Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mikä on markkinoiden imukykyisin tamponi?

Vierailija
23.10.2010 |

Alkaa olla vitsit vähissä, kun super plus-tampax kestää tunnin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei ole tarvetta

mutta TUO VUOTO ON SE TARVE... Siis Mirenaa määrätään hoitona runsaisiin vuotihin vaikkei ehkäisyn tarvetta olisikaan. Suosittelen. Järjetöntä kärsiä tuollaisesta kun hoitokin on olemassa.

Vierailija
2/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta TUO VUOTO ON SE TARVE... Siis Mirenaa määrätään hoitona runsaisiin vuotihin vaikkei ehkäisyn tarvetta olisikaan. Suosittelen. Järjetöntä kärsiä tuollaisesta kun hoitokin on olemassa.

Koen, että tarvetta ei ole siksi, koska mulla on sairaudesta johtuva epäsäännöllinen kierto ja nämä meneillään olevat menkat ovat toiset tänä vuonna. Eikä tää tulva tosiaan kestä kuin sen kolme päivää.

Olen kyllä ikuisesti kiitollinen tuosta ob-vinkistä, tampaxillahan ei tee enää mitään. :D

-ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatin mirenan, sen jälkeen oli vuodessa 2päivää jolloin EI ollut vuotoa, se oli pakko poistattaa.

E-pillerit ei sovi ollenakaan sivuvaikutusten vuoksi. Kuukuppi tulee täyteen alle 2tunnissa joten ei siitäkään ole hyötyä.

Mikäs tähän auttaisi???

Vierailija
4/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreän ob:n minäkin koen parhaimmaksi, vaikka läpi siitäkin tunissa-kahdessa tulee.

Mutta burana vähentää vuotoa. Heti vuodon alettua säännöllisesti 3xpvä 600mg buranaa, niin vähän vuoto vähenee. Kokeile.

Vierailija
5/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kierto 24pv, ja joka kerta on tmpaxit läpi tunnissa. Laitatin mirenan, sen jälkeen oli vuodessa 2päivää jolloin EI ollut vuotoa, se oli pakko poistattaa.

E-pillerit ei sovi ollenakaan sivuvaikutusten vuoksi. Kuukuppi tulee täyteen alle 2tunnissa joten ei siitäkään ole hyötyä.

Mikäs tähän auttaisi???

kun mirenalla oli 3 viikkoa vuotoja ja yks viikko kuiva.

Vierailija
6/17 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin tein niin, että tampax ja side. Vessaan ei välttämättä päässyt silloin, kun halusi niin side auttoi asiassa.

Hassuinta on se, että menkat ovat aina erilaisia eli välillä tosiaan alkupäivinä solisee todella kunnolla ja seuraavalla kerralla homma hoituu helpommin.

Vierailija
7/17 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavoin saa pelattua sen puoli tuntia aikaa, ennen kuin sidekin on täysin märkä.

-ap.

Vierailija
8/17 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin ja laitata kierukka!!!

Vierailija
9/17 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ainakaan toi ei oo normaalia vuotoa. onko sulla vanha kuparikierukka vai mikä ton tekee?

Todella muuten voin suositella mirenaa, noin 5 kertaa vuodessa on puolen päin "kuukautiset".

eiks pilleritkin vähentäis vuotoa?

kuukuppia saisit tyhjäntää vartin välein, eli se paljoo auttais.

Mut tosiaan lääkärillä vois olla sulle apu.

Vierailija
10/17 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OB on paljon imukykyisempi. OB:stä se vihreä (onkohan se nyt super plus) riittää minulla 2-3 tuntia. Tampax tuli läpi alle tunnissa. Tosin Tampax-kokeiluistani on jo monta vuotta aikaa, joten en tiedä, onko se parantunut.

Vierailija
11/17 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/17 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen vuoto on mulla kohtuullisen tavallista kolmen ensimmäisen päivän aikana. Pakko lohduttautua sillä, että nyt on jo päivä 2. Kokeilen tuota vihreää ob:ta, kiitos vinkistä. :)

-ap.

Vierailija
13/17 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/17 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset loppuivat siihen. Harmitti, että olin yli 30 v. kärsinyt ja yrittänyt keplotella noilla keppaskonsteilla runsaiden kuukautisten kanssa, kun jo vuosia olisi ollut hoito tarjolla. Tajusin vasta kierukan saatuani kuinka paljon kuukautiset rajoitti elämää. Älä suostu siihen! Ihminen kun tuppaa tottumaan kaikkeen hankalaankin ihan turhaan ja tuollainen vuotaminen on jo terveydellekin pahasta.

Vierailija
15/17 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää obstä kun ei oo asetinta. Tampax super plus tosiaan ei riitä ekoina vuotopäivinä itselläkään.

Siteitä inhoan muuten vaan.

Itse ratkaisin pahimmat yölliset vuodot sillä että tungen wc paperia pikkareihin yöksi.

Näin ei kulu siteitäkään ja tuo tekee just sen että se ylivuoto mikä tapahtuu juuri sillä sekunnilla kun nouset ylös sängystä, menee siihe paperiin. Ja se riittää.

Makuuasennossa ei se vuoto niin valu. Joten menisi myös paljon hukkaan siteitä tälläsen tarpeen takia.

Vierailija
16/17 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa vuotoa kestää se 2 pv tosiaan ja pakko se vaan on vaihdella tiuhaan sitä tamponia.

En halua mitään hormonilääkkeitä tai kierukoita.

Vierailija
17/17 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut o.b. jo kauan, olen ollut ihan tyytyväinen vaikkei asetinta olekaan. No kokeilin välillä Tampaxin imukykyisintä jossa on asetin ja herranen aika miten surkea tamponi, veri tuli läpi housuihin parissa tunnissa. Siis todella surkea verrattuna tuohon o.b. tamponiin. Tietääpähän nyt ettei tosiaan Tampaxia kannata ostaa.