Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia taloudellisia riskejä olette ottaneet elämässänne?

Vierailija
15.06.2026 |

Olisi mielenkiintoista kuulla oletko esim. irtisanoutunut ilman tietoa seuraavasta työpaikasta tai lähtenyt lomalle kun tilillä on muutama tonni rahaa? 

Ajattelen, ettei elämässä saa mitään suurempaa, jossei ole valmis riskeeraamaan. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin asuntoni halvemmalla kuin olin siitä maksanut ja muutin rakkaani luo

Vierailija
2/9 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Pelkään riskejä ja se on vienyt kaiken elämän. Olen niin turvattomista lähtökohdista, että en uskalla mitään. En talolainoja, en parisuhteita. En mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ostaneet kesämökin, jota maksamme vielä eläkkeelläkin.

Vierailija
4/9 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen suurempaa kuin että lähdin vakituisesta työstä vuoden määräaikaiseen, jossa oli vielä puolen vuoden koeaika (mutta jolle oli jo heti alkuun luvattu jatkoa vakituisena. Tiedän, vähän laiton kuvio, olisi pitänyt periaatteessa tehdä suoraan toistaiseksi voimassa olevana). Olen tässä työpaikassa edelleen, kohta tulee 9 v.

Vierailija
5/9 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityslaina. Läskiksihän se meni, olin 5 vuotta ulosotossa.

Vierailija
6/9 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Pelkään riskejä ja se on vienyt kaiken elämän. Olen niin turvattomista lähtökohdista, että en uskalla mitään. En talolainoja, en parisuhteita. En mitään. 

Täällä toinen pelkuri🙋‍🙋‍ Ainoastaan sijoittaa olen uskaltanut, mutta nekin vain varmoihin paikkoihin.

Vierailija
7/9 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa irtisanoutunut tyhjän päälle. Muutaman kerran ostanut isomman erän huumeita kun oli hyvä diili ja toivonut saavani osan eteen päin. Kerran ostin puoli-impulsiivisesti asunnon, kun sain pankilta hyvän lainatarjouksen ja arvasin, että myyntihintaa saisi hilattua reilusti alaspäin.

Vierailija
8/9 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin suurehkon asuntolainan vielä yli viisikymppisenä. Riski kannatti, on aivan mahtavaa asua järven rannalla maalla kaukana muista ihmisistä.

Vierailija
9/9 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme ostaneet kesämökin, jota maksamme vielä eläkkeelläkin.

Mä maksan asuntolainaa vielä eläkkeelläkin. Ostin asunnon n. nelivitosena avioeron jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi