Tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIN facebook-päivitys jonka keksit! =D
Mä aloitan:
Ihana!!! Koti siivottu, pullat leivottu ja sateessa reippailtu. Kyllä nyt saa isäntä olla emännästään ylpeä!
Kommentit (205)
mut jos aina toistuu ja toistuu samat jutut niin tietty sitten. Sellainen tietyn kiiltokuvan maalaaminen omasta elämästään ärsyttää. Tiedän, että yhden parin elämä ei ole mitään ruusuilla tanssimista, mutta niin vaan koko ajan ihquttavat toisiaan ja kommentoivat sydänsydänsydän toistensa päivityksiä, ja etenkin naispuolinen kertoo miten ihanaaaaa on taas olla oman kullan kainalossa jne. Tuntuu ihan hölmöltä tuollainen esittäminen.
Toinen parisuhde-ihkuttaja on varmaan oikeastikin umpirakastunut mieheensä, mutta silti alituiset kultsi toi sampanja-aamiaisen vuoteeseen päivitykset ovat vähän rasittavia. Söpöjä mutta liika on liikaa. Nainen ei koskaan oikeastaan kerro mitään itsestään vaan lähinnä siitä, mitä "Kultsi" on tehnyt tai koska "Kultsi" on tulossa kotiin..
Ärsyttää että pomoni halusi kaverikseni, sinänsä ok tyyppi mutta hän ei koskaan kirjoita mitään henk.kohtaista tai on salannut ne päivitykset minulta. Miksi piti sitten pyytää minut kaveriksi? En viitsi piilottaa häneltä juttujani, koska muut työkaverit näkevät statukseni kuitenkin ja olisi kiusallista jos kävisi ilmi, että hänet on vain rajattu statusten ulottumattomiin. Yhden ainoan kerran on päivittänyt jotain henkilökohtaista ja sekin oli joku päivitys rankan työputken jälkeen, miten mukavaa oli jossain ravintolassa.
Onhan näitä... yksi kaveri päivittää lähes ainoastaan nukkumisestaan... milloin on nukkunut ihan liian vähän tai ihan liikaa, milloinkaan ei ole hyvä.
Yksi on aina kännissä tai krapulassa.
Mutta hauskaa viihdettä silti, joskus.
Sellaiset on rasittavia, missä halutaan vihjailla merkitsevästi jostain tosi jännästä mutta ei missään nimessä kerrota kenellekään mistä on kyse. Tuntuu teennäisen huomionhakuiselta, ja se rasittaa/ärsyttää.
pääsääntöisesti musta on kuitenkin kiva lukea, mitä lärvikirjakavereille kuuluu.
Kirjoitusvirheet ja varsinkin ne yhdyssanavirheet! Näppäilyvirheitä voi sattua kenelle vaan, mutta esim ''minkä laista, aamulla kaan, paketti autolla'' on ihan kamalaa luettavaa.
Lisäksi sellaiset mistä puuttuu välimerkit, saa tavata monta kertaa että ymmärtää tarkoituksen oikein.
Sitten kaikki isolla kirjoitetut pitkät jutut ja ne jotka kirjoittelee päivityksiä englanniksi osaamatta kuintenkaan kieltä... ''I am was going in work...''
Lisäksi jatkuva negatiivisyys ja valitus samoilla henkilöillä ''tylsää, palelee, ei taaskaan mitään tekemistä, kallista, masentaa, ei huvita...''
Tänään tuli ostettua lapsille REIMAN puvut ja REIMAN talvikengät sekä *muuta laatukamaa....
* en nyt muista mitä muuta viestissä luki mutta kehuskeltiin omia laatuostoksia lapsille:)
Ja tämän kirjoitti pariskunta josta toinen on opiskelija ja toinen kotiäiti, tiedän heidän olevan PA....mutta elävät pojan vanhempien rahoilla, mutta yrittävät näyttää ulospäin sitä muuta puolta. Varsinkin Facebookissa.
