THL: Varaudu vakavaan influenssakauteen
Onko rokotus jo otettu, vai jääkö kokonaan ottamatta? Perustele.
Kommentit (11)
ota itselleni rokotetta, olen perusterve, joten pitäisi selvitä influenssasta ihan ok, vaikka siihen sairastuisin.
Mutta 1v lapsi, pitäisikö ottaa rokote?!? Siinäpä ongelma, kun syksyn mittaan on jo pari lievempää flunssaa sairastettu, ei taida olla kovin hyvä vastustuskyky.
Eikös näitä rokotuksia ole vatvottu jo ihan tarpeeksi vuosi sitten? Ihme koohotus yksinkertaisesta asiasta. Perustelut! Eikö av-mammat osaa itse päättää mitä ne tekee?
kyllä kiinnostaa, ottavatko ihmiset yleensä lapsilleen näitä kausi-influenssarokotuksia? Nehän saa pienille lapsille neuvolasta ilmaiseksi, ei ainakaan rahasta ole kiinni.
Työpaikalla oli pakko tehdä menoleikkauksia (julkinen sektori) ja rokotuksista karsittiin.
Työnantaja tarjosi. Olen kerran sairastanut influenssan yhtäaikaisesti lasten kanssa, ja se oli yhtä helvettiä - ei ikinä enää. Lisäksi sain kaikki mahdolliset jälkitaudit.
En ole myöskään koskaan influenssaa sairastanut vaikka olen ollut mm. siskoni luona siivoamassa joulun alla kun hän aviomiehensä kanssa sairasti sitä toista viikkoa. Muutamaa viikko siitä, vietin joulun äitini luona, jossa pikkusiskoni sairasti influenssaa juuri silloin.
koska olen raskaana ja laskettu aika on pahimpaan influenssa-aikaan. En halua riskeerata että synnyttäisin influenssassa.
Perusterveitä ollaan kaikki.
Sikainfluenssakin sairastettiin koko perhe, ja hyvin siitä selvittiin.
toisella astma, toisella ollut paha korvakierre.
enkä lapsillenikaan.
En ole ikinä ottanut enkä aio nytkään aloittaa. Mä en jotenkaan luota noihin influenssarokotuksiin. En ole kuullut, että kenellekään olisi niistä ollut hyötyä, yleensä ihan päin vastoin.