Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetättekö julkisesti? Jännittääkö se?

Vierailija
21.10.2010 |

Esikoiseni on muutaman viikon ikäinen ja olen alkanut nyt liikkua kodin ulkopuolella. Kerran olen imettänyt "puolijulkisessa" tilassa vieraiden ihmisten edessä, mutta jossain vaiheessa tulee varmaan eteen sekin tilanne, kun pitää imettää esim. kahvilassa. Nyt jo jännitän tilannetta. Joudun käyttämään myös rintakumia, jonka kanssa on aina vähän säätämistä, niin sekin aiheuttaa lisäpaineita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkarissa tai suljettujen ovien takana. Viimeistä lasta imetin oikeastaan ihan missä vain eikä jännittänyt tai nolottanut ollenkaan.

Vierailija
2/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa se vähän jännitti, nyt kun lapsia on kolme niin ei enää yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella ällöttävää. Eikö sen voi tehdä jossain muualla kun yleisellä paikalla?

Vierailija
4/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on ollut tarvetta.

Vierailija
5/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pysyimme kyllä ensimmäiset kuukaudet poissa suurista väkijoukoista ihan vauvan terveyden takaamiseksi. 6 kk aloitimme sitten enemmän ja enemmän liikkumaan ja kyllä siinä karisi noloilu nopeasti. En olisi koskaa uskonut, että kouluni ruokasalissa imetän julkisesti ja samalla opet kävivät siinä ihastelemassa.

Kannattaa kaikkien virusten takia ajatella lastaan ja itseään. Ei tartte ylimääräisiä rokotuksia, kun pelaa järjen kanssa näissä asioissa.

Onnea äitiydestä ja rintakumista pääset kyllä eroon, tsemppiä imetykseen valtavasti. Itse taistelin ekat kuukaudet ja nyt imettänyt kohta vuoden hyvällä menestyksellä. Ei ollut alkukuukaudet helppoja!

Luota itseesi!

Vierailija
6/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa, etten päässyt suljetun oven taakse kaupungilla tms.

Meni kahvilan tms. perimmäiseen nurkkaan ja olin selin koko huoneeseen. Mutta niitä ei ollut montaa kertaa. Minua ei julki-imettäminen niin huvittanut ja meninkin lapsen kanssa syöttöjen väleillä kaupungille tms. Tai sitten etsin esim. Stokkalta lastenhoitopaikan.

Imettäköön kukin miten haluaa, mutta minä imetin yleensä vähän suojassa. Muiden ihmesten takia - en itseni!

Vierailija
7/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettanyt jo kolmea lasta, yhteensa 4 vuotta. Kai se alkuun jannitti, nyt en enaa muista kunnolla. Suomessa en jannita ollenkaan, siella se on tavallista. Maissa joissa imetysta hatkahdetaan, esim. Britannia, valitsen kylla imetyspaikkani tarkemmin, enka imettaisi yli 6 kk vauvaa ihmisten nahden. Ei siksi, etta hapeaisin sita, vaan siksi etta en jaksa sita haloota mika siita nousisi. Ja sanottakoon jo valmiiksi ihmettelijoille, etta minun "julkinen" imetykseni ei tarkoita sita, etta vilauttelen paljasta pintaa, vaan ihan julkisella paikalla imetysta. ;-)

Ala huoli ap, kylla se siita, ajan kanssa pikkuhiljaa.

Vierailija
8/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, ei olisi tullut mieleenikään jökkiytyä neljän seinän sisälle vauvan kanssa. Liikuttu ollaan ihmisten ilmoilla syntymästä lähtien, mutta nuo ruokailut hoidettu pullosta. Helppoa oli.

Vierailija
9/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetän missä vaan, mutta hakeudun aina paikkaan, jossa en ole näkyvillä. Siis esim. ravintolassa imetin nurkka pöydässä poispäin kääntyneenä.

Ja jos on asiallinen hoitohuone, niin menen sinne. Ja siellä en ainostele yhtään, koska paikalle tulevat ovat myös äitejä.

