Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis IHANAA, että meillä vihdoin pysyy koti suht järjestyksessä!!

Vierailija
08.09.2010 |

Kirjoittelinkin tänne pari viikkoa sitten, että kävin muutaman viikon aikana joka ikisen huushollimme kaapin, laatikon, lipaston ja hyllyn läpi, ja laitoin surutta roskiin/kirppikselle/hyväntekeväisyyteen tavaraa, vaatetta ja roinaa, jota emme tarvitse.

Sitten suunnittelin ja järjestin jokaiselle tavaralle paikan, siis ihan nastoista ja klemmareista lähtien, kaikelle on nyt paikka (sellaisellekin, joka ennen ajelehti jossain tasolla, eikä tiennyt mihin laittaisi)

Lasten lelujakin kävin raakasti läpi, ja osan jäljelle jääneistäkin laitoin sitten vähäksi aikaa pois silmistä. Lapset vastustelivat ensin ideaa, mutta eivätpä näytä yhtään kärsineen siitä sen jälkeen, kun ylimääräiset roinat hävisivät silmistä. (Taisivat oikeasti unohtaa lähteneet lelut samantien kun ne vietiin pois)

Nyt huusholli pysyy järjestyksessä ERITTÄIN pienellä vaivalla, siitäkin huolimatta, että pienin ipana meillä on siinä iässä että sotkee eikä osaa siivota.

Mä en ole tänäänkään tehnyt mitään muuta kuin täyttänyt tiskikonetta (sita mukaa kun likaisia astioita on tullut), pyyhkinyt pöydän ruokailujen jälkeen, ja petasin petit aamulla, ja tiedättekö mitä, meillä on silti SIISTIÄ!

Oli ihanaa, kun illalla kävi yllätysvieraita, soittivat että tulevat 5 min. päästä eikä mun tarvinut tehdä mitään hermojakiristävää apinanraivopikasiivousta, kuten yleensä ennen on pitänyt tehdä jos joku on tullut yllättäen... Senkun sytyttelin vaan kynttilöitä ja kohensin sohvatyynyjä :)

Oikeesti, mitä vähemmän tavaraa, ja kun kaikelle on paikka, koti pysyy siistinä vaikka siivoaisi vähemmän kuin ennen! Suosittelen!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailin suoritustasi jo silloin, ja nyt viimeistään uskon, että paikkojen perusteellinen raivaus kannattaa. Siihen olen viime aikoina keskittynytkin, jokapäiväisten hommien kustannuksellakin. Onnittelut sinulle!

Vierailija
2/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan liian kiintynyt itse kaikkeen krääsään, jotta malttaisin luopua niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kyllä tää kannattaa. Olinhan mä lukenut siitä Rojunraivaajan käsikirjasta (vai mikä se nyt oli) että kun on järjestys ja tavaroille on paikka, eikä ole turhaa roinaa, kotityöt voivat vähentyä jopa 40%. En kuitenkaan uskonut sitä.. ennenkuin nyt kun itse koin. Tosin musta tuntuu, että meillä kotitöiden tarve on vähentynyt enemmänkin kuin 40%.

ap

Vierailija
4/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on aloitettu monta viikkoa sitten ja jatkuu edelleen.

Meille on kertynyt kaikkea tarpeetonta monen vuoden ajan joten ei ole pieni asia saada homma toimimaan.

Toinen juttu että sain yllättäin töitä ja se vie nyt niin paljon aikaa että vain viikonloppuina pystyy urakkaa jatkamaan. Makuuhuoneen kaapistot on käyty läpi, samoin lasten tavarat.

Omat paperivuoret vie aikaa selvitellä. Ammatin vuoksi on paljon säilytettävää ja nyt arkistoin niitä järkevään järjestykseen.

Vierailija
5/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on aloitettu monta viikkoa sitten ja jatkuu edelleen.

