Taaperon hanskat
Apua! 1-vuotiaalla oli tänään kädet kylminä (hieman topatuissa?) kurahanskoissa. Ei muutenkaan tykännyt niistä, kun en saanut hansikkaita tarpeeksi hyvin paikoilleen. Hanskat lähtivät käsistä ja peukaloa oli vaikea saada omaan soppeensa. Nyt on tällä äidillä oma peukalo keskellä kämmentä.. Mitkä hanskat helppo pukea, tai neuvokaas miten saada hansikkaat helpoimmin paikoilleen. Mitä suosittelet ulos:
vesikelit
pakkaskelit
Neuvoista kiitollinen, näköjään kädetön pukija ;)
Kommentit (25)
käsi hiostuu ja vähäinen kosteus tekee kylmäksi. Villatumppu lienee paras kurahanskan alle. Semmoinen hanska on hyvä, missä ei ole ihan kohtuuttoman suuri peukalon tyven kohta; ei se pieni peukku pysy paikoillaan, jos on kauhean laaja siitä kohtaa. Leveä kiristysnauha tarralla siina ranteen seudulla on hyvä.
Pakkasella villaa vaikka kahteen kerrokseen. Haalarin hihansuu on hyvä olla napakka, pysyy siellä alla paremmin. Eikä muuten siltikään nämä hanskahommat vaan voi onnistua, aina valuu, on sormet väärissä paikoissa ja palelee. ;)
Elsa Pitkäsen topparukkaset oli musta hyvät, kovilla pakkasilla ruskovillat sinnekin alle
on hieman topattuja vedenpitäviä (ReimaTec) hanskoja, joissa on sivussa vetoketju. Ne on tosi helppo pukea! Ainakin meidän taaperolla pysyy kädet niissä näillä (Etelä-Suomen) keleillä lämpiminä.
on pojulla 1v8kk jo jonkin aikaa ollut kevyesti topattujen Lassie-kurarukkasten alla sormikkaat, ei muuten tarkene
Meillä on yksi lapsi tosi kylmäkäsinen, siis ulkoillessa aina palelee kädet vaikka muuten ihan ok. olen jo luopunut toivosta kun kaikki on kokeiltu, nahkarukkasista lähtien. ja joo, aina on vähintään 2 hanskat päällekkäin.
on pieneen käteen sopivat topparukkaset, joissa on vetskari kädenselässä. Ne istuu hyvin käteen ja peukalo on riittävän pieni. Eivät tosin pidä vettä, tietenkään.
Meillä on käytössä sekä kurakeleillä että pakkaskelillä Hans companyn vedenpitävät kinttaat (saa mm. Prismoista ja Haloselta). Pitää vettä yhtä hyvin kuin kurarukkanen ja paremmin kuin Rasavil ym. Vuori on paksu ja rukkaset on sen verran edulliset, että niitä voi huoletta ostaa sen verran että yhdet on kurakäytössä. Mallia on ainakin kahta erilaista, toisessa iso ja jäykkä peukalo, toisessa pienempi peukalo, ja se sopii meidän lapselle, saa hyvän otteen lapiosta. Mun mielestä on elämää helpottava juttu, ettei tarvi miettiä edes, onko ulkona märkää vai ei. :)
Talvella pistän noiden kinttaiden alle vielä ruskovillan villalapaset,ja lapsella on pysyneet kädet hyvin lämpiminä.
Mun mielestä ne reiman rukkaset taas tosi surkeita kun ei pysy kädessä.
Näissä mun mainitsemissani on siis vetoketuju ja kiristystarra ja ne on sen malliset, että ne saa helposti haalarin resorin alle.
