Säästättekö ulkovaatteet nuoremmalle, kun ikäeroa 3 vuotta?
En oikein tiedä, jemmaisiko isosiskon talven ulkohaalarit ja 2-osaiset puvut nuoremmalle, kun ikäeroa on 3 vuotta. Toisaalta olisi kiva säästää, säästäähän siinä rahaakin, mutta ne vievät myös paljon tilaa (sitä ei tällä hetkellä ole paljoa). Myydessä saisi jonkin verran rahaa ja nuoremmalle sitten erinäköisen puvun.
Jemmailetteko paljon noita ulkovaatteita pikkusisaruksille?
Kommentit (17)
Kyllä minä ehdottomasti jemmaan hyvät sisävaatteet, suurimman osan niistä. Mutta noita ulkovaatteita nyt mietiskelen.
-Ap
joita uskon pojankin suostuvan käyttämään. Sinällään säilytysaikaa ei ole tuota kolmea vuotta sillä tyttö on pieni kirppu ja poika taas ikäistään pitempi (tytöllä käytössä vaatekoko 104-110 ja pojalla 92-98 ja ikäeroa 2 v 11 kk)
Ihan rikkinäiset tai todella pinttyneen likaiset heitän pois. Muu kiertää nuoremmalle. Tilaa on, missä säilyttää.
Ikäero 3,5 v, poikia moelmmat.
Ennemmin minä niitä säästän kuin sisävaatteita.
ikäeroa 6 vuotta
vanhat käy varavaatteista ja uusiakin pitää välillä ostaa
laitan vain rikkinäiset ja totaalisen kulahtaneet pois
En kaikkea, pipot, hanskat yms. kuluneet heitän pois.
Ja meillä siis pojan vaatteet säästetään tytölle. Pojalle olen ostanyt esim, mustia ja ruskeita ulkohousuja. Niihin voi sitten ostaa työlle sopivan takin...
Ja ikäeroa 3v, osan ulkovaatteista oon säästänyt, lähinnä sellaiset jotka kelpaa sekä pojalle että tytölle. Nytkin tyttö on hoidossa isoveljen vanhoissa toppahousuissa.
mä jemmaan kaikkia vaatteita,vaikka ikäeroa on paljonkin.
ja osan säästänyt. Ikäeroa tytöillä 3,5 vuotta. Hyväkuntoiset, ja sellaiset, joita olen itse pitänyt hyvin toimivina, olen säästänyt, ja ne jotka on mielestäni jotenkin toimimattomia (esim huonot hihan- ja lahkeensuut) olen myynyt ja kulahtaneet heittänyt pois.
ovat niin hyväkuntoisia, että turha ostaa uusia. Kengät kuitenkin ostan uusina kuopukselle (hyväkuntoiset esikon esim talvikengät ovat vara-/kakkoskenkinä, jos sattuvat olemaan sopivat kooltaan).
Tosin, nyt kun esikko on 6-v, alkaa kulutus olla näköjään niin kovaa ulkovaatteissa, ettei enää välttämättä säästy nuoremmalle (esim ulkohousujen polviin tulossa reikä jne).
meillä vauva syntyy kohta ja ikäeroa tulee 4v. ollaan ostettu hyvälaatuiset ulkoiluvaattteet jotka ovat myös hyvässä kunnossa säilyneet joten miksikäs ei. Sisävaatteissa olen tehnyt enemmän inventaarioa, eli niistä olen säästänyt ne rakkaimmat ja paraskuntoiset, ehkä 2/3 on sitten lähtenyt muualle kiertoon tai heitetty pois.
Ikäeroa 5 v. Suurin osa oli kuitenkin aika kuluneita, säästin vain hyväkuntoisimmat.
Esikoinen on poika ja kuopus on tyttö.
Ikäeroa on 3v 8kk.
ja kivannäköiset säästän nuoremmalle.
Kaikki muut myyn tai annan pois.
pojilla on ikäeroa 2,5v. ja ei tulisi mieleenkään etteikö esikoisen vaatteita säästettäisi kuopukselle.
Meillä ikäeroa 5 vuotta tosin. Ja kun kaverilla on lapsia tuosa välistä niin meillä kiertää hyvin vaatteet. Ei tarvi miettiä hintoja vaan vaihdellaan vaatepusseja aina kun nähdään :)