Onko tyttöni jättiläinen -ikää 2 v ja pituutta 91 cm
Lastenlääkäri sanoi juuri, että tyttöni on yksi pisimmistä lapsista, jonka hän on nähnyt.
Muutenkin tytön pituus herättää jatkuvasti huomiota.
Asumme ulkomailla ja täällä lapset vaikuttaa olevan sirompia. Onko tyttöni poikkeuksellisen pitkä myös Suomessa?
Kommentit (52)
joten eihän tuo tyttösi nyt niin pitkä ole.
2-vuotiaana ja on todella jattilainen taalla Englannissa
kukaan koskaan sanonut jättiläiseksi :) On edelleen pitkä tyttö, nyt 6v. Eskarinsa pisin, vaikka on loppuvuodesta syntynyt.
ihan normaalin kokoinen mielestäni =)
Asumme Suomessa, mutta tytön isä ei ole suomalainen (eurooppalainen joka tapauksessa). Kulkee omilla käyrillään myös tämä meidän pitkäsäärinen kaunottaremme - 2 -vuotiskortista katsoin, että pituutta oli vuosi sitten 93cm, painoa tuolloin 14,3kg, nyt kolmivuotiaana pituutta yli 100cm, painoa n. 16kg.
Geenit vaikuttavat, isällään pituutta 198cm, minulla sitten tavallisempi 165...
Lapsi on aina ollut hyvin kehittynyt ja jäntevä, en ole pituutta nähnyt ikinä minkäänlaisena ongelmana - päin vastoin, olen muistuttab?ut pienestä pitäen hyvästä ryhdistä ja suorasta selästä.
Ainoa "ongelma" on ollut ulkopuolisten kohtelu vanhempana lapsena, on odotettu isomman lapsen käytöstä...mutta ikä on selvinnyt sitten siinä vaiheessa kun suu on auennut. Tässä on saanut olla tarkkana, lapsen ulkoisesta olemuksesta möläyttelijöitä on liikenteessä tämän tästä.
Onnea kauniin pitkän tytön äidille! =)
veli 198m. tytär on +1käyrällä eli normaalin kokoinen, mutta poika menee +4 ja on nyt 8veenä 152cm pitkä poika.
Meidän tyttömme oli 2v ikäisenä 92,5cm ja hän oli vain "pitkähkö".
Painoa oli tuolloin 11,7kg.
Nyt 4v 107cm ja vähän alle 20kg.
Ihan normaalina olemme sitä pitäneet. ;)
on 128,5 ja hänen pituutta kyllä jaksetaan hämmästellä ihan täällä kotisuomessa lääkäreitä myöten:)
Meillä yksi lapsista (tyttö)juuri tuon pituinen 2-vuotiaana. Tuolloin kuitenkin seurattiin pituuskasvua muutaman kuukauden ajan, mutta ihan normaalin rajoissa kasvoi.
Nykyisin yhdeksän vanhana pituutta 145cm. Luokkansa pisimpiä, mutta ihan normaalipituinen edelleen.
tyttö oli 2v. neuvolassa 85cm. On aika lyhyt ikäisekseen, eli -1 Sd-käyrällä. Olen itse terveydenhoitaja ja näin ulkomuistista en muista missä kohtaa 91cm kaksi vuotias kulkee, mutta veikkaisin, että siinä +1-+2 Sd-välissä. Kuulostaa ihan normaalilta pituudelta minulle. Jättiläinen ei missään nimessä. Niin ja suomalaiset lapset varmaan ovat keskivertoa pitempiä, koska jopa tuon meidän sintin tytön kanssa pitää aina Englannista tilatessa vaatteita muistaa, että ikäkoot ei koskaan vastaa. Meidän 2v käyttää Nextin 3vuotiaden vaatteita.
2 v tyttö on 101 cm ja on kuulemma juuri sopivan pituinen. Eli mielestäni teidän tyttö on lyhyt, tuskin liian lyhyt kuitenkaan, lapset on erilaisia.
vaatteet ainakin suunnitellaan niin että 2 v syntymäpäivänä lapsen tulisi olla 92 cm ollakseen keskivertopituinen. Ja näin ihan ulkomaita myöden.
täytti just 2 vuotta pitää jo 104cm vaatteita!!! tarhassa pisin!!! ja paksuin :)))
Meillä yksi lapsista (tyttö)juuri tuon pituinen 2-vuotiaana. Tuolloin kuitenkin seurattiin pituuskasvua muutaman kuukauden ajan, mutta ihan normaalin rajoissa kasvoi.
Nykyisin yhdeksän vanhana pituutta 145cm. Luokkansa pisimpiä, mutta ihan normaalipituinen edelleen.
oman 3v3kk tytön: 88cm. Taitaa olla aika pätkä.
Kyllä noin pitkiä lapsia on. Olin itse 2-vuotiaana 100 cm, 7-vuotiaana 135 cm, 12-vuotiaana 173 cm. Nyt aikuisena pituutta on 176 cm. Ala-asteella olin välillä luokan pisin naisopettaja mukaan lukien :-)
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/
kayrat; kyllahan tuo ylakayralla menee tuonikaiselle, mutta ei sentaan sen ylapuolella.
( eikä ollut kuitenkaan yhtään lihava )
Olen nähnyt pidempiäkin, esimerkiksi oman tyttöni joka oli 2-vuotiaana 93 cm ja oman poikani jolla pituutta oli 2 vuoden iässä peräti 101 cm.