Mitä päälle työhaastatteluun?
Haen toimistotyöhön enkä ole ikinä mitään jakkupukuja käyttänyt eikä toivottavasti tarvitse. Mitä haastatteluun päälle? Nykyinen työni on sellainen, että on työvaatteet työantajan puolesta.
Kommentit (13)
perusvaatteet, oman tyylin mukaan. Harvassa paikassa käytetään jakkupukuja vaikka niitä aina täällä kehotetaankin pukemaan päälle työhaastatteluun :D
suorat perushousut ja yleissiisti konservatiivinen yläosa. (ei mitään biletoppia neuletakin alle tissivakoineen pilkottamaan) Asu ja olemus kertoo haastattelijalle haastateltavan arvostusta haastattelijaa, sekä haastattelua että työpaikkaa kohtaan. Kannattaa siis olla huolitellusti siisti, siihen asti kuin se itselle ja persoonallisuuteen sopii. Eli ei ehkä kannata laittaa sitä jakkupukua, jollei se tunnu ominaiselta vaatteelta, se näkyy jos ihminen ei viihdy vaatteessaan.
Useasti olen kuullut haastattelijoiden dissaavan tiettyjä vaatteita, esim farkkuja, epäkunnioittavina. Tietty riippuu hyvin siitä mitä työtä hakee ja mistä.
suorat perushousut ja yleissiisti konservatiivinen yläosa. (ei mitään biletoppia neuletakin alle tissivakoineen pilkottamaan) Asu ja olemus kertoo haastattelijalle haastateltavan arvostusta haastattelijaa, sekä haastattelua että työpaikkaa kohtaan. Kannattaa siis olla huolitellusti siisti, siihen asti kuin se itselle ja persoonallisuuteen sopii. Eli ei ehkä kannata laittaa sitä jakkupukua, jollei se tunnu ominaiselta vaatteelta, se näkyy jos ihminen ei viihdy vaatteessaan. Useasti olen kuullut haastattelijoiden dissaavan tiettyjä vaatteita, esim farkkuja, epäkunnioittavina. Tietty riippuu hyvin siitä mitä työtä hakee ja mistä.
Mä pukeudun omalla tyylilläni ja jos se ei kelpaa, on ehkä parempi etten ko. työpaikkaa saa. Enpä ole kuullut kenenkään pitävän FARKKUJA epäkunnioittavana kunhan kokonaisuus on siisti ja asiallinen eikä mikään katuh***n näköinen...
rekrytoijana haastatteluissa toimistotyöhön ja kyllä mä ihmettelen, jos jollain on farkut tai muuten jotain kovin arkista. Ei meillä töissä muutenkaan pidetä farkuja.
Jakkupukua ei tartte olla mutta esim hame ja joku paitapusero tai suorat housut, neuletakki.
tummansininen siisti polviin asti ylettyvä kapea farkkuhame? On tosi siisti, ei siis sellainen rennon farkkumainen. Sen kanssa saappaat.
ap
..aina hieman siistimmät/ hienommat vaatteet kuin normaalina työpäivänä. Eli sen vuoksi en laittaisi esim. farkkuja, joita muuten voisin normipäivänä pitää. Jakkupuku on liikaa, mutta suorat housut tai hame + kauluspaita/siisti neulepusero sopivat oikein hyvin. Kiinnitä huomiota myös kenkiin, että ne ovat puhtaat ja asuun sopivat.
Millaisen yläosan ajattelit laittaa?
Millainen on yritys, johon olet hakemassa?
tummansininen siisti polviin asti ylettyvä kapea farkkuhame? On tosi siisti, ei siis sellainen rennon farkkumainen. Sen kanssa saappaat.
ap
Ja vielä vaikka peruskauluspaita tai (poolo)neule.
Piristää kummasti asua kuin asua. Mulla on ollut joka työhaastattelussa joko pikkasen pinkkiä vaatteessa/asusteessa tai raikkaan vihreää. Toimii, ja antaa positiivisen kuvan! ;) Ehkä?
Piristää kummasti asua kuin asua. Mulla on ollut joka työhaastattelussa joko pikkasen pinkkiä vaatteessa/asusteessa tai raikkaan vihreää. Toimii, ja antaa positiivisen kuvan! ;) Ehkä?
Eka kerralla sellainen musta aika peittävä mutta polvipituinen vakosamettimekko ja pitkävartiset saappaat päällä. Toiseen haastatteluun puin kauluspaidan ja farkut ja taas saappaat.
vaikka esiintyi ministerinä toimittajille. =/ Muut ministerit puvuissa ja jakkupuvuissa. Pisti vähän silmään.
Ei mitään verkkarilinjaa mutta siistit, asialliset. Mulla on ollut aina oman tyyliset eli farkut ja toppi+neuletakki/ pitkähihainen trikoopaita+joku neuleliivi. Aina on työtä irronnut =D