Meille on kertynyt kaikkea tarpeetonta monen vuoden ajan joten ei ole pieni asia saada homma toimimaan.

Toinen juttu että sain yllättäin töitä ja se vie nyt niin paljon aikaa että vain viikonloppuina pystyy urakkaa jatkamaan. Makuuhuoneen kaapistot on käyty läpi, samoin lasten tavarat.

Omat paperivuoret vie aikaa selvitellä. Ammatin vuoksi on paljon säilytettävää ja nyt arkistoin niitä järkevään järjestykseen.

Vierailija
6/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin vain kahden ihmisen asunto, mutta silti. On tosi hieno fiilis, kun homman saa vihdoin toimimaan ja asiat löytävät paikkansa. Siisteys luo lisää siisteyttä :)

Vierailija
7/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita, astioita, laukkuja, koruja? Ja niitä kaikenlaisia meikkipurnukoita. Varmaan muutama jätesäkillinen lähti tätä äitikrääsää kaatopaikalle.

Vierailija
8/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova urakka se on, kun kaiken käy läpi, mutta malttia hommaan.. lopputulos on vaivan arvoinen! :)

Ja sinä joka olet kiintynyt "krääsään", harjoittelemalla se sujuu! Laitat ensin jotain vähemmän tärkeää krääsää pois.. Ja uskot että muistot ja tunnelmat pysyy mielessä ilman roinaakin :) (eikä niistä kaikkein rakkaimmista jutuista tarvitse luopua, jotakin pystyy ja voi ja on hyvä kyllä säilyttääkin)

ap

Meillä tosin vain kahden ihmisen asunto, mutta silti. On tosi hieno fiilis, kun homman saa vihdoin toimimaan ja asiat löytävät paikkansa. Siisteys luo lisää siisteyttä :)

Vierailija
9/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kiitos, viestisi antoi potkua raahautua lauantaina myymään tavaraa konttikirppikselle ja tyhjentämään kaappeja! :)

Vierailija
10/11 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukkuja mulla esim. oli noin 15 kpl, säästin niistä vain yhden juhlalaukun, yhden mustan kätevän laukun arkeen, yhden ruskean ja yhden ison valkoisen. Muut olivat jotain pilipalimuotilaukkuja, joita en enää kehtaisi edes käyttää.. mitä lie niitä säilyttelin :D

Vanhoja meikkejä, käyttämättömiä (vanhentuneita) jalkarasvoja/kylpysuoloja, vanhoja käsirasvatuubeja, hiustököttejä yms. lähti myös aikamoinen läjä.

Eripariastiat lähtivät myös, ja kaappiin kasautuneet kymmenet pöytätabletit joita en ole käyttänyt vuosiin.

Rihkamakorut lähtivät miltei kaikki ja niitä oli paljon! (enkä mä niitäkään ole käyttänyt ikuisuuksiin, Olin säilyttänyt niitä sen vuoksi, että olin joskus ajatellut että mikäli meille vielä joskus tulee vauva, ja se olisi tyttö, hän saisi sitten leikkiä niillä prinsessaa leikki-ikäisenä.. mutta olin tainnut unohtaa, ettei meille enää tule vauvoja :D )

Vaatteita lähti tosi paljon. Olin säästellyt joitakin "ihquja" vaatteita ajatellessani, että jos joskus laihdun, voisin käyttää niitä uudelleen. Vilkaisin niitä nyt kunnolla ja huomasin, että vaikka laihtuisinkin, en enää laittaisi niitä päälleni :P

Mutta kaikkea sitä oli tullut säästettyä, ja siellä ne lojuivat vuodesta toiseen vieden tehokasta säilytystilaa ihan turhaan.

ap

Vaatteita, astioita, laukkuja, koruja? Ja niitä kaikenlaisia meikkipurnukoita. Varmaan muutama jätesäkillinen lähti tätä äitikrääsää kaatopaikalle.

Vierailija
11/11 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelen taalla samaa operaatiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi