Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Tuletko saamaan ison perinnön aikanaan

Vierailija
24.10.2010 |

vanhempiesi jälkeen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntoja on vuokralla ympäri Suomea, muutama kesämökki, vähän antiikkia.

Jos nämä realisois nyt, ei niillä edes asuntoa Ullanlinnasta sais.

Vierailija
2/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä taidetta, ei antiikkia...muutama lastulevyhuonekalu jäänee.

Vakavasti sairaat vanhemmat eivät ole juuri koskaa voineet tehdä normaalisti työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmaan millään mittapuulla isoa, mutta jotan tulen kyllä perimään. Vanhemmillani on kolmio, josta on noin 1/3 vielä velkaa. Eli luultavasti tulen perimään noin 2/3 kerrostalokolmiosta.

Miehen vanhemmat huomattavasti rikkaampia, mutta toisaalta jakajiakin on sitten enemmän, joten en tiedä, että kumpi sitten tulee perimään enemmän. Verottajakin tulee toki osansa saamaan.

Vierailija
4/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitään järin isoa, mutta omassa mittakaavassani ison. Monin kertaisen omaan omaisuuteeni verrattuna. Mutta tilanne toki voi olla toinen sitten kun perintöä jaetaan, toivottavasti vasta 30 vuoden päästä. Silloin minäkin olen jo eläkkeellä, toivottavasti.

Vierailija
5/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän osalta kuolinpesä menee olettettavasti myyntiin, koska velkaa on todella paljon.

Pieni osuus isoisäni synnyintalosta pitäisi periytyä isäni jälkeen meille lapsille, mutta luultavasti joudumme ostamaan ne (noiden velkojen takia).

Äiti ei taasen ole pahemmin ollut työelämässä vaan lasten kanssa kotona, joten omaisuuttakaan ei ole kertynyt. On nyt viisikymppinen ja odottelee eläkepapereita (terveys reistailee niin pahasti ettei työelämään paluu ole mahdollista).

Vierailija
6/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilut 100 000 e eli ei nyt mitenkään kauheasti

Vierailija
7/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monta sataa tuhatta olisi kuitenkin tulossa, joten isosta perinnöstä on kyllä kyse. Perinnöstä suuri osa on kiinni arvoasunnossa Helsingin kantakaupungissa. Tuo asunto ei 90-luvulla maksanut kuin hieman yli miljoona markkaa, mutta pk-seudun älyttömän hinnannousun ansiosta vastaavia myydään nykyään lähes miljoonalla eurolla. Perintö on kuitenkin tulossa jakoon toivottavasti vasta parin-kolmenkymmenen vuoden päästä. Siihen asti pärjäillään omillamme.

Vierailija
8/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule ottamaan perintöä vastaan.

Vierailija
9/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 miljoonaa jaettuna veljeni kanssa.

Vierailija
10/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat olleet verrattain iäkkäitä minun synnyttyä ja mä olen just se kenestä te luulette että sai ison perinnön. No voinpa kertoa että enpä saanut. Isukki junaili toisin. Lakiosuuksista sen verran, että nekin voi junailla kun osaa pelata.

Voivoi, mutta eipä se raha onnea tuo. Velat ois ollut kiva maksaa pois. Mutta aina ei mene niin kuin itse luulee.

Vierailija
11/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olemme sopineet että perintö menee mun ohi lapsilleni.

vanhempani 65, minä 45 ja esikoiseni 15. Minä olen jo oman elämäni järjestänyt ja pärjään hyvin rahallisesti.

Vierailija
12/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kuoltua jaettiin veljen kanssa 3000 markkaa. Äidiltä jää lähinnä huonekalut ja vaatteet. Kaupungin vuokra-asunto tuskin periytyy lapsille (varsinkaan jo omissa omistusasunnoissa asuville...)

Vierailija
13/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 1/3 upeasta kesämökistä Savossa, arvo nyt noin 100 000 euroa ympärillä olevine maineen

- 1/3 nyt noin 150 000 euron arvoisesta ok-talosta

Tällä hetkellä jakajia on siis 3 kpl, ja koska kukaan ei tiedä pitävätkä meidän vanhemmat omaisuutensa hallussaan (vai törsäävätkö vielä vanhoilla päivillään), ei kannata vielä "nuolaista".

Parhaimmillaan tulee siis ehkä noin 100 000 euroa, pahimmillaan ei paljon mitään.

Vierailija
14/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin saada perintöä yhteensä jonkin kymppitonnin, markoissa siis.

Vierailija
15/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat olleet verrattain iäkkäitä minun synnyttyä ja mä olen just se kenestä te luulette että sai ison perinnön. No voinpa kertoa että enpä saanut. Isukki junaili toisin. Lakiosuuksista sen verran, että nekin voi junailla kun osaa pelata. Voivoi, mutta eipä se raha onnea tuo. Velat ois ollut kiva maksaa pois. Mutta aina ei mene niin kuin itse luulee.

Että miksi isäsi teki niin? Oliko teillä huonot välit, tai jotain?

Vierailija
16/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla lähes hajoamispisteessä oleva omakotitalo.

Vierailija
17/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja metsää ja mökkejä.

Vierailija
18/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maakunnassa rt-asunto ja auto sekä lisäksi iso liuta mariskooleja ja kivituikkuja.

jakajia on kolme.

olen itse huomattavasti varakkaampi kuin vanhempani, enkä tosiaan heidän perintöään odota/tarvitse.

ehkä annan perinnän hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
19/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siis jää jälkipolville mitään, mutta miksi edes pitäisi.

Vierailija
20/29 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain noin 65 000 mk käteen.

äitini toivottavasti elää vielä ainakin 25v. Hänellä on hyvin raha-asiat järjestyksessä eli voi olla hyvinkin että perin veljeni kanssa muutaman millin.

Parasta olisikin ottaa puheeksi että perintö menisi suoraan lapsilleni, sillä minullakin on elämä järkestyksessä enkä perintÖrahoja tarvitse elämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä