Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YHTEISHAKU: tajusin laittaneeni vääriä tietoja!!??

Vierailija
25.10.2010 |

Olen kadottanut ko. opiston todistuksen, jolla hain syksyn yhteyshaussa opiskelupaikkaa.

Tilasin jälkeenpäin kyseisestä oppilaitoksesta todistukseni ja kauhukseni huomasin, että olin ilmoittanut keskiarvoni ratkaisevasti korkeammaksi, mitä se todellisuudessa on.

Todellisella keskiarvollani eivät pisteeni riitä edes pääsykokeisiin - ja ilmoittamallani keskarvolla pääsisin nipin napin.

Valmistumisestani on n. 20vuotta, enkä ole 15vuoteen toiminut ko. alalla, jolle olen valmistunut; todistusta en ole koskaan tarvinnut jne jne - joten siksi tämä sekaannus.

Mitä teen - menenkö pääsykokeisiin, jos pääsen - ja jään kiinni vasta siinä vaiheessa, kun koulu haluaa opintotodistukset tarkistettavakseen vai ilmoitanko jonnekin jo nyt, että unohtakaa koko hakupaperini, heittäkää paperini roskiin?

Kyse on siis todellisesta pistemäärästäni, joka on 18-19 pistettä ja koulun sivuilla luki, että "alin pääsykokeisiin kutsuttu pistemäärä on ollut aikaisemmin 20 ".

Onko tuo mahdollisesti suosistus, laki vai koulun harkittavissa oleva pisteytyssysteemi?

Jos tietäsin, että koululla on halutesaan mahdollisuus joustaa, voisin kutsun tultua uskaltautua pääsykokeisiin - koska tiedän olevani suorastaan Lahja ko. alalle ja olen aika varma, että minut myös haluttaisiin opiskelijaksi.

( Ottakaahan tuo viimeksi kirjoitettu ihan vaan vitsinä :))

Mitä itse teksisit?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut valitaan virheellisillä tiedoilla, paikkasi perutaan siinä vaiheessa kun toimitat todistuksen. Eli ota yhteyttä yhteishausta vastaavaan tahoon jo nyt (tulostitko sen itsellesi, onko siinä hakemuksessa jotain yhteystietoja tai löytyykö sieltä nettisivuilta jotain yhteystietoja) ja muuta tiedot oikeiksi.

Tuo pistemäärä menee niin, että koulu ilmoittaa ottavansa esim. kolme kertaa aloituspaikkamäärän verran oppilaita pääsykokeisiin ja järjestelmä sitten katsoo mm. keskiarvon mukaan hakijat paremmuusjärjestykseen ja ilmoittaa nimet koululle, joka lähettää kutsut. Eli jos tänä vuonna jostain syystä onkin vähemmän hakijoita/ huonompia hakijoita kuin aiemmin, niin pistemäärä voi olla alhaisempi. Asetustasolla on tämä säädös, eli koulu ei voi ihan mielensä mukaan sitä muutella.

T. opo

Vierailija
2/2 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu Ei jousta satunnaisesti ihan vain siksi, että huijasit päästäksesi pääsykokeeseen, vaikka olisit siellä pääsykokeessa kuinka loistava. Eiväthän he voi tietää, miten monta vielä loistavampaa jää ulos pääsykokeesta sen takia, että ovat ilmoittaneet tietonsa rehellisesti. Joustonvaraa saattaa olla, mutta jouston täytyy perustua johonkin todelliseen syyhyn, ei vaan siihen, että "Muistit väärin".

Toisaalta se, mikä aikaismmin on ollut pääsykokeisiin kutsuttujen alin pistemäärä, ei välttämättä ole tänä vuonna sama. Tämän vuoden pisteraja riippuu ihan siitä, miten hyviä tämän vuoden hakijat ovat olleet. Joten saatat silti päästä kokeisiin, jos muutkin on 18-19pisteillä TÄNÄ vuonna päässeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan