Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisiä kotihoidontuella olevia???

Vierailija
22.10.2010 |

Paljonko on Helsinkilisäsi? Haitko sitä erikseen vai myönnettiinkö koko lisä automaattisesti kotihoidontukea hakiessasi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä luki, että marraskuun alusta tulee sitä Helsinki-lisän korotusta automaattisesti näköjään.

olen hakenut korotusta pari kuukautta sitten sillä lapulla, joka piti lähettää Helsingin sosiaalivirastoon tms. mitään ei ole kuulunut.

en nyt tiedä, onko tuo kelan kirje vastaus siihen hakemukseen, mutta tuskin on, koska siinä ei lukenut mitään marraskuuta edeltävistä kuukausista. olen ymmärtänyt, että Helsinki-lisän korotusosa maksetaan takautuvasti? tietääkö joku? minulla on nyt "rästissä" jo 5 kuukautta, jolta osin en korotusosaa ole saanut...

kelan eilisessä kirjeessä lukee kuntalisä 264,00 euroa/kk marraskuusta alkaen. eli tässä on se korotus mukana. kun lapseni täyttää 1,5 vuotta, kuntalisä laskee siihen normaaliin 218,64 euroa.

mutta tosiaan lapseni on nyt 1vuosi ja 2 kk, joten ymmärtääkseni minun pitäisi saada 5 kk helsinkilisän korotukset vielä takautuvasti jostain.

Vierailija
2/5 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alle 1,5-vuotiaiden lasten kotihoidon tuen kuntalisä (Helsinki-lisä) nousee 1.8.2009 lukien 45,36 euroa ja se on korotuksen jälkeen 264 euroa.

Korotus haetaan toistaiseksi Helsingin kaupungilta. Hakuohjeet postitetaan kotiin kaikille niille perheille, joita korotus koskee.

Korotuksen maksatus siirtyy Kelalle aikaisintaan 1.11.2010 lukien.

Kotihoidon tuki ja Helsinki-lisä muilta osin haetaan normaalisti Kelalta."

Eli niinkuin siinä lukee, siirtyy asia Kelalle marraskuusta alkaen, eli siksi tuli eilen se Kelan kirje. Eli varmaan kaikki muutkin saavat sen kirjeen, joilla on alle 1,5-vuotias lapsi.

T. nro 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sinä mitään takautuvia korotuksia saa, itse soitin asiasta eilen kelaan kun itsekin sain kyseisen kirjeen. Sanoivat minullekin, että en saa mitään korotuksia takautuvasti :/

Vierailija
4/5 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajalta ennen 1.11.2010 saa takautuvasti sosiaalivirastolta kunhan hakee.

Vierailija
5/5 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis olen jo lähettänyt sen hakemuksen sinne sosiaalivirastoon kolme kuukautta sitten, joten oletan saavani takautuvasti. eihän se minun vikani ole, jos niillä kestää se käsittely useita kuukausia?

vai täytyykö tässä alkaa jotain lisähakemuksia tekemään?

kuinka nopeasti te olette saaneet sosiaalivirastolta sen krotusosan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi