Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastentarvikekirppikselle vai "seka"kirppikselle myyntiin?? (Villa LYhty onko hyvä)?

Vierailija
26.10.2010 |

Mietin että jos etupäässä lastenvaatetta yms. (jonkin verran myös kirjaa/astiaa yms.), niin onko parempi viedä lastentarvikkeisiin erikoistuneelle kirppikselle, vai jollekin muulle itsepalvelukirppikselle jolla ei ole tuota "leimaa" että etupäässä lastentarvikkeita??

Lastentarvikekirppiksellä toki kohderyhmä oikea, mutta siellä taas kovasti kilpailua kun joka pöytä täynnä lasten rättejä.

Jossain toisella kirppiksellä ehkä taas ihmiset ostaisi sitten siitä pöydästä missä sattuisi löytymään jotain sopivaa, eivätkä nirsoilisi niin paljon...?

Villa Lyhdyn nettisivujen perusteella näyttää siistiltä ja kivalta paikalta, pöytä 35-40 eur.

Kehä 3 kirppis taas aika perinteinen tunkkaisen oloinen (kerran oon käynyt), toisaalta netistä keskusteluja etsimällä sitä on kehuttu.

Käyköhän siellä paljon porukkaa kuitenkaan...? pöydät 34-38 eur.

villa Lyhty on myös meiltä paljon kauempana, eli toki matkaankin menevä aika ja bensa vaikuttaa siihen mihin kannattaa viedä.

Tietty huutis on vaihtoehto myös, mutta en millään jaksaisi/ehtisi nyt kuvata ja kyllä niissä postitteluissa aika kova homma on myös (etenkin kun myyn usein tuote pari kerrallaan, en tykkää niistä "pakko-paketeista".)

Eli mietin nyt että onko tuo Villa lyhty sen verran parempi kuin kehä 3, että kannattaa viedä sinne vähän kauemmas... netin kuvissa näyti kyllä paljon kivemmalta kuin Kehä 3. Mutta se myyntihän ratkaisee.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsien pieneksi jääneitä vaatteita villa lyhdyssä ja viikkosaldo oli vähän reilu 300 euroa, olin tyytyväinen. En edes myynyt mitään parhaita haalareita siellä (ne kannattaa laittaa huutikseen) vaan ihan perus sisävaatetta, kenkiä ja ulkovaatteita. Minulla vietiin todella paljon tavaraa käsistä jo siinä vaiheessa kun vasta laitoin vaatteita esille, eli kohderyhmä on siellä tosiaan oikea.

Vierailija
2/10 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin entisissä tiloissa ja tykkäsin. Nyt on tilat pienet ja ahtaat ja hinnat nousseet eikä siellä kyllä mene kaupaksi kuin pienten lasten vaatteet ja lähinnä näistäkin vauvanvaatteet. EN ainakaan itse enää myy siellä.

Kehä 3, olen itsekkin nyt miettinyt ja ilmeisesti kauppa kuitenkin käy ihan ok. Paljon riippuu tietnekin ajankohdastakin milloin myy jne.

Jokatapauksessa olin tosi pettynyt Villa Lyhtyyn kun itse kävin viimeviikolla ja olen kuullut muilta ihan samaa eli ahdasta ja kallista... valitettavasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettisivujen kuvat sieltä uudesta vai vanhasta+

Vierailija
4/10 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siitä vanhasta isommasta ja väljemmästä tilasta. Nykyään se on niin ahdas ettei sinne tee mieli edes mennä - varsinkaan rattaiden kanssa. Ostettavaa en ole löytänyt moneen kuukauteen vaikka melkein joka viikko siellä käyn... Tosin tarjolla onkin eniten vauvanvaatteita ja hinnat ovat aika kovia varsinkin ns. merkkivaatteissa. Viimeksi katsoin kokoa 62cm olevia haalistuneita/nukkaisia Po.P:in bodyja, joiden hinnat oli 6e-8e... Myyjät ovat myöskin usein melko nyrpeitä; häipyvät ulos tupakalle ja joskus saa kassalla odotella.

