Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paineet työnhaun kanssa!!!!!!!!!!! :(

Vierailija
23.10.2010 |

Moi mammat! Oon opiskellut oikiksen suht nopeasti ja ollut alan töissä julkisella puolella koko ajan. Myös vaihdossa ulkomailla olen ollut ja yrittänyt hankkia sekä kielitaitoa että kokemusta menemällä aina töiden perässä ympäri Suomea. Nyt valmistuin + auskultoin ja nyt tarvis TAAS KERRAN töitä saada!!! Tuntuu et tää elämä on yhtä jatkuvaa stressiä ja vakituisen työpaikan saaminen ei ole tottakaan! Ei edes määräaikaisia tarjolla :(

Tahtoisin hakea, mutta ei mitään suuntautumistani vastaavaa missään auki. JOS on, niin minut katsotaan ilman johtamiskokemusta aivan liian kokemattomaksi ja nuoreksi niihin. Kärsin ihan sikana ja on niin paha olla kun ei ole mitään mitä edes hakea ja kaikki vähätkin paikat menee suhteilla. Sitten olen havainnut, että tämä on NIIN miesten maailma! Se on osoittautunut haitaksi, että olen nuori nainen! Pelätään raskautta ja kokemattomuutta ja koetaan "tytöksi".

On stressi tottakai rahastakin kun ei voi työttömänä odotella pitkään! Kaikkiin ns koviin koulutustani vastaaviin virkoihin ja paikkoihin tunnun olevan liian nuori näin alle kolmekymppisenä. Mietin jo et kehtaanko alkaa soittelee eduskuntaa tms ministeriöitä ja virastoja läpi? Kun eivät kai he palkkaa, jos siellä ei ole virkaa tai sijaisuutta avoinna?

Tuntuu todella PAHALTA juuri nyt ja halusin vain kirjoittaa teille ja kertoa. Kaikki hyvät neuvot Teiltä otetaan kiitollisuudella vastaan!!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikiksesta valmistuneena ja auskultoineena (tosin valmituin 8 vuotta sitten) kehoittaisin miettimään koko työnhakukuvion uusiksi. Millaisia tehtäviä haet? Miksi haet tehtäviin, joissa vaaditaan esimieskokemusta? Kannattaa ensin miltää olevansa asiantuntija ja hakea ns. asiantuntijatehtäviä ja julkiselta puolelta löytyy esim erilaisia tarkastajan, paikkoja joilla on edes etäinen liityntä juridiikkaan.

Vierailija
2/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi mammat! Oon opiskellut oikiksen suht nopeasti ja ollut alan töissä julkisella puolella koko ajan. Myös vaihdossa ulkomailla olen ollut ja yrittänyt hankkia sekä kielitaitoa että kokemusta menemällä aina töiden perässä ympäri Suomea. Nyt valmistuin + auskultoin ja nyt tarvis TAAS KERRAN töitä saada!!! Tuntuu et tää elämä on yhtä jatkuvaa stressiä ja vakituisen työpaikan saaminen ei ole tottakaan! Ei edes määräaikaisia tarjolla :(

Tahtoisin hakea, mutta ei mitään suuntautumistani vastaavaa missään auki. JOS on, niin minut katsotaan ilman johtamiskokemusta aivan liian kokemattomaksi ja nuoreksi niihin. Kärsin ihan sikana ja on niin paha olla kun ei ole mitään mitä edes hakea ja kaikki vähätkin paikat menee suhteilla. Sitten olen havainnut, että tämä on NIIN miesten maailma! Se on osoittautunut haitaksi, että olen nuori nainen! Pelätään raskautta ja kokemattomuutta ja koetaan "tytöksi".

On stressi tottakai rahastakin kun ei voi työttömänä odotella pitkään! Kaikkiin ns koviin koulutustani vastaaviin virkoihin ja paikkoihin tunnun olevan liian nuori näin alle kolmekymppisenä. Mietin jo et kehtaanko alkaa soittelee eduskuntaa tms ministeriöitä ja virastoja läpi? Kun eivät kai he palkkaa, jos siellä ei ole virkaa tai sijaisuutta avoinna?

Tuntuu todella PAHALTA juuri nyt ja halusin vain kirjoittaa teille ja kertoa. Kaikki hyvät neuvot Teiltä otetaan kiitollisuudella vastaan!!

Tottakai olet niihin kokematon. Hae ensin töitä jotka sopivat sulle, ei esimieshommia siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut juuri vakinaistettiin eikä voisi vähempää kiinnostaa koko työ.

Vierailija
4/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutava pula kohtuuhintaisista lakimiehen töitä osaavista,mieti siis yrittäjäsi ryhtymistä.

Vierailija
5/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän huolesi tosi hyvin. Aika monelle työtä hakevalle juristille tulee yllätyksenä, kuinka alhaalta ura suurimmalla osalla urkenee. Joskus huomaa, että joku juuri valmistunut ja työkokemusta vailla oleva ihmettelee, kun ei saanut paikkaa, vaikka on juristi. SItten joutuu selittämään, että tätä haki 50 muutakin juristia, joilla oli kokemusta.

Nyt vaan hakemuksia sisään. Älä ikinä lähetä pelkkää hakemusta, vaan soita aina henkiklökohtaisesti. Mä harvoin pyydän ketään sellaista haastatteluun, joka ei ole soittanut.

Soita rohkeasti vaan kaikki vanhat harjoittelupaikat läpi, kaikki kiinnostavat paikat läpi ja kysele heidän mahdollisuuksistaan.

Julkisella puolella on paljon vuorotteluvapaasijaisuuksia. Edellytyksenä on toki se, että olet työttömänä. Älä kaihda lyhyitäkään sijaisuuksia.

Vierailija
6/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

panikoiminen ja stressaaminen ei auta sinua antamaan hyvää kuvaa itsestäsi. Jos rauhoitut ensin ja katsot kokonaiskuvaa, niin työnantajat arvostavat ennemminkin niitä, joilla on jalat maassa ja ovat paneutuneet huolella työtehtäviihinsä, eivätkä vain kasvattaneet ansioluetteloa hankkimalla erilaisia töitä ja kielitaitoa.

Nyt siis vain sijaisuuksien tms. kautta jalka oven väliin, ja sitten hankit sitä työkokemusta, ihan vaan puhtaasti työnteolla. Ja sillä että olet aidosti kiinnostunut itse työstä - kyllä he haistavat jos työ tuntuu sinulle vain hyvältä merkinnältä papereissa.

Sukupuolella ei ole niin suurta merkitystä kuin saatat kuvitella. Hyviä tyyppejä tarvitaan ja palkataan kuitenkin aina. Miehet tosin monesti osaavat tuoda omat saavutuksensa korostuneemmin esille, mutta kuitenkin usein juuri naiset ovat niitä työmyyriä, jotka asiat oikeasti hallitsevat. Ja ainakin oman kokemukseni mukaan pitkällä tähtäimellä juuri se on vahvuus - lyhellä tähtäimellä ne puhelahjakkaat saavat vain etulyöntiaseman.

Vierailija
7/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis vain sijaisuuksien tms. kautta jalka oven väliin, ja sitten hankit sitä työkokemusta, ihan vaan puhtaasti työnteolla.

.

Kiitos vastauksestasi 2! Mutta tuo nyt vain sijaisuuksien kautta jalka oven väliin... miten se tapahtuu? Olen todella motivoitunut ja jalat maassa, valmis tekemään töitä ja paneutumaan asioihin. Mutta miten kauan uskallan odotella sitä auki tulevaa sijaisuutta kun sitä jalkaa ei tunnu saavan sinne oven väliin. Ne paikat menee suhteilla, pääosin miehille, minua vanhemmille tms.

Vai pitääkö tässä jo mennä johonkin koulutusta vastaamattomiin töihin että saa itsensä elätettyä... Suru! Ap

Vierailija
8/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noin ne johtajat sanoo just nuorelle: hanki sitä työkokemusta työnteolla... Hanki esimieskokemusta.

MUTTA

Miten sitä hankitaan kun ei pääse alkuun?

Miten sitä hankitaan jos ei koskaan saa sitä ensimmäistä paikkaa?

Siinä vähän vanhemmille mietittävää---

Vierailija
9/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivo paistaa tosi kauas. Tartu johonkin määräaikaiseen ja katsi minne se johtaa.

Vierailija
10/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoistumisalalta, jolta saat vaikkei olisikaan omasi. Aina ei työllisty sille alalle, johon on erikoistunut. Esimerkiksi sosiaalialalla tämä on arkipäivää. Toisilla aloilla vain on enemmän pulaa kuin toisilla. Jostain on aloitettava. Älä yritä julkiselle puolelle, koska yksityisellä paremmat edut ja paremmat työskentelyolosuhteet.

Vierailija
11/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työnantaja arvostaa jo ylipäätään sitä, että sinulla on edes jotain työkokemusta. Vaikka et omalla alalla alussa työllistyisikään, niin se että olet ollut töissä ja tehnyt sen hyvin, huolella ja saanut hyvät suositukset antavat työnantajille kuvan siitä, että sinut kannattaa palkata, etkä pelkää tehdä työtä.

Itse en työllistynyt omalla alalla aluksi, mutta aloin tehdä pakon edestä erilaisia töitä, joihin pääsin ja niiden muutamien hyvien suositusten jälkeen pääsin sille alalle jossa olen aina teinnyt olevani hyvä ja voin edetä urallani. Nyt siis jo 8 vuotta omalla alalla.

Vierailija
12/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt tunkea itsesi vaikka assarin töihin johonkin firmaan.

Tuo kyllä vähän ihmetyttää kun snaoit että sinut katsotaan ilman johtamiskokemussta aivan liian kokemattomaksi ja nuoreksi hakemiisi tehtäviin. Ihan kuin hakisit jatkuvasti liian vaativiin tehtäviin?

Jos ja kun olet vastavalmistunut, niin silloin aloitetaan kyllä ihan alimmalta oksalta...

Vierailija
13/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain järjestössä?

Asiassa on kaksi puolta.

Teet harrastuksena ansiokasta työtä vapaaehtoisena, saat ehkä jopa sitä kaipaamaasi esimieskokemusta. Lisäksi olet koko työttömyys ajanjakson töissä + cv:ssä harrastuneisuus on plussaa. Lisäksi järjestötyössä tulee tutuksi näkökulma jostakin liikkeestä

Toinen puoli on se, että kokeeko olevansa riistotyöntekijä....

Vierailija
14/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitella noihin ehdottamiisi paikkoihin. Kyllähän sinä tiedät, että vain murto-osa avoimista paikoista on julkisessa haussa. Aina voi olla tarvetta pätkä-työläiselle ja sitten saa jalkaa oven väliin jne

Vierailija
15/15 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä muuten roikut enää Suomessa? Mene ulkomaille, kun sulla on kerran hyvä koulutus jne. Oma siskoni valmistui oikeustieteellisestä alta viiden vuoden ja sai heti valmistuttuaan useita työtarjouksia sekä liike-elämästä että julkiselta puolelta. Päätti sitten kuitenkin lähteä Brysseliin EU-koneistoon, sillä siellä palkat ovat paljon paremmat heti uran alkuvaiheessa.

Hiukan epäilyttää että millainen on taustasi sillä oikiksesta valmistuneet viedään kyllä ns. käsistä työelämään. Tämän olen itse henkilöstöpäällikkönä kokenut moneen kertaan.