En edes itse saa niitä pois taaperon kädestä avaamatta kiristystarraa ja vetoketjua.
t. #5
1v4kk ikäiselle lämpimät villalapaset, jotka pysyy kädessä ja joiden päälle voi sitte syksyllä hyväksi todetut vk-käsineet (Jonathanin) pistää.
pukea ja kädessä pysyy, jopa peukalo toisinaan Jonathan classic, ei tähtijonathan, se on jo tönkömpi. Reiman minit ja tecit ovat pienillä ihan p..stä. Rukan pienimmät kurahanskat ovat vitsi. Lindexistä löysin pieniä, edullisia vuorellisia kurahanskoja pehmeällä fleesellä ja jälleen jopa peukalo toisinaan pysyi oikeassa paikassa.
Siis minä suosittelen Jonathan classic talvihanskaksi ja Lindexin vuorellisia kurahanskoja, koko 0 molemmista. Edullinen hinta ei ollut minulle oleellinen asia, mutta ihan kiva pointti sekin.
Kylmät sormet ovat kai suurimmalla osalla 1v tytöistä etenkin. Itse testasin kerran vaunutellessa alle nuo tytön omat hanskat ja päälle isosiskon hanskat, näin pystyttiin vaunuttelemaan ja leikkiessä toiset päältä pois.
Isommalle reimatekki ja rukan kurikset on ok.
Hestran hanskat, taatusti on kädet lämpöiset,
rukkasiin, hiostavat -> kylmät.
Kädet aina kosteat joskus vielä lisäksi kylmät.
Villalapaset ja päälle jotain.
mutta harmittaa suolainen hinta 16,90 kun menin ostamaan siksi että kätevä se vetoketju. No, olihan se kätevä ja voi niitä kauppareissuilla pitää..;)
Minusta Minitec on ollut hanska vailla vertaa noin 1,5 - 2,5 -vuotiaalle pienikätiselle tytölle. Kovalla pakkasella yksi koko suurempi hanska ja alle popin lapaset.
Minusta Minitec on ollut hanska vailla vertaa noin 1,5 - 2,5 -vuotiaalle pienikätiselle tytölle. Kovalla pakkasella yksi koko suurempi hanska ja alle popin lapaset.
Kädet oli ihan kylmät ja lapanen ei mahdu alle. Jos ostaa isommat, ne ei sitten muuten istu.
Vieläkö jossain myydään Rasavilrukkasia. Ihan perinteinen kuminauhakiristys ranteen kohdalla. Meillä oli jemmassa kahden siskon vanhat ja niillä mentiin viime talven pakkaset ja märät. Nyt tarvittaisiin uusia.
Kädet oli ihan kylmät ja lapanen ei mahdu alle. Jos ostaa isommat, ne ei sitten muuten istu. Vieläkö jossain myydään Rasavilrukkasia. Ihan perinteinen kuminauhakiristys ranteen kohdalla. Meillä oli jemmassa kahden siskon vanhat ja niillä mentiin viime talven pakkaset ja märät. Nyt tarvittaisiin uusia.
Hestran hanskoja, niin huomaat ettei muita tarvita.
1-vuotiaalle jonathan talvirukkaset, reima tecin
hanskat on todella huonot ei pysy tuon ikäisellä kädessä ollenkaan...kokemusta on pk jossa joka toisella oli reimat ja ulkoilu meni hanskoja laitettaessa..
on Hestran hanskat, eipä tarvii muita alle kovallakaan pakkasella, suosittelen lämpimästi.
Reimatec välikausirukkaset, ei vauvamalli. Vesikeli.
Reimatec talvirukkaset, ei vauvamalli. Kylmempi keli.
Teddyvuorirukkaset pakkaskelille, myös tekoturkis käy, jos ei palele helposti.
Huomaan itsestäni, että jos muuten kylmä, kädetkin palelee. Jos taas tarpeeksi vaatetta, pärjää hyvin ilman hanskoja.
Kurahanskoissa varmaan se kalsean tuntuinen "fleece" vuori? Tarvitsee melkein villatumput alle aina.
Hiostamattomat, veden- ja tuulenpitävät kintaat Hans? jotain merkkiä, on ollut hyvät. On syysmalli ja talvimalli. Vapaa valinnassa n 10e. Varmaan Prismassa ym isommissa marketeissa.