Itse olen viimeksi myynyt vuosi sitten vielä "vanhalla puolella" (muuttivat vuoden vaihteessa saman rakennuksen päätyyn) ja tuolloin viikkomyynti oli reilu 450e - ja samaa luokkaa se oli aikaisemmilla kerroillakin. Yksi asia, joka viimeisimmällä myyntikerralla ihmetytti oli se, että minulle soitettiin muutamaan otteeseen kirpputorilta, että myisinkö vaatteen tai lelun halvempaan hintaan. Myin takkia, jossa oli hintalappu 10e ja joku asiakas tahtoi ostaa sen hintaan 5e; samoin nukkekodin hintaa tingittiin. Takki meni kyllä myöhemmin kaupaksi ilman hinnanalennusta ja nukkekodin myin ehdotetulla hinnalla. Kummallisinta asiassa on se, että löysin tässä muutama viikko sitten yhdestä pöydästä Ticketin topparukkaset, joissa ei ollut hintalappua. Koko ja väri olisi ollut sopiva, joten pengoin koko pöydän ja yritin etsiä mahdollisesti irronnutta lappua. Koska lappua ei löytynyt, niin kysyin olisiko mahdollista soittaa pöydän myyjälle ja kysyä ovatko rukkaset hänen ja mikä mahtaa olla niiden hinta. Sain tylyn vastauksen, ettei heillä ole aikaa soitella ja sitä paitsi tulee kuulemma nopeasti tuhannen euron lasku, jos joka vaatteen takia soitellaan myyjille. Sanoin, ettei se estänyt minulle soittelemasta useampaankin kertaan mutta antaa sitten olla. Joten sinne hävisi tiskin alle rukkaset; epäilen vahvasti että saiko pöydän myyjä ne sieltä mukaansa... Jos olisi ollut pokkaa, niin olisin voinut kävellä ulos rukkasten kanssa ja väittää niitä omiksi. Tyhmä mikä tyhmä... Eli en suosittele enää varauksetta Villa Lyhtyä myyntipaikaksi.

Kehä 3 kirppis on tosiaan melko kuolleen oloinen mutta lähinnä arkisin aamupäivällä tulee siellä käytyä eli varmaan siellä enemmänkin käy porukkaa. Viirin kirppis Klaukkalassa on ainakin vilkas paikka, sitä monet ovat suositelleet. Itse olen pari kertaa käynyt siellä ostoksilla mutta mitään suuria löytöjä en ole tehnyt sieltäkään.

Itse myyn nykyään suurimman osan lasten vanhoista vaatteista huutonetissä; ne joita en viitsi siellä myydä (=käyttövaatetta) myyn Myyrmäkihallin kirppiksellä. Siellä on hyvin menneet lastenvaatteet, lelut, kirjat, astiat ja kaikki muukin kaupaksi - jos hinnat ovat kohdillaan. Melko kallis pöytäpaikka on mutta toisaalta säästyy hinnoittelemisen ja viikkopöydän siistimisen vaivalta (viikon aikana saa monta kertaa ajaa kirppikselle viemään lisää tavaraa ja siistimään pöytää).

Vierailija
5/10 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran siellä vanhalla puolella ja sain ihan ok verran rahaa, ei siinä mitään. Mutta myyjät olivat nyrpeitä ja alkoivat mulle valittamaan että liian halvalla ei kannata myydä (olin alentanut 2 vikaksi päiväksi muutaman bodyn 0,10-0,20 senttiä)et parempi sit kun ei tuo ollenkaan! Ostaa vaan trokarit ja sit ne on viereisellä kirpparilla myynnissä.

Mä olin ihan hoomoilasena et mitä ihmettä se niille kuuluu paljonko mä pyydän vaatteista, nehän saa sen pöytävuokran!

Uusi tila on ankeampi ja ahtaampi, en tykkää käydä. Musta tuntuu että yrittävät pitää jotain wannabe-lastenvaateliikettä mutku ei ole varaa niin kallis kirppari sitten.

Mä suosittelisin ap.lle ja muillekin femmatoria tuusulassa. Se on kiva paikka ja ihmisiä käy paljon. ;)

Vierailija
6/10 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asiakkaana käynyt tosi usein. Siellä on kyllä aina porukkaa, ihan sama mikä päivä viikosta ja kellonaika. Henkilökunta on vaikuttanut ihan mukavalta, mutta en olekkaan siellä myynyt. Ja tosiaan, minäkin tykkäsin enemmän siitä vanhasta tilasta. Tuolla ei mahdu rattailla kulkea etenkään viikonloppuna..

Kehä 3 kirppiksellä olen ollut viime keväänä myymässä huonolla menestyksellä. Naisten/vauvojen vaatteita oli myynnissä. No saattoi olla tietysti vikaa omissa tavaroissakin/hinnoittelussa, vaikea sanoa. Nyt viime aikoina (kävin myös tänään) siellä on ollut tosi hiljaista. Paljon tyhjiä pöytiä eikä kyllä paljon ostajiakaan.

Jos itse menisin noista jompaan kumpaan myymään lasten vaatteita niin ehdottomasti valitsisin Villa lyhdyn.

Vierailija
7/10 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!!

Yleensä kirpputori eivät myy hintalaputtomia tuotteita!!

