Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Homoliitoista mahdotonta keskustella - tässä syy miksi:

Vierailija
22.10.2010 |

Yhteiskunnassa ollaan jo kollektiivisesti päätetty, että homoavioliittojen vastustajat ovat itse paholaisia; homofoobikkoja ja sauvaitsemattomia moukkia. Lähde siltä pohjalta nyt keskustelemaan sitten.

Mediankin taholta tätä ihmisten käsitystä vain vahvistetaan: eilisessä A-talk ohjelmassa homoavioliittojen vastustajien puolelle oli valittu yhdeksi keskustelijaksi Turusta pastori, joka on menettämäisillään virkansa naispappeuden äärimmäisen vastustuksensa takia (hän ei siis suostu tekemään työtään naiskolleegan kanssa - kieltäytyy siis työtehtävistään). Samaisen miehen argumentointikyky ja -tasokin oli aivan omaa luokkaansa (siis niin kehno); ainoa anti, mitä tämä "keskustelija" pystyi koko ohjelman aikana tuottamaan oli vain: "sanokaa nyt onko minulla oikeus tulkita Raamattua niinkuin siinä sanotaan". That's it - tosi säälittävää oli.

Toisella puolella sympatiapisteet keräsi kotiin luonteva ja hyvin artiguloiva Jani Toivola, joka edustaa vähemmistöryhmää muiltakin osin, kuin vain seksuaalisen suuntautumisensa suhteen (hieno valttikortti hihassa vastapuolella). (Ihan vain vertailun vuoksi).

Itse homoilta-keskustelussa (mistä koko rumba alkoi) juontaja Richt grillasi Päivi Räsästä enemmän kuin ketään muuta esittäen tälle välikysymyksiä, joihin oli mahdotonta reagoida (ja jotka eivät edes pysyneet itse asiassa). Tahallista mustamaalaamista - juontaja Jyrki Richt on henkilökohtaisesti vastuussa siitä, että Päivi Räsästä (perheineen) on nyt jopa uhkailtu, ja että mahdollisuus tasa-arvoiseen keskusteluun on lähtökohtaisesti jo menetetty.

Onko tämä reilu asetelma keskustelulle? Onko tämä edes mitään keskustelua sanan perimmäisessä tarkoituksessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen sanoo että meidän pyhän kirjan mukaan te olette syntisiä, piste. Yritä siinä nyt sitten keskustella.

Vierailija
2/6 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä se pointti olikin.

Itseasiassa kiitos vastaajille nro ykkönen ja kakkonen, kun todistitte tätä pointtia, että _itse asiasta_ on mahdotonta keskustella. ;D

Terveisin; ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole homo eikä asia minua kosketa lähipiirissäni. Onko se sinulta pois jos kaksi ihmistä haluaa olla yhdessä ? Miksi tästä asiasta pitäisi keskustella ja väitellä, eikö jo se ole hieman jämähtänyttä menneeseen aikaan.

Tässä meidän kadulla asuu yksi homopariskunta. Minulta ei ole mitenkään pois, miten he elämäänsä elävät ja ovat naimisissa, avoliitossa, rekisteröidyssä parisuhteessa vai muuten vaan yhdessä.

En tosiaan ymmärrä mitä keskusteltavaa tässä on. Olisiko sitten parempi että homo eheytetään heteroksi, menee jonkun naisen kanssa naimisiin. Hankitaan lapset jne. Ja sitten jossain vaiheessa homo astuu kaapista ulos.

Kyllä jo pienestä lapsesta näkee tietyt homouden piirteet, jos niitä on. En siis usko mihinkään eheytykseen. Mistä siis pitäisi väitellä.

Sitten tämä rukoilu. Kaikenlaisten asioiden puolesta rukoillaan, keneltä se on pois jos jotkut haluavat kokoontua yhteen rukoilemaan homoparin puolesta. Miten tämä voi olla kirkollemme niin vaikeaa ?

Vierailija
4/6 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihealue, josta ei edes kannata keskustella. Kirkko pysyköön omassa kannassaan Raamatun sanoman mukaan ja homot omassaan.

Miksi näitä pitäisi yhdistää?

Vierailija
5/6 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aapeen kanssa niin samaa mieltä! onko maailmassa enää muuta tärkeää asiaa kuin homot?

Vierailija
6/6 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole homo eikä asia minua kosketa lähipiirissäni. Onko se sinulta pois jos kaksi ihmistä haluaa olla yhdessä ? Miksi tästä asiasta pitäisi keskustella ja väitellä, eikö jo se ole hieman jämähtänyttä menneeseen aikaan. Tässä meidän kadulla asuu yksi homopariskunta. Minulta ei ole mitenkään pois, miten he elämäänsä elävät ja ovat naimisissa, avoliitossa, rekisteröidyssä parisuhteessa vai muuten vaan yhdessä. En tosiaan ymmärrä mitä keskusteltavaa tässä on. Olisiko sitten parempi että homo eheytetään heteroksi, menee jonkun naisen kanssa naimisiin. Hankitaan lapset jne. Ja sitten jossain vaiheessa homo astuu kaapista ulos. Kyllä jo pienestä lapsesta näkee tietyt homouden piirteet, jos niitä on. En siis usko mihinkään eheytykseen. Mistä siis pitäisi väitellä. Sitten tämä rukoilu. Kaikenlaisten asioiden puolesta rukoillaan, keneltä se on pois jos jotkut haluavat kokoontua yhteen rukoilemaan homoparin puolesta. Miten tämä voi olla kirkollemme niin vaikeaa ?

Kysymys on avioliitosta ja sen asemasta yhteiskunnassamme. Avioliiton mukana tulee tiettyjä juridisia oikeuksia. Se on perustettu yhteiskunnassamme 1 naisen ja 1 miehen välille (mille on olemassa perusteet).

Avioliiton ajatuksen mukana tulee väistämättä ajatus vanhemmuudesta; sillä sitä vanhemmuuttahan avioliiton ajatuksella on tarkoitus suojella - ja sitä kautta yritetty turvata lapselle läsnäoleva isä ja äiti. Hyväksytkö myös luovutetuilla sukusoluilla raskautumisen ja / tai kohdun vuokrauksen? Kaksi miestä tai kaksi naista eivät voi saada biologisia lapsia keskenään.

Homoseksuaali saa olla juuri sellainen, kuin hän on ja harjoittaa seksuaalista viettiään niin paljon, kun tahtoo - kunhan tähän asetelmaan ei sotketa lapsia, jotka eivät sinne luontevalla tavalla kuulu.

Miksi eivät homoliitot voi juridisessa mielessä säilyä rekisteröityinä parisuhteina, mutta kirkko siunaisi liiton? Miksi se avioliiton sinetti on niin tärkeää tai ne kirkkohäät?

Ap.