Voi että kun otti aivoon, enkä ole heille kateellinen itselläni on todella varaa ostaa laatukamat itse, mutta se ottaa päähän miksi joidenkin pitää näyttää kavereille ihan toista mitä asiat todellisuudessa ovat ;)
säästämisen jälkeen on varaa ostaa lapselle jotain kunnollista, on onnellinen siitä.
Ihme, että ihmiset jaksaa olla kateellisia kaikesta. Varsinkin sinun tyyliset, köyhät kyykkyyn-tyyppiset ihmiset. Jos ei ole varaa, pitäisi olla aina nöyrä ja pyydellä anteeksi ja kulkea ryysyissä. Köyhälle on ilo kun joskus on varaa ostaa lapselle parempaa.
Jos sinulla on varaa ostaa kaikkea noin vain niin älä silti kadehdi toista jos hän joskus pysty ostamaan lapselleen jotain.
Tänään tuli ostettua lapsille REIMAN puvut ja REIMAN talvikengät sekä *muuta laatukamaa....
* en nyt muista mitä muuta viestissä luki mutta kehuskeltiin omia laatuostoksia lapsille:)
Ja tämän kirjoitti pariskunta josta toinen on opiskelija ja toinen kotiäiti, tiedän heidän olevan PA....mutta elävät pojan vanhempien rahoilla, mutta yrittävät näyttää ulospäin sitä muuta puolta. Varsinkin Facebookissa.
Voi että kun otti aivoon, enkä ole heille kateellinen itselläni on todella varaa ostaa laatukamat itse, mutta se ottaa päähän miksi joidenkin pitää näyttää kavereille ihan toista mitä asiat todellisuudessa ovat ;)
"Mein neiti (äidin ja isin ihana rakkauspakkaus) nukkui 6h3min27sek, tissitteli ja pisukin tuli pottaan 3h27min5sekunnin istumisen jälkeen"-tyyliset on ehkä ärsyttävimpiä.
Koska mun kavereissa on sekä sinkkuja, yh-vanhempia, kotiäitejä ja -isejä sekä uraäitejä ja -isiä että kaikkea noiden väliltä, en juuri koskaan päivitä omaa statustani. Tiedän, että sitten aina on joku, joka luulee sen olevan vittuilua, ylpeilyä, säälin hakemista, hehkuttamista jne. jne.
No toisaalta sitten tuon päivittämättä jättämisen vuoksi jotkut leimaa mut uteliaaksi paskaksi, koska en koskaan "kerro itsestäni mitään" vaan luen ainoastaan muiden statuksia. Oikeastaan ihan pyllystä koko fb. Kukaan siellä ei ainakaan koskaan ole tyytyväinen...
No toisaalta sitten tuon päivittämättä jättämisen vuoksi jotkut leimaa mut uteliaaksi paskaksi, koska en koskaan "kerro itsestäni mitään" vaan luen ainoastaan muiden statuksia. Oikeastaan ihan pyllystä koko fb. Kukaan siellä ei ainakaan koskaan ole tyytyväinen...
mutta tää menee kyllä niin yli hilseen, että miten jotakuta voi ärsyttää myös se, että joku ei kirjoita mitään? En tajua.
mutta tää menee kyllä niin yli hilseen, että miten jotakuta voi ärsyttää myös se, että joku ei kirjoita mitään? En tajua.
Siis tiedän tuon siksi, että muutamat "ystävät" ovat asiasta mulle maininneet. Emmäkään sitä siihen mennessä ollut itse ajatellut :).
päivitykset joissa luetellaan koko päivän tekemiset mutta sitten kun sama ihminen luettelee joka päivä kaikki tekemisensä ja hehkuttaa aina kaiken ihanuutta, niin alan miettimään että esittääkö nämä ihmiset jotain? Haluavatko he antaa ulkopuolelle vain sellaisen kiiltokuvan?
