Kertokaa naiset, miksi eväätte isän ja lapsen tapaamiset?
Miehelläni on ystävä, joka on keikkatöissä viikot. Viikonloppuisin poikansa (10v.) ja avopuolisonsa kanssa. Parisuhde on kai aika heikossa hapessa ja ainoa syy ainakin miehen puolelta roikkua suhteessa on tuo yhteinen lapsi. Naista emme tunne kovinkaan hyvin. Välillä suhde on tosi huonossa jamassa ja mies "asuu" heidän yhteisellä kesämökillään viikonloput. Aina kun tulee naisen kanssa ongelmia, evää nainen miehen ja lapsen tapaamiset. Ts. mies voi viikosta toiseen tulla viikonlopuksi mökille 20 kilometrin päähän kodistaan ja ei saa pyynnöistään huolimatta nähdä lasta edes. Lapsi kaipaa kovasti isäänsä ja soittelee päivittäin.
Tuo tilanne kuulostaa ihan sairaalta. Meidän kuulemamme versio on siis, että nainen pakottaa elämään hänen kanssa lapsella kiristämällä ja lisäksi parisuhteen ongelmat tarkoittaa heti, että mies ei saa nähdä lasta.
Mä en vaan voi uskoa, kuinka kukaan voisi olla noin julma ja kiusata omaa lastaan isäikävällä. Sen ymmärrän, ettei koko ukko kiinnosta, mutta luulisi antavan lapsen edes isän kaveriksi mökille. Sanokaapa naisina, mikä voi olla syy tuollaiseen käytökseen. Mies uskoo tietysti ystäväänsä, mutta mulla nakuttaa päässä, että taustalla on pakko olla jotain muutakin. Sen tiedän, ettei alkoholismista ole kyse. Mies on nelikymppinen ja työskentelee "huippuammatissa" eli kyse ei ole mistään elämäntapanilkistä. Nyt talven tullen on kai tunkemassa meille viikonloppuisin, jos nainen ei vielä päästä kotiinsa ja toivoo voivansa käydä tapaamassa poikaa edes kaupungilla päivällä. (tämän äiti suo joskus näinä kriisiaikoina) Tästä syystä koen, että asia kuuluu tavallaan mullekin.
Kommentit (8)
Sinä et voi tietää mitä heidän kotonaan on tapahtunut.
tää on jo kolmas kerta parin vuoden sisällä. Viimeksi pattitilanne kesti pari kuukautta. Sitten kaikki taas jatkuu nuivana yhdessä... Jos kyse olisi insestistä, niin eihän sellaista välillä oteta takaisin ja välillä potkita ulos.
Tää asia vaan hämää mua, koska ensi viikonlopusta tuo mies alkaa käydä meillä, kunnes saa taas armon palata kotiin. Nyt tuntuu vaan, että tuo nainen on läpeensä paha ihminen, mutta toisaalta hän on hyvä äiti muuten ja pitänyt "firmaa" pystyssä, kun mies tekee uraa 400 km:n päässä viikot.
Mulle jostain takaraivosta tulee mieleen perheväkivalta... Se voisi olla syy. Toisaalta mitäpä tuo minulle kuuluu paitsi voitaisiin lopettaa sen ukon sääliminen ja passaaminen, jos se on totuus.
tää on jo kolmas kerta parin vuoden sisällä. Viimeksi pattitilanne kesti pari kuukautta. Sitten kaikki taas jatkuu nuivana yhdessä... Jos kyse olisi insestistä, niin eihän sellaista välillä oteta takaisin ja välillä potkita ulos.
Tää asia vaan hämää mua, koska ensi viikonlopusta tuo mies alkaa käydä meillä, kunnes saa taas armon palata kotiin. Nyt tuntuu vaan, että tuo nainen on läpeensä paha ihminen, mutta toisaalta hän on hyvä äiti muuten ja pitänyt "firmaa" pystyssä, kun mies tekee uraa 400 km:n päässä viikot.
Mulle jostain takaraivosta tulee mieleen perheväkivalta... Se voisi olla syy. Toisaalta mitäpä tuo minulle kuuluu paitsi voitaisiin lopettaa sen ukon sääliminen ja passaaminen, jos se on totuus.
Mä vastasinkin kysymykseen jonka esitit: Kertokaa naiset, miksi eväätte isän ja lapsen tapaamiset?"
En ottanut millään tavalla kantaa johonkin sun miehen kaverin naisen lapsiin, koska en asiasta mitään tiedä, eikä asia mulle kuulu
että ero vireille ja lastenvalvojan luokse tekemään viralliset tapaamissopimukset. Silloin voi ainakin olla varma siitä, että saa tavata lastaan. Jos mies on oikeasti kyvytön hoitamaan lasta, niin äiti pystyy varmasti tämän todistamaan. Veikkaan kyllä, että tässä tapauksessa äiti on ihan pimeä...
tapaamiset tällä hetkellä, koska mies käyttää huumeita. Eikä ole mitään asiaa meidän elämään ennen kuin on asiansa laittanut järjestykseen. Tietää mielipiteeni asiasta eikä kyllä ole edes yrittänyt...
Muita syitä mitä tulee mieleen miksi voisin evätä tapaamisia, olisivat juuri tuo seksuaalinen hyväksikäyttö ja väkivaltaisuus.
lähivanhempi voi kyllä halutessaan estää lasta tapaamasta etävanhempaa. Uhkasakon voi tietysti saada mutta asian käsittely kestää ikuisuuden.
Miehen ex esti miestä ja lasta tapaamasta.
Mies on hyvä isä, on sitä aina ollut ja siis ei olisi ollut mitään sellaista syytä estää tapaamisia.
Isovanhemmille lapsi pääsi sillä ehdolla ettei isä ole siellä.
Miehen äiti kysyi naiselta miksi ei anna isän tavata lasta niin vastaus oli "kun mä nyt en vaan haluu"
Raha tälle naiselle on aina kyllä kelvannut, mutta muutoin hankala itsekäs luonne.
Onneksi lapsi on nyt niin vanha että saa päättää itse ja käykin meillä säännöllisesti. Surettaa vaan todella paljon sekä isän että lapsen puolesta menettämänsä vuodet välissä.
Toki on varmasti suuri osa sellaisia tapauksia, joissa tapaaminen estetään lapsen edun ja turvallisuuden vuoksi, mutta on niitä sellaisiakin tapauksia, jotka oman katkeruutensa ja itsekkyytensä vuoksi epäävät tapaamiset.
Mikäs sen parempi tapa kostaa, ikävä kyllä :(
koska mies käytti lasta seksuaalisesti hyväksi, enkä halua heidän tapaavan enää. Lapselle varmasi pelastus, miehelle varmaan kamalaa, mutta etsikööt panopuunsa muualta.