Me asiakkaat kun emme aina palauta tuotteita oikeille pöydille, niin myyjät eivät voi tietää onko edes tuote kyseisestä pöydästä jos niistä hintalappu puuttuu. ymmärän etteivät voi soittaa jokaisen hintalaputtoman tuotteen perään,,,sillä tuotehan ei välttämättä ole kyseisen myyjän.

Eikös tuo ole Lyhdyn myyjiltä hyvää palvelua jos jokin asiakas haluaisi ostaa sinun tuotteen mutta haluaa tinkiä, niin soittavat sinulle,,,ettei sen vuoksi jää myymättä,,,,harvoissa paikoissa suostuvat soittamaan ja tämän takia tuote voi jäädä myymättä.

Olen myynyt Lyhdyssä useaan kertaan ja voin lämpimästi suositella niin myyjänä kuin asiakkaana!

Vierailija
8/10 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt siellä uusissa tiloissa pariin kertaan ja ihan kivasti on vaatetta ja leluja mennyt kaupaksi. Viimeksi tienasun viikosta 350€. Ja ei niitä hintoja ole pakko laittaa kovin korkeiksi, itsellä ainakin meni ihan tavis lastenvaatteet halvalla ja niin näyttää monella muullakin olevan edulliset hinnat.. Toki joukkoon mahtuu aina niitä, jotka pyytävät kuahtaneista "merkkivaatteista" ylihintaa.

Itse en tykkää Femmatorista, tavaraa katoaa paljon ja on muutenkin mielestäni aika epämiellyttävä paikka. Ja kallis.

Vierailija
9/10 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti! Mukavat myyjät, siisti ja edullinen viikkovuokra, nyt 25 e marraskuussa!! Itse olen tehnyt löytöjä ja myynyt tavaraa siellä tuottoisasti.

Vierailija
10/10 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!!

Yleensä kirpputori eivät myy hintalaputtomia tuotteita!!

Me asiakkaat kun emme aina palauta tuotteita oikeille pöydille, niin myyjät eivät voi tietää onko edes tuote kyseisestä pöydästä jos niistä hintalappu puuttuu. ymmärän etteivät voi soittaa jokaisen hintalaputtoman tuotteen perään,,,sillä tuotehan ei välttämättä ole kyseisen myyjän.

Eikös tuo ole Lyhdyn myyjiltä hyvää palvelua jos jokin asiakas haluaisi ostaa sinun tuotteen mutta haluaa tinkiä, niin soittavat sinulle,,,ettei sen vuoksi jää myymättä,,,,harvoissa paikoissa suostuvat soittamaan ja tämän takia tuote voi jäädä myymättä.

Olen myynyt Lyhdyssä useaan kertaan ja voin lämpimästi suositella niin myyjänä kuin asiakkaana!

Tai hinnoista huomautteleminen?? Tällaisesta olen muiltakin Villa Lyhdyssä myyneiltä kuullut... Minusta kirpputorin henkilökunnan tehtävä on pysyä siellä tiskin takana ja palvella asiakkaita eikä kierrellä hintoja "tarkastamassa" ja huomauttelemassa.

Minuakin on yritetty saada heti ensimmäisenä päivänä alentamaan hintoja, vaikka tiesin vaatteiden menevän juuri niillä hinnoilla. Minulla oli esim. uusia Ticketin 2-laatuisia haalareita muutama ylimääräinen, jotka laitoin ostohintaan myytäväksi. He sanoivat, etteivät ne missään nimessä mene pyytämääni hintaan. No, kahden tunnin kuluttua kaikki ne olivat jo menneet. Jäin vain miettimään, kuka ne olisi ostanut, jos olisin hintaa heti laskenut...

Ja vielä niistä Ticketin käsineistä, jotka olisin halunnut ostaa: kyseisessä pöydässä, josta hanskat löysin oli toiset samanlaiset mutta erikokoiset hanskat ja muitakin Ticket ym. merkkivaatteita. Eli mielestäni ei ollut kovin kaukaa haettu, että ko. hanskat kuuluivat kyseiseen pöytään. Kyse olisi siis ollut yhdestä puhelusta; minulle soitettiin myyntiaikana useita kertoja... Mutta kuten sanottua, sinne hävisivät hanskat tiskin alle - eivät suostuneet edes kirjoittamaan niihin pöydän mahdollista numeroa...

Myyntitiliä olen aina tehnyt helposti useita satoja euroja ihan ilman mitään hinnanalennuksia, koska osaan hinnoitella vaatteet, lelut ym. niin, että menevät kaupaksi. Mutta myyn tosiaan meidän tarpeettomat vaatteet ja lelut nykyään muualla.

t. 6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi