Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi auttaa köyhiä suomalaisia lapsiperheitä?

Vierailija
24.10.2010 |

Plan-kummitoiminnan kautta voi auttaa ulkomailla asuvia lapsia ja sitä kautta lapsiperheitä, mutta onko olemassa plan-kummi -toimintaa suomalaisten lasten auttamiseksi? Itse haluaisin auttaa juuri jotain suomalaista huono-osaista lapsiperhettä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa vaan te näitä kotimaisia "köyhiä" jos haluatte, mutta itse suomalaisittain rutiköyhänä kierrän nämä kerääjät kaukaa. Ja rutiköyhänä kyllä annan vuosittain kymmeniä euroja niihin maihin, joissa jokin luonnonkatastrofi (ok, meidän kusipäiden itse aiheuttama varmaan) väestöä on kurittanut.

Jos tässä maassa oikeasti köyhiä lapsia (esim. köyhempiä kuin omani) löytyy, niin eiköhän niiden vanhemmat käytä rahansa johonkin aivan muuhun kuin järki sanoisi. Joten jos jollakin tavalla näitä lapsia haluaisin tukea, ottaisin heidät huostaan luuserivanhemmiltaan!

Vierailija
2/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli erota kirkosta ja osoittaa rahat suomalaiselle huono-osaiselle lapsiperheelle. Kirkosta eroamisen jälkeen ei diakoni varmaankaan ole paras mahdollinen taho. Haluaisin myös tietää, että apu menee oikeasti perille eikä jää apua "välittäviin" välikäsiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomalaiset eivät voi olla niin hädänalaisia, että tarvitsisivat apua, koska asuvat Suomessa. Näin taitavat monet muutkin ajatella...

Vierailija
4/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko me, kun minun ja mieheni yhteenlasketut tulot eli opintotuki ja kotihoidontuki n. 800€/kk? Lisäksi lapsilisät ja asumistukea. Kolme lasta.

Yritetään kyllä päästä tästä köyhyydesta opiskelemalla, eli miehen oli pakko vaihtaa alaa ja alkaa opiskelemaan jotta tulevaisuus olisi kirkkaampi. Itsekin pyrin töihin pääsemään kunhan toi kuopus täyttäisi edes kaksi.

Vierailija
5/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ennen joulua Joulupuu-keräys.

Siinä voi antaa lahjan jollekin vähätuloisen perheen lapselle. Omalla paikkakunnallani on puu, jossa kortti (sim. poika 3v) ja sen mukaan voi lahjan ostaa.

Vierailija
6/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni eräs sukulaiseni vei joskus jonnekin "naisten taloon" kasapäin vaatteita ( helsinkiin ).

Vierailija
7/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista keräyksen nimeä, mutta toivon löytäväni sen tänä vuonna uudestaan. Eli konkreettisia lahjoja lapsille, jotka eivät todennäköisesti muuten lahjoja saa. Itse käärin monta pakettia viime vuonna ja toivoin, että niistä olisi iloa. Aion tehdä saman tänäkin vuonna, jos keräys järjestetään.

Itsellä kolme lasta, käärin paketit lasteni kanssa yhdessä ja meillä oli hyvä mieli.

Vierailija
9/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 10

En muista keräyksen nimeä, mutta toivon löytäväni sen tänä vuonna uudestaan. Eli konkreettisia lahjoja lapsille, jotka eivät todennäköisesti muuten lahjoja saa. Itse käärin monta pakettia viime vuonna ja toivoin, että niistä olisi iloa. Aion tehdä saman tänäkin vuonna, jos keräys järjestetään.

Itsellä kolme lasta, käärin paketit lasteni kanssa yhdessä ja meillä oli hyvä mieli.

Vierailija
10/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätään rahaa ja köyhät lapsiperheet saa sitten (sossun kautta?) 50 € ostolahjakortteja ruokakauppaan, että saisivat jouluruoat ostettua. Telkkarissa on kampanja, yle osallistuu.

Vierailija
11/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin maksaa enemmän veroja ja luo yhteiskuntaan valoa ja hyvää mieltä.

Vierailija
12/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä maassa voi olla oikeasti köyhä?

Meidän perhe (aiti ja kolme lasta) sitä muka on, vuositulot n. 9000,-, lapsilisät siihen päälle yh-korotuksin, elareita en saa enkä edes halua hakea. Mitään muita tukia emme saa ja olemme erittäin hyvinvoivia ja onnellisia.

Jokainen köyhä perhe saa yhteiskunnaltamme halutessaan paljon enemmän, joten en edelleenkään ymmärrä, miksi suomalaista "köyhää" tulisi tukea, kun samanaikaisesti monilla muilla ei ihan oikeasti ole edes ruokaa! Saatika sitten juomavettä... Tosin en kyllä hyväksy myöskään sitä, että joku tekee lapsia maailmaan, josta jo etukäteen tietää, että helevetiksi menee elämä.

Vierailija
13/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä tyydyt osaasi,onnittelut siitä.

Ehkä sinä et elareita kaipaa. Älä silti ala-arvioi muita.

Ostatko noilla tuloilla esim. opiskelukirjat lapsillesi peruskoulun jälkeen? Satoja euroja lukukaudessa. Onko lapsillasi tietokone? Puhelimet? Käyttekö kodin ulkopuolella syömässä, lomalla jne? Syöttekö kaikki vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä? Kuinka paljon maksat lastesi harrastuksista kuukaudessa?

Mistä kaikesta lapsesi jäävät paitsi?

Ehkä nyt et välitä, mutta kun lapsesi ovat teini-iässä, niin asiat saattavat muuttua.

Afrikkaan ja muille katastrofialueille on syydetty miljardeja, ja onko mikään muuttunut? Ei ole. Siksi minä mielelläni annan apuani lähemmäs, ja haluan uskoa, että siitä joku nauttii, saa edes hetken hyvän mielen.

Sinä hei, joku tyytyy ulkohuussiin ja kierrätysvaatteisiin, mutta se ei tarkota että lapset siihen tyytyisivät.

Järkky asenne sinulla.

Meidän perhe (aiti ja kolme lasta) sitä muka on, vuositulot n. 9000,-, lapsilisät siihen päälle yh-korotuksin, elareita en saa enkä edes halua hakea. Mitään muita tukia emme saa ja olemme erittäin hyvinvoivia ja onnellisia.

Jokainen köyhä perhe saa yhteiskunnaltamme halutessaan paljon enemmän, joten en edelleenkään ymmärrä, miksi suomalaista "köyhää" tulisi tukea, kun samanaikaisesti monilla muilla ei ihan oikeasti ole edes ruokaa! Saatika sitten juomavettä... Tosin en kyllä hyväksy myöskään sitä, että joku tekee lapsia maailmaan, josta jo etukäteen tietää, että helevetiksi menee elämä.

Vierailija
14/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin terveydenhoitokuluja koska olen vammautunut, ei ole varaa hoitaa itseään.Pitkä juttu. Vettä on ja olen samaa mieltä että niitä pitää auttaa jotka ovat oikeasti hädässä, tuolla maailmalla.

Vierailija
15/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloina miehen opintotuki 200e ja mun minimiäp-raha,reilut 200e sekin.MUTTA koska saimme asumistukea ja sossusta rahaa,ei meillä oikeasti mitään hätää ollut.Ja toki sitä pyrkii tuosta pois,opiskelemalla ja tekemällä töitä.

Ihan eri asia sitten jos perheessä on vammaisia,sairautta jne ettei siitä suosta niin helpolla pääsekään pois.Sellaisille perheille soisin apua minäkin enemmän

Vierailija
16/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se minkä Kelalta saa jos isä ei maksa on reilut 400e. En todellakaan usko että olet oikeasti köyhä, ei sulla olis varaa jättää sitä ottamatta.

t. toinen köyhä yh äitiyslomalla ja tulot jää alle toimeentulotuen minimin, tuo 400e elarit mukaan laskettuna...

Vierailija
17/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan joulun alla tosiaan näitä keräyksiä.

Suomalaista köyhää lapsiperhettä voi olla vaikea löytää koska nämä eivät ilmoittaudu missään. Muuta kuin nimettömänä vauvapalstalla.

Mutta sen tiedän, että heitä on.

Vierailija
18/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattiin, josta saa kokoaikaisen työn, olen iloinen.

Mulla on niin vaikeat mielenterveysongelmat ja miehellä vaikea sairaus myös.Raataa työssään ja on sellaisella alalla, että suhdanteet vaikuttavat. Nyt sai onneksi keväällä työtä, mutta lomat ovat pelkkää unelmaa niille, jotka kituvat pätkissä...

Itkin onnesta, kun saatiin sellainen hyvä joulumieli -lahjakortti joskus... ja annan vähistä roposistani esim. Kirkon Ulkomaanavulle. Koska kurjempaakin on.

Vierailija
19/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan joulun alla tosiaan näitä keräyksiä. Suomalaista köyhää lapsiperhettä voi olla vaikea löytää koska nämä eivät ilmoittaudu missään. Muuta kuin nimettömänä vauvapalstalla. Mutta sen tiedän, että heitä on.

koska ne rovot on saatava tositarpeeseen, joten kaikkia kertomuksia tosielämän köyhyydestä ja kurjuudesta ette kuule täällä.

Olen vähävarainen ja kävin erään ystävän luona kylässä tämän kaupungin kurjimmassa ja köyhimmässä kaupunginosassa. Ostin pienet tuomiset kaverilleni paikallisesta marketista. Äitejä lanttejaan laskellen ruokaa ostamassa. Lapset kamalissa kuluneissa tamineissa. Olen ollut työaaä Kelalla joskus tässä kaupunginosassa ja nähnytkin sen kaiken itse...

Vierailija
20/24 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei meitä minkään sossun tai mll:n kautta voi auttaa. Olen neljän lapsen yh, minimiäitiyspäivärahalla nyt. Normaalisti en koe perheeni olevan köyhä vaikka elämmekin toimeentun lotukinormien rajoilla. Kun talostamme löytyi sisäilmaongelma, puoli taloa on terveyshaitan vuoksi 'kiinni' ja koetan remontoida minkä ehdin, osaan ja pystyn niin tunnen itseni köyhäksi. Remontti, itsetehtynäkin, vie paljon rahaa eikä sitä lasketa mihinkään normiin. Yks joululahjakortti ei tässä tilanteessa paljoa mieltä lämmitä vaikka toki se pariksi viikoksi vie ruokahuolet pois.

Että jos joku haluaa auttaa niin en yhtään pahastuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi