Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te hoikat ihmiset OIKEASTI syötte?

Vierailija
26.10.2010 |

Eli jos voi syödä mitä vaan lihomatta niin mikä on se määrä(esim. suklaata yksi pala vai puoli levyä näin kärjistetysti).

Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 11 söin palan leipää,klo 15 3dl makaronilaatikkoa ja punajuuria,klo 18 hedelmäsalaattia ja juureksia dippailin.

Jos vedän suklaata,menee koko levy saman päivän aikana,mutta en mä sitä usein ostakaan.

Vierailija
2/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaamupalalla viikolla kaksi ruisleipää, kermajuustoa, suolakurkkua, viikonloppuisin lisäksi munia ja pekonia tai makkaraa ja papuja, kahvia.

Lounaalla kunnon satsi salaattia, keittoa, leipää, mehua ja jälkiruokaa, iltapäivällä suklaapatukka tai ei, kotona kotiruokaa yksi lautasellinen ilman leipää, iltapalaksi pari leipää tai pannaria tai jotain. Lauantaisin iltapala on pizzaa ja kokista.

Syön karkkia satunnaisesti kun tekee mieli, talvella enemmän mutta ei yli 200g viikossa, sipseistä ja muista snackseista en tykkää, alkoholia juon ehkä 5 tuoppia kuussa keskimäärin, en juo viiniä enkä viinaa. Syön huolettomasti hampurilaisia ja mitä vaan jos tilanne vaatii mutta en koskaan ähkyyn, pizzaa voisin syödä joka päivä jos sitä olisi tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa laihduttaa. Syön nimittäin hirvittävän paljon. Pulleat ystäväni syövät varmaankin puolet vähemmän.

Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(

T:Läpipasko

Ps. Sitä suklaata menee n. rivi päivässä. Sellaisia kunnon miehen annoksia syön 5 kertaa päivässä ja herkut päälle.

Vierailija
4/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14kg liikkumalla ja ruokavalion avulla. syön paljon kasviksia ja proteiinia, hiilareita maltillisesti ja rasvaa kohtuudella myös.

Eilen söin mm.

-2 palaa täysjyväleipää, päällä Oivariinia, keittokinkkua 4 siivua, kurkkua, tomaattia, paprikaa, 2 kuppia maitokahvia

-lounaaksi purkillinen tonnikalaa ja puoli purkkia raejuustoa, vettä

-päivälliseksi kotiruokaa, yleensä lihaa/kalaa/kanaa, jotain täysjyväpastaa/riisiä ja kasviksia

-treenin päälle palautusjuoma

-iltapalaksi Ehrmannin rahkaa ja marjoja tai kahden munan munakas.

Viikonloppuna voin herkutella ja juoda vaikka muutaman lasin viiniä. Mutta esim pizzaa en syö kokonaista kerralla, karkkia/suklaata en ota kuin muutaman palan jne.

Pituus 170cm ja painoa 58kg.

Vierailija
5/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kuppia kahvia, yksi pieni kippo mysliä kevyt maidolla. Tuolla dieetillä on nyt parissa viikossa tippunut 6 kiloa.

Vierailija
6/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön aika pieniä annoksia. En erityisemmin välitä pääruuista, joten mulle riittää esim. pieni annos makaronilaatikkoa ja vähän salaattia lounaaksi. Aamupalaksi syön aina tasan kaksi voileipää ja juustoa, kinkkua tms päällä. Juon maitoa aterioilla, aterioita 5 päivässä. Illalla syön aina karkkia. Suklaalevystä menisi ehkä kolme riviä kerralla, sitten ällöttäisi (paitsi jos daim-suklaalevy, jonka voisin syödä kokonaan ja siksi en sitä koskaan enää osta).

Vierailija
7/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä he jotka ovat onnistuneet laihtumaan syövät? Koska kuitenkin suht moni "valmiiksi hoikka" voi syödä aika paljonkin...

Vierailija
8/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en koko ajan ylettömästi. Eli jos on herkkupäivä, niin ruoka jää sitten vähemmälle ja jos yhtenä päivänä napa ratkuu, niin toisena sitten syödään vain vähän jne... Eli kyse on balanssista ja siitä, että pohjimmiltaan pidän oikeasti terveellisistä ja keveistä asioista. Tilaan usein ravintolassa salaatin. En siksi, että laihduttaisin, vaan siksi, että salaatit on musta hyviä :-)

Vierailija
9/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI siis jotain 21.

Määriä: kotiruokia (makaronilaatikkoa, keittoa, riisiä&kastiketta mitä lie) saman verran kuin taaperomme, eli jotain 1-2 dl kerralla. Lasi vettä ruokailulla.Syön todella rauhallisesti.

Vaikka mulla on yleensä puolet, tai kolmannes ruokamääristä mitä muilla, niin aina olen viimeinen jolla ruokaa lautasella.

Hedelmiä päivän mittaan ainakin 3 kpl; vaikka 1 banaani (tai vaan puolikas), 1 appelsiini ja 1 omena. Iltaisin leikkaan usein ison kulhollisen ananasta, melonia tms. Niitä voi vetää vaikka kuinka paljon.

Aamulla 2 leipää päällisien kanssa, illalla samat 2 lisää.

Muuten voin napsutella pitkin päivää pähkinöitä, banaanilastuja, kuivattuja aprikooseja, omanlastuja, rusinoita yms. Kerralla ehkä puolikas kourallinen ja taas natustelen ihan rauhallisesti.

Jos syön suklaata, niin rivi yksittäisinä paloina yhteen menoon. Ehkä pari kolme kertaa päivä aikana, max puoli levyä yhteensä.

Juon vettä lasillisen aina kun kävelen keittiöön, tai keittiö ohi.

Kaikkia ruokia jatkan porkkanalla ja usein myös omenalla (Raastan jo paistamisvaiheessa joukkoon).

Mes tekee usein jonkun ison salaatin jääkaappiin, josta voi sitten ottaa pitkin päivää. Salaateissa usein normaali salaattia, rucolaa, puna-apilaa, retiisejä, viinirypäleitä, persikkaa/aprikoosia, kirsikkatomaatteja, paprikaa tms. Ei kastikkeita. Max oliiviöljyä luraus. Laitan usein myös noita salaatteja leipieni päälle.

Vierailija
10/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tosiaan syön ihan mitä tahansa, mutta en kovin suuria määriä kerralla. Esim. suklaata menee yksi rivi kerralla eikä sitä kyllä usein ole kotona. Keksejä en syö ollenkaan ja pullaakin palan vain jos on vieraita = aika harvoin. Olen kamalan huono arvioimaan määriä. Ruoka-annos on n. puolet normaalin kokoisesta ruokalautasesta. Salaattia yms. sitten enemmän. Leipää en syö ruoalla ollenkaan, koska en suuremmin leivästä tykkää.

Vierailija
11/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin syön. Lähes joka päivä pullaa tai karkkiakin vedän mutta ihan kohtuudella (1 pulla/kakkupala/piirakanpala päivässä, tai pari riviä suklaata).

Ehkä kerran viikossa tai harvemmin ns. roskaruokaa. Hedelmiä ja vihanneksia syön suosituksiin nähden ihan liian vähän.

Annoskokoon kannattaa kiinnittää huomiota jos ei juurikaan liiku. Siihen perustuu juuri tuo voin syödä kaikkea lihomatta-hokema. Useat ihmiset syö ihan liian suuria annoksia kerralla ja liian tiheään.

Vierailija
12/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos voi syödä mitä vaan lihomatta niin mikä on se määrä(esim. suklaata yksi pala vai puoli levyä näin kärjistetysti). Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(

Olen niitä jotka voivat syödä "mitä vaan", tosin näin muiden silmissä. Todellisuudessa syön kyllä mitä vaan, mutta kun vertaan joidenkin muiden annoksiin, niin määrä on pienempi. Syön kaloripitoista ruokaa joka täyttää pitkäksi aikaa, mutta ei tee oloa "turvonneeksi" ja täytä vatsaa. Esim. voin syödä kahvin kanssa äärettömän makean ja rasvaisen suklaakakkupalan, mutta en jättikorvapuustia, vaikka kalorimäärä sama. Tai voin syödä rasvaisen pienen hodarin, mutta en jättipatonkia jossa on vaikka rasvatonta kinkkua ja salaattia sisällä. Lounassalaattiin lissän reilusti salaattikastiketta, mutta jätän leivän syömättä. Ja näin edelleen. Vaikea selittää lyhyesti.

Ei kukaan laiha voi syödä sekä mitä tahansa että kuinka paljon tahansa. Ihminen pysyy mitoissaan vain jos kuluttaa saman verran kuin syö, oli ruoan koostumus mitä tahansa.

Vierailija
13/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona myös sala-liikkuja. Eli kotona teen koko ajan jotain ja olen jalkeilla, samoin töissä. En harrasta liikuntaa ohjatusti, mutta koko ajan teen otain ja hieman järjestelen ja sellaista. Monet mun tutut saattaa istua sohvalla jopa puolet kotonaolo ajastaan kuulemma.

Vierailija
14/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en voi syödä kaikkea miten paljon sattuu :)

Mulle tyypillistä:

AAMIAINEN:

-pari dl (maustamatonta) jogurttia jollain lisukkeella (desi marjoja, 1 tl hunajaa TAI pari rkl mysliä)+ 1 pala leipää (päällä levitettä ja kinkku+kurkku/1 tl marmeladia)

-2 palaa leipää + hedelmä

-kananmuna + pala leipää

-puuroa (1 dl hiutaleita, veteen keitetty) + pieni pala juustoa

-Aina teetä maidolla, vettä

-Kerran viikossa croissant (pieni, pakastetuista itse paistettu), viikonloppuisin mehua.

LOUNAS: kevyempi kuin iltaruoka, esim. salaatti/keitto + sämpylä, joku hedelmä. Jos syön raskaammin lounaalla, syön kevyen aterian illalla.

VÄLIPALA: teetä maidolla + jotain pientä (1-2 palaa suklaata/1-2 pientä keksiä/hedelmä)

ILTARUOKA: mitä vaan, mutta ei jättiannosta. 1 annos voi olla esim.

-1/2 pizza

-1 syvä lautasellinen (EI kukkuroillaan, vaan silleen tasaisesti) pastaa + lisuketta, pari rkl juustoraastetta

-2 keskikokoista perunaa tai n. saman verran riisiä, n. 100-150 g jotain lihaa tai kalaa, runsaasti kasviksia

Syömme kasvispainotteisesti, jälkiruokaa 0-2 kertaa viikossa. Alkoholia menee ehkä keskimäärin 7 annosta viikossa. Jos tulee syötyä paljon (esim. juhlissa) syön pari päivää kevyemmin, en kuitenkaan paastoa tms :)

Vierailija
15/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoinen ja syön ihan tavallista kotiruokaa, tehdään välillä kermaan ja voihin mutta käytämme paljon kasviksia ja vihanneksia sekä kalaa, kanaa ja kokolihaa. Mun ongelmani on jäätelö (kerma-) mitä rakastan ja jälkiruuat mutta yritän rajoittaa ne viikonloppuihin. Arkisin herkuttelen mehujäällä ja poppareilla jos on jotain pakko saada (ei tietty joka päivä). Jos syön suklaata se on todellakin vain se pala tai kaksi, enempää ei mene edes alas.

Kyllä näin vanhemmiten (olen 50v) painon kanssa saa olla tarkkana, nopeasti lähtisi nousuun jos heittäytyy hulvattomaksi. Nyt kun yritän taas saada pari kiloa alas syön n 1250 kcal päivässä, siinä on mm 2 lämmintä ateriaa mukana.

Vierailija
16/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kuppia kahvia, yksi pieni kippo mysliä kevyt maidolla. Tuolla dieetillä on nyt parissa viikossa tippunut 6 kiloa.

mä aloitin eilen dietin:

kahvia en juo mutta join 1,5l pepsi maxia.ja vettä.

päivän aikana: salaattia, 1 lohi puikon,

muutaman ranskalaisen lapsen lautaselta-hyi mua!,

2 lautasellista kaalikeittoa,

2 kotimaista omenaa.

tänään olen syöny banaanin ja 0,5l maxia.

sitten syön sitä kaalikeittoa

ja ehkä jos kova nälkä tulee rahkaa ja ananasta.

iltapäivällä on varmaan pakko tehdä kanaa ja kasviksia kun pitää mennä lasten kanssa uimaan-muuten ei jaksa..

tuon rahkan jätän ehkä iltapalaksi..

tällaisilla eväillä/määrillä ajattelin ainakin muutaman viikon jaksaa.

pari vuotta sitten pudotin näin 10kg. nyt on muutama(3) kiloa tullut takaisin niin pitää ottaa itseä taas niskasta kiinni.

Vierailija
17/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä he jotka ovat onnistuneet laihtumaan syövät? Koska kuitenkin suht moni "valmiiksi hoikka" voi syödä aika paljonkin...

Vierailija
18/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pystyn syömään mitä vaan lihomatta. Mut se on huono juttu, koska keho ei näytä siltä että syö päin persettä, veriarvot voi olla taivaissa yms. Harvemmin syön alle suklaalevyä kerralla, tai alle sipsi/karrkipussia kerralla. Ruokaa syön vähän, mulla on niin pieni vatsalaukku, että on pakko syödä vähän ja usein.

Painonpudotus/kehon pienentäminen (kaikilla se paino ei juuri putoa, vaikka vaatekoot pienentyisivät paljonkin) on elämäntapamuutos. Ruoka kohdilleen maalaisjärkeä käyttäen ja liikuntaa. Herkut pois. Ei tarvii olla loppuelämää syömättä herkkuja, mutta se maistuu aika pahalle sen jälkeen kun on pitkään ollut syömättä paskaa. Silloin iloitsee puhtaista raaka-aineista tehdystä sapuskasta ja hedelmistä.

Vierailija
19/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä eteen tulee ja maistuu. En laske kaloreita tai en suosi rasvatonta. Houkkuuni salaisuus? Geenit kai. Olen aina ollut alipainorajalla. Lihotus vinkkejä, pliis? :D

Vierailija
20/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syön joskus niin paljon paskaa että av-mamma kyllä kauhistuisi. :D

Joskus saattaa mennä neljäkin sipsipussia viikossa. Sitten vielä suklaata, karkkia ja muuta roskaruokaa.

Ja edelleenkin keikun siellä alipainon rajoilla.