Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva ei ota kontaktia, lukekaa pliis!

Vierailija
21.10.2010 |

Meillä on 2 viikoinen vauva. Vauva ei ota lainkaan katsekontaktia. Kääntää kyläl katseensa valoa kohti joten näkee aikakin jotain. Alan olla huolissani tästä. Vanhemmat lapset ovat katsoneet kasvoihin/silmiin heti alusta asti, mutta tämäpikkuinen tuntuu melkein välttelevän katsetta. NKO TÄMÄ NORMAALIA?

Voisiko johtua vain siitä että vauva syntyi vähän aikaisin (36+5)? Vanhemmat lapset ovat syntyneet l.a.:n jälkeen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymävaiheesta, tuossa vaiheessahan yleensä vauvat keräävät voimia synnytyksen varalle nukkumalla paljon, joten ehkä vauva vaan on vielä vähän toisissa maailmoissa, onhan hän vasta kuitenkin vielä ihan vastasyntynyt melkein. Ja lapset ovat luonteiltaan ihan omanlaisiaan persoonia, ehkä hän haluaa vielä olla omassa rauhassaan ennen kuin "herää" tähän maailmaan. Onnea vauvasta!

Vierailija
2/8 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ottivat kyllä heti katsekontaktia, olivat kyllä täysaikaisia, joten en teidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö taisi ottaa ensimmäisen kerran katsekontaktin vasta kuukauden iässä. Sitä ennen katsoi kyllä kasvoja, mutta ei kohdistanut sitä yhteen tiettyyn kohtaan.

Vierailija
4/8 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen katse seilasi mm hiusrajassa.

Oikein hyvin kehitynyt 2-vuotias meillä asuu.

Ala huolestua vasta parin viikon päästä.

Minä ainakin stressasin ihan turhaan. Olin myös huolestunut siitä, että vau aei katso minua silmiin syömisen _aikana_. Olin saanut päähäni, että niin tulisi olla. No pöh, vauvahan halusi keskittyä syömiseen ja seurusteli sitten sen jälkeen :)

Vierailija
5/8 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin juuri ja juuri eteensä.

Vierailija
6/8 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta johtuu mitä päilitkin. jos vauva on sulkeutunut yhä 3kk:n iässä, niin olisin huolissani

Vierailija
7/8 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on neuvola ja kysyn tietysti siellä myös asiasta. On vain niin "erilainen" vauva kuin aiemmat, ja tuntuu etäisemmältä kun ei saa mitään kontaktia. Odotellaan nyt kärsivällisesti edes tuonne lasketun ajan tienoille, sinnekin kun on vielä yli viikko aikaa. *huokaisee* Ap.

Vierailija
8/8 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi ottaa katsekontaktia vasta jossain kuukauden vanhana, sitä ennen katse hakeutui vain valoa kohti.