Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HELMIÄISTEN -11* marraskuu

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ilmoittelen että menossa mukana ollaan edelleen...! R-ajan masennus puhkesi ja sen myötä olo on ollut todella vetämätön. ONNEKSI apua on saanut ja nyt helpottaa!

Sokerirasitukset täälläkin käyty ja kaikki ok. Turvotusta ollut ensimmäistä kertaa ja painonnousu sen mukaista...tosin siihen riitti vain veden lisääminen, pienestä (puolesta litrasta) olikin kiinni :D

Noista kivuista, mulla on tuolla kohdun takana ollut todella kovia kiinnikekipuja jotka saavat kävelyn välillä lähes mahdottomaksi. Muutama viikko meni jo sohvanpohjalla iskiaksen ansiosta..nyt on päiviä jolloin kipuja ei ole, on ollut ihanaa päästä liikkeelle!

Vauva punkee välillä niin ylös että melkein henkeä ahdistaa...kasvuspurtti on ollut melkoinen, sf-mittaan oli edellisten neuvoloiden välillä tullut 6cm lisää. Onneksi meillä on maailman ihanin th joka ei painonnoususta ja mitoista ota stressiä...!

Palajan taas paremmalla ajalla, monta kuukautta täältä olinkin taas pois...! Tsemppiä kaikille väsymyksen ja muiden vaivojen kanssa taisteleville!

Serene & Tutumonsteri 26+1

Vierailija
22/29 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minutkin voi laittaa listalle,

LA 28.2.2011

Kätilö-opisto

4 lapsi ('01, '07 ja '08)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis yksi mamma lisää.

Tampereelta ollaan ja toista poikaa odotellaan.

LA 22.2

Esikoinen syntynyt 06/09.

terveisin siimis&masuasukki

Vierailija
24/29 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut kovinkaan ahkera keskustelija tämän neljännen odotuksen kanssa. Aikaa ei vaan tunnu olevan, mutta jos nyt ehtis ennen loppu huipennusta lukea teidän muiden kuulumisia ja kertoilla omaakin oloa.

Eli itsestäni sen verran että olen 30, opiskelen lähihoitajaksi ( ammatinvaihdos siis edessä päin ) ja meillä kotona on 9v poika ja tytöt 3 ja 2v. Odotus on nyt laskujeni mukaan rv 25 tjs..

Ikäviä vihlaisuja on ruvennut jo ilmenemään ja välillä ottaa jo tää odotus pattiin. En tosin varmaankaan ole ainoa. Toi mun LA on jo kolmas veikkaus ultran perusteella joten en ole ihan luottavainen tuohon 28.2.Oman fiiliksen mukaan vauva vois tulla jo viikkoa aikaisemmin, no se jää sitten nähtävksi milloin se synnytys käynnistyy :)

Sen halusin kysyä teiltä kuinka moni ottaa äitiyspakkauksen ja kuinka moni on ajatellut ottaa tai on jo siis saanutkin avustuksen rahana?

Mulla on jo pakkaukset otettuna 3 lapselle ja nyt ajattelin et jos ottaisin tässä vaiheessa avustuksen rahana. Se rahahan ei ole mikään lotto voitto ja ei sillä paljoo mitään tule saamaan, mutta toi nyk. pakkaus ja sen sisältö ei oikein innosta.

Mutta nyt koulua kohden.

t. Shahara

25/29 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa, kun eteläänkin on tullut talvi! On niin kaunista, kun puissa ja maassa on lunta!

Tämän illan säästä tosin ei taida autoilijat riemuita, radiossa juuri lupailevat reipasta lumimyräkkää illaksi...

Pautsu: Meilläkin on alkanut jo perhevalmennus. Neljästä kerrasta kaksi on jo takana. Sen verran aktiivisesti on tullut netistä surffailtua, että osa asiasta on aika selviä jo, mutta ehkäpä nyt loppupuolella tulee enempi uudempaa. Ainakin vauvanhoitoon liittyviä ja imetysasioita on vielä luvassa.

Serene: Ikävä kuulla, että olet joutunut kokemaan raskausajan masennuksen! Hyvä kuitenkin, että olo on jo parempi! Toivottavasti masennus ei nosta päätään synnytyksen jälkeen. Pidetään peukkuja! bd

Shahara: Meille on tulossa esikoinen, joten oli selvää, että otetaan äitiyspakkaus. Mun makuuni pakkaus osuu aika mukavasti. Toki on muutama juttu, mitä en itse kaupan hyllystä tulisi valinneeksi, mutta olen ihan tyytyväinen.

Teilläkin kun on varmaan yhtä ja toista edellisten lasten jäljiltä, niin voipi olla, ettet pakkauksesta hirveästi hyödy ja vieläpä jos se ei oikein iske omaan makuun, niin raha on hyvä vaihtoehto. Onneksi saa valita! =)

Vierailija
26/29 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan ollut vuoristorataa tää kuukausi!!

Vastaan nyt heti alkuun tohon äitiyspakkausasiaan: mä otin pakkauksen, mutta luulenpa et ekan vauvan kohdalla se taitaa ollaki yleisempää?

Mulla liitoskivut ja väsymys alko helpottaa alkukuusta raudan, loman ja levon ansiosta ja nyt oon ollu ihan energinen töissä ja jaksanu kotonaki puuhata muuttoa ja muuta. Sain myös kuulla, että hyvä kaveri odottaa vauvaa (la toukokuussa) ja yhdessä on juteltu ja purettu näitä raskausangsteja (niinku nukkumisvaikeuksia jne).

Nyt sit oli neuvolassa huonompia uutisia. Sokerirasituksessa yks testiarvoista oli yli ja joudun nyt sit seuraamaan syömisiäni ja sokeriarvojani. Jos oon ihan rehellinen, en edes oikeastaan säikähtäny tai järkyttyny koko gestaatiodiabetes-diagnoosista, vaikka en sitä todellakaan osannu odottaa. Kaikkein pahimmalta tuntuu tällä hetkellä se, että tässä on taas yks asia lisää, jota on pakko ajatella ja suunnitella ja seurata... Nyt vaan tuntuu, etten jaksais mitään ylimäärästä, vaikka siis tiedän ja ymmärrän, että se on itseni ja vauvan parhaaks. En vaan silti jaksais ja tahtoisin vaan lintsata koko jutusta. (En tietenkään lintsaa, mut siis tahtoisin...)

Helly 28+4

Vierailija
27/29 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja laitoinpa jo joulukuun ketjun meille tuonne valmiiksi :) Kuvitelkaa, sen ketjun jälkeen enää tammikuun ketju välissä ja me aletaan jakautua!! HUI :D

Tervetuloa muuten kaikille uusille!

Meillä on ollut seesteinen marraskuu, vaikka kuukauteen onkin mahtunut tutustuminen synnytysosastolle... Parisen viikkoa sitten alkoi vasempaan kylkeen tulla viiltäviä kipuja, jotka välillä kestivät monta minuuttia, sitten tauko ja kohta uusiksi. Tunnustelin oloa muutaman tunnin ja kun kivut alkoivat uusiksi, soitin synnärille, josta käskivät tulla näytille. Ajattelin, että käydään toteamassa kaiken olevan ok ja sitten kotiin. Lääkäri tutki tosi tarkkaan, eikä löytänyt mitään syytä kivuille. Koska ei kuitenkaan voinut olla varma, etteivät olleet supistuksia, niin jouduin tippaan ja osastolle yöksi! Oli muuten tylsää!! Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, eikä tuon jälkeen ole oireita ollut. Sairaslomaakaan ei tullut onneksi vaan saan jatkaa kaikkea ennallaan :) Sinänsä oli hyödyllistä olla siellä, että paikka on tuttu ja henkilökunta oli supermukavaa.

Vauva on kasvanut hyvin tasaisesti keskikäyrällä. Ainoa mitta, joka oli tuolla synnärikeikalla jäljessä, oli vauvan vatsanympärys, joten kontrolliultraan käy meidän tie perjantaina. Kyllä ne tarkasti mittailee!

Mekin otettiin äitiyspakkaus, mutta en oo kovin tyytyväinen sen väreihin. Jotenkin tosi "kulahtaneita". No, eipähän ole suosittu väreissä ainakaan jompaa kumpaa sukupuolta. Tavarat alkaa muutenkin olla kasassa. Vaunut (Emmaljunga City Cross) tilattu, turvakaukalo + sänky ostettu ja kaikki muu tarvittava pikkusälä sitten myöhemmin...

Parin viikon sisällä olen alkanut huomata, että liikkuminen ei ole enää niin kivaa. Koiran kanssa agilityn harrastaminen oli viime kerralla jo sen verran kivuliasta nivusissa, että pitänee höllätä vauhtia. Samoin kävely on muuttunut vaappuvaksi töpöttelyksi ja olo on aika kömpelö :( Onneksi yöt saan nukuttua hyvin vielä toistaiseksi.

Tässäpä meidän kuulumiset pitkän kaavan mukaan. Siirrytään ylihuomenna tuonne joulukuun pinoon sitten!

Vaapukka 28+1

28/29 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ylihuomenna alkavan joulukuun turina-pinon jälkeen yksi kuukausi ja sitten on meidän oma kuukausi!! Mahtavaa!!! ...ja ehkä pieni hui! :D

Agility on sen verran vauhdikasta puuhaa, että ei ihme, jos nivusissa tuntuu. Itsekin lajia alkeiskurssin verran kokeilleena tiedän, että vauhtia ja ketteryyttä vaaditaan. Itse en ainakaan tunne olevani tällä hetkellä kovin ketterä... housun lahkeiden saamiseta saapikkaiden sisään piti viimeksi tänään luopua, kun ei ylty, niin ei ylty. Eikä kenkien pukemiseen jaksanut kauhean kauaa käyttää aikaa. Varpaan kynsien leikkaaminenkaan ei ole enää järin helppoa... mitenköhän sitä saa sukat jalkaan loppumetreillä... sisulla (ehkä)!! :D

Meilläkin on isot hankinnat tehty ja vaatteita alkaa olla alkutarpeisiin. Yhdeltä kaverilta on tulossa lainaan yhtä ja toista ja ne kun haetaan, niin eiköhän sitten ala olla pääasiat kasassa. Paitsi amme, vaippoja, tuttiplo, rasvat yms pikkusälää vielä tarvii käydä ostamassa. Lista on jo valmiina mietittynä, joku kerta vaan täytyy käydä toteuttamassa loput hankinnat. Äkkiä on aika kulunut... =)

Vierailija
29/29 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kuuloista, kun teillä on jo tavarat mallillaan. Meillä ei ole mitään. Olen tietoisesti ottanut sen aikataulun, että vasta tammikuussa annan tuoda pinniksen ja hoitsikan ja muut tavarat tänne. Tiedän itsestäni että odottavan aika vaan pitenee sitten kun tavarat on hypisteltävinä, enkä halua sitä tietoisesti ihan vielä näin ennen joulua. Meille siis kaikki tulee valmiina siskolta, mitään ei ole jouduttu ostamaan. Vanna ja hoitopöydän alusta on listalla, mutta nekin ehtii sitten tammikuussa. :)

Äippäpakkauksen sain vihdoin ja viimein viime viikolla laitettua tilaukseen. Ja kävin ihan Kelassa asti täyttämässä päivärahahakemuksen, ja sanoivat että nyt on niin paljon alkuvuodeksi noita äitiyshakemuksia, että saattaa mennä yllättävän kauan päätöksen saannissa. Mutta, kyllä ne sieltä tulee, en ole vielä ainakaan kuullut että kukaan olisi ilman pakkausta jäänyt. :) Mä näin tän hetkisen äippäpakkauksen huhtikuussa Lapsi-messuilla Hesassa. Ihastuin siihen ihan täysin, jotenkin niin mun tyyppisiä vaatteita ja ai että! Voi olla että ne kuluu puhki jo hieman liian innokkaan äitin hypistelystä ennen Tyypin saapumista :)

Eilen vietettiin pienoinen hetki vauvan kanssa ihan melkeen kommunikoiden. Ensin alkoi hirveä melskaaminen kun isi lähti töihin, ja sitten kun selitin että kyllä se sieltä kotiin tulee illalla sitten, niin hetken jaksoi olla vauva rauhassa, mutta sitten ilmeisesti oli äiti liian tylsää seuraa, koska alkoi armoton potkiminen. Ihanaa, kun liikkeet vihdoin tuntuu oikeasti! Ei tarvitse arvuutella, että olikohan tuo tai tuo. Kyllä oli!

Mulla on selkä vetänyt pahanmoisia jumeja tässä viime viikot. Viimeksi eilen, kun istuin pidemmän aikaa koneen ääressä koulujuttujen parissa, niin hirveä vihlominen oikealla alaselässä. Ja jos pitkään erehtyy olemaan seljällään sängyssä, niin kääntyminen ei ole enää niin hauskaa. Mutta onneksi tosiaan saa nukuttua, jaksaa käydä koulussa ja töissäkin.

Huomenna alkava joulukuu hieman stressaa, me ei olla ostettu vielä kun siskonlasten lahjat, enkä tosiaan tiedä milloin ehditään ostoksille. Ja pitäisi sitä kai ukollekin keksiä joku lahja tässä. Puuuuuh, onneksi joulu on kerran vuodessa ;)

hiekka, 27+3