Kyllä mäkin joka päivä pesen kaks koneellista pyykkiä, laitan ruokaa, ulkoilen lasten kanssa, desifioin tuttipullot ja lenkkeilenkin lähes joka päivä, mutta en mä koe että mun ois tarve päivittää niin tarkasti kaikki tekemiseni muille tai että ketään ylipäätään kiinnostais tollaset asiat joita jokainen tekee!
Eläinpäivitykset on ehkä ärsyttävimpiä, johtuu kyllä kohdallani siitä että en eläimistä tykkää ja mua ei kiinnosta kuinka innoissaan se Romi-koira oli montulla juostessaan ja kuinka se Romi jää nyt yksin kotiin, nyyh.
Jokainen sielä päivittelee itselleen enemmän tai vähemmän tärkeitä juttuja. Ei munkaan päivitykset kaikkia varmasti aina ilahduta.
"äidin ihana kultamussukka sanoi tänään uubabuuba taataa (anna maitoa)" Ihanaa!
"äädägääpä tättä!" (lintu istuu puussa) Voi suloinen!!
"gigappagappa öh" ( lamppu on punainen). Voi höpönassuliiniaja tätä on jatkunut putkeen jo lähes 300 päivää. Olen laskenut. Ei ihan joka päivä,mut melkein. Kaikille meille on tullut selväksi, että tämän lapsen henkiset kyvyt on aivan ylivertaiset kaikkiin muihin samanikäisiin verrattuna. Aluksi nauratti, nyt ei enää.
Niin paha. :)
suolentoiminnastaan, vähän samaan tyyliin kuin tuo 18cm neekeripoika pöntössä.. onkohan sama tapaus. Sama henkilö raportoi myös seksielämäänsä - ITSENSÄ kanssa, eli runkkausjuttuja, jesh. Ja kavereita n. 400 kpl... Ei ihan voi ymmärtää. Ja tiettykään en piilota, vaan kauhistelen ylemmyydentuntoisena ;)
kotitöilläsi jos sinua tuntuu häiritsevän toisten kertomiset.
ja tuoksun pullalta. karjalanpiirakat tuli uunista, nyt metsään keräämään sieniä. kello on vasta 11, mutta minä tyttö se olen ehtinyt jo siivota koko asunnon lattiasta kattoon, leipoa ja askarrella."
joo, niinhän monet muutkin siivoaa ja kokkaa, varmaan kaikki, mutta miksi siitä pitää aina ilmoittaa fb:ssä ?
Jos inhoaa jotain niin sitä pitää sitten tehdä myös itse? Kyllä mustakin kerskailu on ällöttävää, eikä siihen auta se että itse kerskailen.
FB-päivityksistä en välitä, en seuraa muiden päivityksiä niin säännöllisesti että toisto alkaisi käydä hermoille. Joskus ihmetyttää ne "hirveä kiire" -päivitykset, kun kuvittelisi että ihminen jolla on hirveä kiire ei olisi facebookissa, mutta siinähän ovat...
Miksi et itse kehuskele kotitöilläsi jos sinua tuntuu häiritsevän toisten kertomiset.
Harmittaa nähdä näin paljon katkeria ihmisiä!
Tiesittekö että oikeasti onnellinen ihminen ei ärsyynny siitä että joku toinen on tyytyväinen elämäänsä..? Eikä välitä muutenkaan toisten ihmisten tekemisistä. Musta ainakin on kiva kuulla toisten ahkeruudesta ja onnellisuudesta, ihmiset kuitenkin päivittävät kuitenkin aina itselleen tärkeistä ja mukavista asioista. Kivaa että toisillakin on kivaa!
Keskittykää rakkaat ihmiset omaan elämäänne ja onnellisuuteenne, valittamisen sijaan.
Itse olen piilottanut kaksi kaveria etusivulta koska yksi ei kirjoittanut muuta kuin kännipäivityksiä ("nyt taas parit"), ja harmitti lukea sellaista kun kyseessä kuitenkin läheinen ihminen, ja toisen päivityksissä oli AINA kirosanoja, jotka saavat mut ainakin surulliseksi. :(
Näiden lisäksi olen estänyt noita pelipäivityksiä kuten FarmVille, koska ne vievät niin paljon aikaa lukea ja tilaa etusivulta.
En kuitenkaan voisi sanoa että nuokaan päivitykset varsinaisesti ärsyttäisivät, eivät vaan anna mun elämään mitään positiivista.
Ja joo-o, kaikki varmaan siivoaa ja kokkaa, mutta jos se tuo jollekin niiiiiin hyvän olon että siitä tekee mieli kirjoittaa facebookiin, niin eikös se ole vaan positiivista??
Ei sitä onnea pidä kätkeä oi hyvät suomalaiset!!
säästämisen jälkeen on varaa ostaa lapselle jotain kunnollista, on onnellinen siitä.
Kyse ei ollut siitä että heillä tosiaan olisi varaa, kuten kerroin tiedän ja tunnen parin todella hyvin heillä ei ole varaa ostaa omalla rahalla yhtään mitään koskaa rahaa ei ole!!
Vaan kyse on siitä että heidän pitää näyttää ulkopuolisille, että menisi hyvin.
Tästä on kyse eikä mistään köyhät kyykkyyn -ajatuksestani. Nyt opettelet lukemaan!!!!tai ainakin ymmärtämään lukemaasi.
Heidän lapset eivät kulje "ryysyissä" koska heille ei esim.kirppisvaatteet käy ollenkaan vaan anopin ostamat uudet vaatteet, kun taas itse käytän pelkästään kirppisvaatteita lapsille (hyviä sellaisia :) )
Mutta mun mielestä on hassua, että aikunen ihminen tulee kavereiden luota illanvietosta joskus puolenyön jälkeen ja kertoo miten hauskaa oli... ja sitten tämä illan emäntä kommentoi asiaa minuutin päästä ja pohtivat siellä vielä miten hyvää se piirakka olikaan ja että kyllä kuohuviiniä olis sittenkin pitänyt olla lisää. Eikö nuo asiat puhuta jo siellä illanvietossa? Kukaan muu ei osallistu keskusteluun ja ketään muita ei ole ollut paikalla.
Tai sitten nämä "olipas mahtava bodypump taas kerran" ja siihen Irma kommentoi että eikös ollutkin, mennäänkö taas ensi viikolla vai ehittäskö jo la? Nuokin puhutaan yleensä siellä pukuhuoneessa mutta jostain syystä ihmisten pitää keskustella julkisesti miten mahtavia jumppaajia ovatkaan.
ketään en seinältäin poista :)
KLO 10:30, ARVATKAA JÄNNITTÄÄKÖ??????????????!!!
Ja saman tyypin
MEIDÄN KOTILO ON KASVANUT 2MM, NYT NIITÄ ON JO 3 JA KASVAVAT HIRVEÄTÄ VAUHTIA!!!! ja tietysti niitä saamarin kotiloita kuvataan joka päivä, AARGH!!!
ärsyttää kaikista eniten noi ruokaluettelot(=kehumiset),mitä ollaan kulloinkin syöty.
"spaghettia ja jauhelihakastiketta, itsetehtyjä sämpylöit ja ihanan raikasta salaattia. tässä meidän perheen iltapala"
"jee vettä sataa, nyt laitetaan kaikille lapsille kurapuvut päälle ja mennään ulos pomppimaan vesilätäköissä"
ja huomionkerjuu tyyliin "kukaan ei tykkää musta"
tai "näin painajaista jossa kaikki vihas mua" sekä nämä jo mainitut perinteiset lapsiin liittyvät statukset "Jutta menee illalla ekaa kertaa jumppaan."
Kaikkein pahin mun mielestä on kuitenkin joku oikeasti hoikka ja kaunis tyttö kommentoimassa kuviaan sanoilla "valas pilasi kuvan" tai "hyi tota löllyvää läskiä"