Mitä "enemmän rakkautta" voisi ihan konkreettisesti olla?
Olen onneton tässä avioliitossa, jossa ei ole läheisyyttä oikeastaan ollenkaan. En tunne oloani millään tavalla rakastetuksi tai arvostetuksi, enkä ole oikeastaan koskaan tuntenut.
Jonkun asian pitää muuttua, ja sitä olen tässä yrittänyt miehelle selittää, mutta tuntuu kuin solkkaisin vierasta kieltä, ei se ymmärrä.
Tarvitsen enemmän rakkautta, hyväksyntää ja hellyyttä. Keskustelu liikkuu akselilla "jos mä tyhjään tiskikoneen kerran viikossa niin oletko taas hiljaa ainakin viis vuotta tästä asiasta". Miten väännetään rautalangasta miehelle, mitä nainen emotionaalisesti tarvitsee parisuhteessa?
Kommentit (8)
Miten sinun laitasi on, olet osoittanut rakastavasi miestä, ollut hänelle hellä ja hyväksynyt hänet sellaisena kuin hän on?
en ainakaan tarvi välttämättä naintia, ihan pelkkä kainalo on jo paljon ja helppo vaikka lasten läsnäollessa toisen kainaloon asettua. Mutta mieskin tarvitsee hellyyttä ja nainen voi olla aloitteellinen näissä ihan yhtä hyvin kuin mieskin.
Jos todellakin keskustelu on tyyliä "jos mä tyhjään tiskikoneen kerran viikossa niin oletko taas hiljaa ainakin viis vuotta tästä asiasta" niin vaikea siitä on kyllä rakkautta ja välittämistä repiä.
Mä olen taipuvainen uskomaan ettei rakkautta voi pakottaa. Jos mies kuvittelee että "enemmän rakkautta" on se että tehdään joku temppu jotta muija pitää turpansa kiinni vähintään viisi vuotta niin ei se mulle ainakaan ole osoitus todellisesta välittämisestä. Ehkei sitä yksinkertaisesti ole, vain halu pysyä riittävän ystävällisissä väleissä ettei tule tappelua.
asiaa puide joidenkin muiden ihmisten avulla, pariterapia tms. siellä voisi ehkä saada miehen ymmärtämään sinun rakkaus-hellyys-hyväksyntä käsitykset. Voihan mies olla sellainen, ettei hän vaan ole osannut osoittaa sinun kaipaamia tunteita sinulle oikealla tavalla.
T. Mies
naiselta (siis vaimoltani) samoja asioita kuin sinä mieheltäsi, eikä minullekaan anneta hellyyttä eikä rakkautta, hyväksyntäkin on hukassa. Miksi tarpeet eivät kohtaa?
T. Mies
Jos mies kuvittelee että "enemmän rakkautta" on se että tehdään joku temppu jotta muija pitää turpansa kiinni vähintään viisi vuotta niin ei se mulle ainakaan ole osoitus todellisesta välittämisestä. Ehkei sitä yksinkertaisesti ole, vain halu pysyä riittävän ystävällisissä väleissä ettei tule tappelua.
Olen ehdottanut pariterapiaakin, mutta se asia sai täystyrmäyksen.
Itse yritän osoittaa hellyyttä ja välittämistä, mutta yleensä kaikenlaisen fyysisen läheisyyden sietäminen on miehellä huonoa. Muutama minuutti päivässä on maksimi, ja on tarkasti rajattua missä tilanteissa ja mihin kohtiin häntä saa koskea. Sukuelimiin esimerkiksi ei ollenkaan, mitenkään. Olen aika lannistunut jo valmiiksi häntä lähestyessäni, ei tee mieli helliä jos "palkaksi" saa tiuskintaa.
Mies tarvitsisi nyt konkreettiset ohjeet mitä hänen pitäisi tehdä. Ympäripyöreät "enemmän kosketusta ja enemmän yhdessäoloa" eivät selvennä hänelle mitään. Onhan sekin "yhdessäoloa", jos istutaan sohvan eri päissä ja katsotaan 50 km hiihtoa.
Ongelma on, että en itsekään enää tiedä, mitä haluaisin tai mitä voisin pyytää.
ap
http://dr-ben-avioliitto.blogspot.com/2006/04/vaimo-kaipaa-mieheltn-eni…
aivan ihanasti kirjotettu.
t.mama
selkeästi miehelle. Millaista se rakkaus, hyväksyntä aj hellyys sinun mielestä on. Vierekkäin oloa ja toisesta kiinni pitämistä, silittämistä(ei vaatteiden), hierontaa vai mitä?
Mitä sinä käsität hyväksynnällä, miehellä voi olla erilainen käsitys samoin millaista rakkautta mies antaa ja millaista sinä haluat. Voiko se miehen mielestä olla sitä, että mies yrittää pitää huolta perheestä ja vaimosta ja kodista.
Millainen kannattaisi kertoa oma käsitys noista asioista ja kysyä siis miten mies asiat ajattelee.
Mies voi omasta mielestään osoittaa rakkauttaan ja hyväksyntää mutta teidä käsitykset asioista poikkeavat.
Kyllämieskin osaa ilmaista tunteita, onko hänellä ollut mahdollisuuksia olla rakastava ja hellä?
Minä ainakin osaan olla rakastava, mutta omassa tilanteessani koen etten ole saanut kunnolla mahdollisuuksia osoittaa rakkauttani enkä hellyyttä. Miten helppo sinua on lähestyä kun mies haluaisi olla hellä ja rakastava?
T. Mies