAITA!!!!

T:Hemulii_i rv 39+6

Vierailija
11/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli silloin kerran keskustelua niistä harjoitushousuista pottahommiin (olithan se sinä...). [b]Muistatko, mistä niitä pystyi tilaamaan?[/b] Silloin oli ainakin joku linkki tuolla taaperoissa(kohan se oli), mutta minä tyhmä en ottanut sitä talteen. Ajattelin vaan, että olisin kattonu ja ehkä tilannukin niitä tuolle tytölle. Olen ollu ' vähän' saamaton noissa pottajutuissa, mutta nyt näyttäisi siltä, että tyttö ymmärtää jo paremmin potan tarkoituksen ja osaa jopa sanoa, milloin pissattaa/kakattaa, kuitenkin vahinkoja sattuu....

*Vallu*

Vierailija
12/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin revetä äsken kun oli miehen kanssa puhetta ÄSSISTÄ. Mies kysyi, että mitä ne ässät sitten oikein meinaa, onko ne

1) [b]S[/b]auna

2) [b]S[/b]eksi ja

3) [b]S[/b]uihinotto ????!!!!!

Siis TÄH?! SUIHINOTTO, eli eipä vissiin miesten keksimää....miten SE muka vaikuttaa kohdunkaulan kypsymiseen?!

*reps ja kops* =))))))))))))))))))))))

*Vallu*

Vierailija
13/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli [b]Vallu[/b] ehdottomasti päivän paras!!! :D Hihhihiiiii :D:

Vai suihinotto..?!! Tshih, pitääkin heti kertoa miehelle :D

No, asiasta toiseen, ootko sä normaalistikin yhtä siivoushullu kuin nyt, suppareiden toivossa? Aattelin vaan että mä ainakin olen, mua kans ärsyttää pikkuset murut ym. lattialla ja siks niitä (siis lattioita) usein moppailenkin :)

[b]Hemulii_i[/b]: Ei limatulppaa havaittu täälläkään :-/ Siispä taidetaan pitää se [b]Marraskuun Klubi[/b] pystyssä... huoh. Mutta onneks meitä on siellä sitten useempi ;)

No nyt pitää mennä..

Emppu

Vierailija
14/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolona tunnustautuu: Olen mä, " aika"

siivoushullu

. Tuun hulluksi, jos paikat on epäjärjestyksessä tai tiskiä pöydällä, tai pölyä tai muruja jne. ja vielä jos pyykkikori on täynnä puhtaassa tai likasessa päässä. Musta on paljon mukavempi elää kun paikat on TipTop, tosin mieheltä aika monesti kuulen naljailua tästä ' pikku_sairaudestani' ;). Mutta eipä sillä, ei se kyllä itekään pystyis elämään, jos paikat ois kaaoksessa - mistähän johtuu, liekö mun kans oppinu ;-D?!

Hyvä, että meitä on muitakin. Joskus ihan hävettää tunnustaa tätä päähänpinttymääni ;).

*Vallu*

Vierailija
15/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla Empun erikoissupparien ansiota, että eilen illalla tunnin verran supisteli tihentyvästi ja alaselkää jomotteli. Aloin jo epäillä, että yöllä tulee lähtö, mutta niinpä ne sitten lopahti. Tänäkin aamuna tuli yksi napakka supistus, johon sitten heräsin. Enempää ei ole tullut, mutta heräsi kuitenkin toivo, että jospa ei sinne käynnistykseen asti tarvitsisi odotella, vaan vauva tulisi itsekseen ensi viikolla. Tilanteet voi näköjään aika nopeastikin muuttua.

Paljon oli taas lokamasuja poksahdellut! ONNEA kaikille nyyttinsä saaneille!

Oon kyllä huvitusta/sääliä herättänyt kiertelemällä vielä näillä viikoilla kaikenmaailman kissanristiäisiä. Eilen oli yhdet tuparit ja tänään synttärit. En sitten ole viitsinyt jäädä poiskaan vaikka ihmiset ihmeissään onkin ollut.

Huomenna olisi sitten neuvola..ei yhtään nappaisi, mutta toivottavasti jää viimeseksi kerraksi!

Rv 40+5 (tasispäivää odotellessa...)

Vierailija
16/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin innokkaasti lukenut lokakuisten pinoa, mutten ole aikaisemmin keskusteluun osallistunut. Nyt on rv 40 eikä ole minkäänlaisia tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä. Ei supistuksia, ei selkäkipuja ei mitään. Neuvolassa sanottiin, ettei pidä liikaa tuijottaa laskettuun aikaan, mutta ei voi mitään, että alkaa käydä hermoille. Esikoinen kun syntyi muutamaa päivää ennen laskettua ja jostain kumman syystä kuvittelin, että tämä kakkonen tulee sitten varmaan vielä aikaisemmin - ja nopeammin ja helpommin. Nyt alan tajuta, että tämä voikin olla 2Xhankalampaa.

Olen yrittänyt keksiä kaikenlaista hauskaa tekemistä, eilen ryysin Hulluilla päivillä. Minusta vain on alkanut tuntua suorastaan pelottavalta liikkua ihmisten ilmoilla, olo kun on niin kömpelö. Tien ylittäminenkin kestää niin, että hyvä kun ehtii autojen alta pois ajoissa.

Yritän lohduttautua sillä, että eka synnytys käynnistyi myös ilman ennakkosupistuksia, aivan seinästä.

Järkeä, malttia ja kärsivällisyyttä tässä kaivattaisiin. Tuntuu ettei oikein muuta huvita tehdä, kuin lukea näiltä palstoilta muiden synnytyksiin lähtöjä. Se antaa toivoa , että ehkä minäkin sitten joku päivä..

Vierailija
17/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin se " pelätyt" rv42 mittarissa!!!! Mutta yllättävän tyynesti suhtaudun tähän asiaan, sillä tajusin yöllä (!!!), että mullahan oli kahden ultran mukaan la " vasta" 4.10/5.10. joten eihän tässä välttämättä " oikeasti" mennä kuin jotain rv41+4/5 -heh heh! Ihan pikku juttu sinänsä, mutta tuon tietoisuuden jälkeen ei ahdista ihan niin paljoa... No, muutenkin mieliala on ihan hyvä ja vähän kipristelee jo masunpohjassa, sillä huomenna on joka tapauksessa synnytyksen käynnistys...Kyllä tässä on kärsivällisyyttä koeteltu, mutta päivä ja hetki kerrallaan -ei ole muu auttanut...Ja nyt kun katsoo taaksepäin, niin yllättävän hyvin sitä on jaksanut.

Ainut inhottava asia tuohon huomiseen käynnistykseen liittyen on hirvittävä viimeöinen painajainen, jonka näin käynnistyksestä. Siis se oli ihan utopinen ja absurdi uni. Lyhyesti: mun setä käynnisti jollain tipalla serkkuni synnytystä. Serkku-tyttö (synnyttänyt siis oikeasti kaksi lasta käynnistyksellä...) istui keittiöntuolilla ja alkoi saada siinä sellaisia sähköiskun tapaisia kouristuksia. Sitten hän vain vaikersi ja ulvoi ja mun toinen setä tuli siihen sanomaan, että ei se nyt noin paljon voi sattua. Minä odotin vieressä vuoroani ja aloin huutamaan, että minua, p****le, ette ainakaan käynnistä, että antaa kyllä tulla ihan itsekseen!!!! Ja siihen se uni loppui. Loppujen lopuksi mua vain naurattaa koko uni ja todennäköisesti oikea " käynnistys" on paljon mukavampaa tuon unen jälkeen, eikä tartte onneksi omia setiään siellä salissa katsella!!! :D :D

ONNITTELUT COPPOLALLE VAUVASTA!!!! Mehän tehtiin TAYS:iin " treffit" viikonlopuksi ja minä taisin tehdä ne oharit. Mutta huomenna olen viimeistään tulossa, joten saatetaan tavata joka tapauksessa!! :)

t.Sinisiipi rv42+0

Vierailija
18/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALLU: kylläpä repesin minäkin tolle miehesi S:lle....hih hih!!! Pitääköhän miehet meitä tyhminä muutenkin, kun tollasia ässiä harjoitetaan ja ylipäätään jaksetaan kenties uskoa niihin ees pikkasen?!! :) No mutta olipa päivän paras juttu kummiskin.

_EMPPU ja VALLU: nolona myönnän minäkin kuuluvani siivoushulluksi. Mä en voi sietää kans murusia tai jos paikat epäjärjestyksessä. Tulee ihan kaista olo, jos koti näyttää rempsalta. Ja on muutenkin mukava olla ja elää kun on siistiä. Mies täälläkin välillä kummastelee puuhasteluani, mutta tykkääpä hänkin asustella siistissä kodissa. Saas nähdä, kun lapsi syntyy, että miten käy. Vaikka uskon, että kun on aina ollut tällanen, niin siitä en taida muuttua. :)

SINISIIPI: Toivottelen jo etukäteen TSEMPPIÄ huomiseen koitokseen. Kyllähän se varmasti jännittää. Mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin :)

Höh, mies kävi höpisemässä ja nyt tuli totaalinen ajatuskatko. No, eipä nyt sitten muuta.

Hemulii_i

Vierailija
19/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla reisisärkyjä?

Ei siis supista vaan särkee.

Vierailija
20/47 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä, tai siis aamuyönä JÄLLEEN untenmaille kello 04 aamulla...tympäsee jo!

Mies lähti aamulla puoli kaheksalta pelaan kaukalopalloa ja siihenkö minä sitten heräsin..meni yli tunti, ennenku sain taas uudet unet. Ajattelin siinä, että on PAKKO kyllä nukkua enemmän ku neljän tuntia. Onneksi heräsinki vasta tuossa puoli yhden aikaan äsken. Ihanaa, kun edes joskus vauva on nukkumassa. Muuten möyrii masussa niin paljon, ettei anna minun sitten nukkua, yritä tässä sitten kerätä voimia tulevaan synnytykseen :D

Joskus olen kyllä kuullut, että unettomuus ja vähäunisuus enteilisi lähenevää synnytystä, onko se kanssasisaret totta? Olispa! No, ei se auta kuin odotella.

t. meritähtönen ja masuvauva 39+2