Olen imettänyt esim. puiston penkillä ja jos on ohikulkijoita niin sitten on. Ja esim Hangossa kävelykadulla kesällä ruusupuskien juurella. Silloinkin jotkut ehkä näkivät tai sitten ei, koska minulla oli harso suojana. Ja Linnamäellä jne.

Mutta en koe julki-imettäjä silti olevani. Tyyli ratkaisee paljon.

Vierailija
10/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulikin joku vanhempi naishenkilö minulle huomauttamaan. Olin vähän laiska enkä viitsinyt lähteä paikaltani, olen aika tottunut imettäjä.

Vierailija
11/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki koetan hoitaa imetyksen huomaamattomasti, eli en revi tissiä näyttävästi esille tai muutenkaan tee asiasta isoa numeroa.

Mutta ihan hyvin tuo on sujunut niin kahviloissa, puistoissa kuin muuallakin. Eikä kukaan ole tullut huomauttamaan tai edes vilkaissut pahasti. Kyllä kai suurin osa ihmisistä nyt tajuaa, että vauvankin on saatava ruokaa.

Vierailija
12/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa imetin, koska asuin Helsingin keskustassa ja liikuin paljon kahvilla jne. Ei jännittänyt, vaan oli mukavaa ja helppoa.

Päällä oli joko imetyspaita tai usein pidin huivia päällä, eli rintaani ei näkynyt käytännössä ollenkaan.

Vierailija
13/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetän ihan missä vain tarve vaatii. Silti uskallan väittää, että tissiä tuskin on kukaan päässyt juurikaan näkemään, vaikka en mitään harsoja peitteeksi virittelekään.

Vierailija
14/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee ruokaa ja ei itseäni huvita kökkiä vain neljän seinän sisällä :)

Mutta en nyt kuitenkaan tissiä riuhtaise esiin :D Sen pystyy tekemään huomaamattomasti :)

Vierailija
15/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisesti on ihan ok, mutta voisi sitä muitakin ihmisiä ajatella ja jonkun huivin tai puklurätin huitaista siihen päälle. :) Ei siitä paljon vaivaa ole, ja näin ajattelee kanssaihmisiä. Näin ainakin itse imetin 8kk.

Ei minulla ole tarvetta esitellä tissiäni tuntemattomille. Niinkuin joillain äideillä on. Imetys on luonnollista kyllä, mutta niin on seksi ja wc:ssä käynti emmekä me niitä harrasta ihmisten edessä. ;)

Vierailija
16/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin imetän missä vaan :)

Vierailija
17/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan luonnollista

Vierailija
18/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei siis myös pieni vauva?

Enkä tarkoita, että rintoja pitäisi esitellä kaikelle kansalle, mutta pitäähän vauvan saada ruokaa ilman, että siitä tehdään joku häveliäisyyskysymys...

Imetys on luonnollista kyllä, mutta niin on seksi ja wc:ssä käynti emmekä me niitä harrasta ihmisten edessä. ;)

Vierailija
19/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA rintakumin kanssa en ihmisten ilmoilla imettäisi, on se sen verran sähläämistä. Nytkin odotin, että sain luovuttua rintakumista ja sitten vasta vauva mukaan kaupungille ym. julkisiin paikkoihin.

Vierailija
20/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en imetä julkisesti enkä ole kokenut siihen tarvetta joten "pakko" ei ole. Meillä oli aina pullo mukana kaupungilla.

En ole edes anoppilassa imettänyt ainoastaan kotona. Oman äitini tai sisarteni sekä mieheni läsnäolo ei ole häirinnyt.

Senkus kivitätte mutta itse en koe oloani mukavaksi enkä halua esitellä rintavarustustani muulle kansalle. Halusin myös pitää imetyshetken rauhallisena ja rentona. Alku oli hyvin hankalaa joten en halunnut lisätä stressiä sitten myöhemmin vaan annoin pullosta (niin kuin koko vauvaiän ajan).