Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku maistanut niitä Thaikuutio-ruokia joita bb:ssä on syöty?

Vierailija
24.10.2010 |

onko hyviä ja jos on niin mikä maku on paras?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kermaahan voi käyttää jos ei halua tehdä kookosmaidosta.

Vierailija
2/31 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Etenkin se red curry tms. maistuu ihan yhtä hyvältä kuin Thaimaassa (jossa olen asunut nuorempana). Ovat valmistettuja Thaimaassa eli aitoa thaikkua. :)

Ja HK:n lihapullat on oikeasti yhtä hyviä kuin äidin tekemän... Ja mummon-muusi on yhtä hyvää kuin mummon tekemä, ihan vain sen takia koska se on mummo-muusia ja tehty suomessa. Hei haloo! Einesruoka on einesruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa vaan syödä maailman toisella puolella tehotuotettua, tänne asti lennätettyä kanaa.

Ei tarvitse rääkättyä lihaa syödä.

t. Broileria boikotoiva thairuuan ystävä

Vierailija
4/31 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa meille sinun kermaisen red curry -reseptisi.

vaikka epäilemättä hyvää :)

Tottakai mammat tekee parempaa thaikkua kermasta, hunajamarinoiduista broitsusuikaleista ja herne-maissi-paprikasta. Kun mukaan laittaa vielä purkillisen säilykeananasta, niin eksoottinen itämainen pöperö on valmis!

Vierailija
5/31 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thairuokaa nyt vaan sattuu olemaan sellaistakin mihin käytetään KERMAA!

Vierailija
6/31 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thairuokaa nyt vaan sattuu olemaan sellaistakin mihin käytetään KERMAA!

Vierailija
7/31 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa meille sinun kermaisen red curry -reseptisi.

vaikka epäilemättä hyvää :)

Tottakai mammat tekee parempaa thaikkua kermasta, hunajamarinoiduista broitsusuikaleista ja herne-maissi-paprikasta. Kun mukaan laittaa vielä purkillisen säilykeananasta, niin eksoottinen itämainen pöperö on valmis!

Vierailija
8/31 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellisiä ole, että ei helpostikin tekisi yhtä hyvää ja parempaakin.

-broileria

- 1 kpl porkkana ohuna viipaleina

- 1 kpl vihrea paprika suikaleina

- 1 prk kookosmaitoa

- 1 rlk vihreaa thai currytahnaa

- 2 rlk fariinisokeria

(1 dl kanalienta)

- 2 rlk thai kala kastiketta

tai soija kastiketta

Ja kyllä kermaa voi kookosmaidon sijaan käyttää.

Sitruunaruohoa, limeä, kafferilimen lehtiä, inkivääriä, valkosipulia, nam pla-kalakastiketta....helposti saa muokattua noilla perusreseptiä.

Jo pelkkä curry-tahna tekee ruuasta maukkaan ja voimakkaan makuisen.

Vierailija
9/31 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse alusta saakka thaikkuruokaa vaan syön nopeasti tuollaisen kuution; helppoa ja hyvää. Sitten kun on aikaa niin voi tehdä itsekin.

Vierailija
10/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko kalliita pakasteeksi. Itse saa tehtyä helposti parempaa, broileria, kermaa ja mausteita ja riisiä.

Vierailija
11/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat niitä kuutioita joiksi luulen, niin ovat ainoaa einesruokaa mitä voi kutsua aivan oikeasti hyvän makuiseksi. Etenkin se red curry tms. maistuu ihan yhtä hyvältä kuin Thaimaassa (jossa olen asunut nuorempana). Ovat valmistettuja Thaimaassa eli aitoa thaikkua. :) Muut maut eivät ole yhtä onnistuneita kuin se red curry.

Vierailija
12/31 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse alusta saakka thaikkuruokaa vaan syön nopeasti tuollaisen kuution; helppoa ja hyvää. Sitten kun on aikaa niin voi tehdä itsekin.

Eikä mielestäni n.3e ole paha hinta einesruuasta joka oikeasti maistuu hyvältä. Samaa luokkaa ovat HK:n ja Saarioisten einekset. Töissä varsin kätevät, eikä mun makuun liian tulista, mä tykkään tulisesta enkä välitä mistään E-jutuista :-)

Vierailija
13/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sekä panang currya että red currya.

Eivätkä ne mielestäni ole kalliita, tarjouksesta saa silloin tällöin 2,5 eurolla.

Vierailija
14/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä ei ole mitään turhia E-aineita.

Vierailija
15/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty jasmiiniriisi (50%), kypsennetty marinoitu broileri (20,3%) (broilerinliha 80%, marinadi 20% (vesi, soijakastike [soijapapu-uute, sokeri, suola, arominvahvenne [E631, E627]], dekstroosi, sokeri)),

Punainen currykastike (22,6%) (kookosmaito (kookosuute 75%, säilöntäaine [E223, E211], vesi, mausteet [suola, sokeri], punainen currytahna [kuivattu punainen chili, sipuli, valkosipuli, sitruunaruoho, suola, katkaraputahna, galangal-juures, kaffir-limen lehti], modifioitu tärkkelys)

Vihannekset (4%) (bambuverso, pikkumaissi) ananas (2%), makea basilika (0,5%), kaffir-limen lehti (0,3%), punainen chili (0,3%).

Vierailija
16/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Epäilin tuotteessa käytetyn natriumglutamaattia, vaikkei sitä tuoteselosteessa mainitakaan. Sain vihdoin maahantuojalta viestin, että tuotteessa ei ole käytetty aromivahvennetta E621, mutta E631 sen sijaan löytyy. Lisäksi tuotteessa on myös eetä koodilla E627. Mitä ne ovat?

E631 on E621n tapaan aromivahvenne (dinatriuminosinaatti), jota käytetään etenkin säilykevihanneksissa. Aine on eläinperäinen ja sisältää lisäksi usein natriumglutamaattia. Hyvä paha lisäaine - kirja antaa aineelle keltaista valoa, eli kyseisen kemikaalin kanssa "kannattaa olla varovainen". Ainetta ei myöskään suositella lapsille, niin kuin ei muuten natriumglutamaattiakaan. Glutamaatille kirja näyttää oranssia ja toteaa: "parasta välttää".

E621 on siis pahempi kuin E631, mutta E631 sisältää usein E621tä, capish?

E627 ( dinatriumguanylaatti) sen sijaan on kirjan mukaan yhtä hyvä tai paha kuin E631, eli "parasta välttää" - osastoa. Sitä ei mainita eläinperäiseksi, mutta siitä todetaan, että etenkin aspiriinille yliherkkiä suositellaan välttämään ko ainetta eikä ainetta suositella lapsille. Kirja toteaa myös: "käytetään usein yhdessä natriumglutamaatin kanssa"."

http://kemikaalicocktail.blogspot.com/2009/04/safkasta-selvaa.html

Vierailija
17/31 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mielestäni n.3e ole paha hinta einesruuasta joka oikeasti maistuu hyvältä. Samaa luokkaa ovat HK:n ja Saarioisten einekset. Töissä varsin kätevät, eikä mun makuun liian tulista, mä tykkään tulisesta enkä välitä mistään E-jutuista :-)

Töissä ne on pakasteessa jemmassa, kotona en syö koskaan vaan silloin tehdään "oikeaa" ruokaa.

Eihän tuossa ole mitään järkeä tuoda pakasteruokaa maailman toiselta puolelta (eikös ne ole tehtykin Thaimaassa?) joten ei kyllä pitäisi usein ostaa.

Vierailija
18/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo E-lause vähistä lisäaineista olisi kannattanut jättää tekemättä;-)

Vierailija
19/31 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellisiä ole, että ei helpostikin tekisi yhtä hyvää ja parempaakin.

Eineksiähän ne ovat.

Vierailija
20/31 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

evääksi olen ostanut, ja usein suosinkin sellaisia pakaste eineksiä, niissä ei ole niin paljoa säilöntäaineita, ja masituvat oikealle ruoalle.

lempparini on hapanimelä kana :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän