Miten voisi auttaa köyhiä suomalaisia lapsiperheitä?
Plan-kummitoiminnan kautta voi auttaa ulkomailla asuvia lapsia ja sitä kautta lapsiperheitä, mutta onko olemassa plan-kummi -toimintaa suomalaisten lasten auttamiseksi? Itse haluaisin auttaa juuri jotain suomalaista huono-osaista lapsiperhettä.
Kommentit (24)
toimii niin, että laput voivat olla tyhjiä (= vain lapsen sukupuoli ja ikä) tai niissä voi olla jokin toive. Lapuista voi sitten valita joko tyhjän tai esitäytetyn. Ja tietysti silloin, kun ottaa tyhjän lapun, voi itse päättää lahjan sisällön ja arvon.
Täälläkin oli joulupuukeräys tms., jossa pystyi ostamaan kaupasta jonkun lapsen toivoman lahjan. Olisin ostanutkin, mutta jokainen toive maksoi useita kymmeniä euroja. Moni muukin päivitteli hintoja. Minun ymmärtääkseni pelastusarmeija antaa lahjoitetut varat suoraan köyhille perheille.
siellä lastensuojelun työntekijät jakoivat asiakasperheisiinsä joululahjoja joita jotkut olivat lahjoittaneet. Hyvä aloitus, aion nyt itsekin ottaa sossuun yhteyttä onko heillä tänä vuonna sama juttu. Ainakin lahjat menevät niitä kaipaaville lapsille.
Ja onhan joulun alla tosiaan näitä keräyksiä.
Suomalaista köyhää lapsiperhettä voi olla vaikea löytää koska nämä eivät ilmoittaudu missään. Muuta kuin nimettömänä vauvapalstalla.
Mutta sen tiedän, että heitä on.
Kävin diakonissalla ennen joulua ja siellä oli lista pöydällä joulurahan saajista. Mietin vaan kuinka köyhä sitä pitää olla, itse olin pitkälti alle köyhyysrajan...ja en tiedä miten sossusta saa
sen MLL:n kortin, ei mulle ainakaan soitettu mistään...
Täälläkin oli joulupuukeräys tms., jossa pystyi ostamaan kaupasta jonkun lapsen toivoman lahjan. Olisin ostanutkin, mutta jokainen toive maksoi useita kymmeniä euroja. Moni muukin päivitteli hintoja. Minun ymmärtääkseni pelastusarmeija antaa lahjoitetut varat suoraan köyhille perheille.