Miksi mies ei halua vauvaa?
Tämä kysymys nyt yleisesllä tasolla ensin. Eli on selvästi nähtävistä tälläkin palstalla, että useimmiten naiset yrittävät taivutella miestä lapsenhankintaan (ekan, tokan, kolmannen jne.)
Miksi siis miehet noin keskimäärin ovat se "vastahankainen" osapuoli - ainakin alunperin?
Meillä tilanne, että lapsia on kolme (2-7v.) ja itse olen alkanut haaveilla neljännestä. Olen ihan varma, että mies sanoo ensimmäisenä ettei missään nimessä enempää.
Meillä raskaudet, synnytykset ja vauvat olleet aina helppoja ja kaikki mennyt hyvin. Lapset ovat ihania, mutta toki ikäkauden mukaisesti välillä haastaviakin. Rakkaita, ihania.
Mutta siis ärsyttää tässä kuumeilla ja haaveilla, kun tiedän että mies on kuitenkin vastaan koko asiaa. MIKSI?? Miksi miehiä pitää taivutella näinkin ihanaan asiaan?
(P.S. Nyt en kaipaa yhtään vastausta, että "kyllä meillä ainakin mies on ollut enemmän innoissaan" tai "meillä kyllä mies haluaa enemmän lapsia kuin minä". Toki tiedän, että niitäkin tapauksia on, mutta tämä keskustelun aloitus koskee nyt päinvastaista tilannetta.)
Kommentit (6)
raskaudet EIVÄT menneet hyvin, vaan kyseessä oli yhdeksän kuukauden mittainen PMS, jossa astioita lenteli ja tavaroita pakkailtiin kassiin harva se viikonloppu.
Raskaus ja imetysaika yhteenlaskettuna parisuhde oli kaikin puolin narikassa puolisentoista - kaksi vuotta lasta kohden.
Tämä käsittää siis kaiken yhdessä tekemisen, läheisyyden, seksin, puhumisen.
Sanoin itse ennen viimeistä lasta, että meidän parisuhteemme ei kestä enää yhtään lasta. Nainen sai lapsensa erolla kiristämällä - ja sai lapsen JA eron.
lapsiin. Vaikka rakkautta riittäisi useammalle, aika ja huomio on pakko jakaa. Pienen lapsen hoito on raskasta vaikka lapsi olisi miten ihana. Omaakin aikaa alkaa ehkä haluta eri tavalla, kun lapset kasvavat. Isoista lapsista voi nautia eri tavalla kuin pienistä ja jos siihen tulee taas vauva, jää moni kiva juttu tekemättä. Kolmen terveen lapsen jälkeen saattaa pelottaa, että voiko hyvä onni enää jatkua.
Miehet haraa vastaan koska:
-talous menee tiukemmalle
-vapaa-aika vähenee, lisää kotitöitä
-seksi vähenee
mies ajattelee enemmän "kylmällä" järjellä kuin tunteella. Ehkäpä miehen mielestä ne raskaus- ja pikkulapsiajat eivät ole olleet yhtä ihania kuin sinun?
Vielä tässä vaiheessa siis? Vai onko mies ilmaissut, että nyt on lapsiluku täynnä, kun kolmannen saitte? Onhan miehen mielipide yhtä arvokas kuin sinunkin!? Neljännen lapsen myötä, vaikka asiat yleensäkin järjestyvätkin tarpeen myötä, niin tulee vastaan mm. se, että autoon täytyy sopia 6 hlöä eli enemmän kuin useimpiin. Joudutteko näihin investointeihin? Isompana lapset tarvitsevat lisää tilaa - isompi asunto, isompi velka, isommat kustanukset yms.. En silti epäile, etteikö miehesi rakastaisi sinua ja lapsianne ja myös sitä mahdollista neljättä, mutta ehkä hän nyt tässä vaiheessa elämää haluaa kasvattaa entisiä ja miettiä tulevaisuudessa muuta kuin pikkulapsiperheen elämää lapsienne kasvettua. Mutta kuten ymmärrät - kaikki täällä on vain sivullisten arvailua!
että miehesi ajattelee ns järjellä ja sinä tunteella. Mies miettii taloudellista puolta, eli tarvitaanko uusi auto, kodissa enemmän tilaa yms.