G: Mitä "superruokaa" käytät ruoanlaitossa?
Itse olen vaihtanut ruususuolaan, luomu liemikuutioihin(ei arominvahventeita yms), lihatuotteet ilman E621, lihat aina ilman marinaadeja, reilusti enemmän linssejä, papuja ja soijaa ruokavalioon. Kevyttuotteet pois. Kasviksia monipuolisesti.
Näin meillä :)
Kommentit (29)
... kopioit ja brassaat jollain tuote-esittelyn tekstillä, voisit edes yrittää vihjaista ettei teksti ole omaasi vaan hyvin palkatun mainostoimiston hengentuote.
Se että jotain on käytetty jo tuhansia vuosia ei ole tae mistään. Kuten ei sekään että kyse on luonnontuotteesta.
Kuten ylempänä on todettu, ns. superfood ei tarjoa mitään mitä elimistö jäisi terveellisellä ja täysipainoisella ruokavaliolla kaipaamaan.
[/quote]
olen itse ollu mukana laatimassa ne tuote-esittelyt niin, enhän mä voi brassailla.. : )
kasvista saatu???
"Se stevian kirjoittava, goijibrassailija.."
Mikä suola olisi paras? Millaista on ruususuola? Entä sienisuola? Entä ihan perus merisuola?
syödään usein parsakaalia ja lehtikaalia lisukkeena/ruoan seassa.
Välillä innostuimme terveys-smoothieista, mutta ne rupes tökkinään....
kasvatan silloin tällöin ituja.
Mustikkaa, puolukkaa ja muita marjoja syödään sen verran kun pakkasesta löytyy, eli muutaman kerran viikossa, lapsi useammin.
Meilläkin käytössä ruususuola, + kylmäpuristettu kookosöljy ja -oliiviöljy.
Mutta ei me olla niin tarkkoja, eli sokeria, voita ja leivonnaisiakin menee....
eli ruususuolassa on enemmän mineraaleja, sen takia parempi kuin puhdistettu suola.
-mutta jodia siinä ei taida olla, eli saakohan sitä sitten tarpeeksi?
NaCL mutta esim paljon kaliumkloriidiä, ja magnesiumia suoloja,rautaa jne.
Ei siis pelkkää natriumkloriidiä.
Himalaya (ruususuola) on hyvä vaihtoehto. Jätä tavalliset pöytäsuolat pois.
Varsinaista superruokaa emme käytä, mutta tämmöisiä tuotteita mm. valitaan:
* luomu-lihat
* luomumaito
* luomuhedelmiä
* luomukananmunat
* luomuhiutaleet
* luomujauhot
* ei lihahakuutoita, niiden sijasta pitkään luomukasvisliemikuutioita ja nykyään paljolti lipstikkaa
* leikkeleet ilman 621
* lihat ilman marinadeja
* muutenkin mahdollisimman E-kooditonta ruokaa
* suola urtekramin puhdistamatonta merisuolaa
* sokeri luomusokeria
* voi kirnuvoita
* levite 60% margariinia
* rasvat rypsiöljyä tai oliiviöljyä
Jos oikeita superruokia mietitään, niin varmaan ainoan vähän kunnollisemman superruuan kriteerin täyttäisi Actimel-tyyppiset juomat, joita juomme aina ajoittain.
... kopioit ja brassaat jollain tuote-esittelyn tekstillä, voisit edes yrittää vihjaista ettei teksti ole omaasi vaan hyvin palkatun mainostoimiston hengentuote.
Se että jotain on käytetty jo tuhansia vuosia ei ole tae mistään. Kuten ei sekään että kyse on luonnontuotteesta.
Kuten ylempänä on todettu, ns. superfood ei tarjoa mitään mitä elimistö jäisi terveellisellä ja täysipainoisella ruokavaliolla kaipaamaan.