Ihmetyttää ruokakaupassa! Miksi ihmeessä ihmiset ostaa
noita Actimel- tms. jogurttijuttuja. Olen tässä ihan sattumalta kiinnittänyt kaupassa huomiota ostoksia pakatessani, että tosi monilla näkyy näitä pikkuisiin muovipulloihin pakattuja jogurtteja.
Itse en tajua moisten ostoa ollenkaan, joten selittäkää mulle, mistä siinä on kysymys!!
Ensinnäkin noita maitohappobakteereja saa vaikka piimästä tai muusta jogurtista, ei niitä erikseen tarvitse. Ja jos olisi jotain erityistä syytä hoitaa vatsaa (esim. antibioottikuurin aikana) tai ulkomaanmatkalla, niin apteekin maitohappobakteerit tulee taatusti halvemmaksi!
Ja sit se ihan kamala muovijäte. Veikkaan, että 99% noiden ostajista ei takuulla kierrätä niitä purkkeja, vaan päätyvät kaatopaikkoja koristamaan...
Entä se hinta? ja muu. Ja se, ettei edes ole suomalainen firma...Mun mielestä ihan älyttömiä turhakkeita, mutta kääntäkää pääni!
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2010 klo 11:40"]
noita Actimel- tms. jogurttijuttuja. Olen tässä ihan sattumalta kiinnittänyt kaupassa huomiota ostoksia pakatessani, että tosi monilla näkyy näitä pikkuisiin muovipulloihin pakattuja jogurtteja.
Itse en tajua moisten ostoa ollenkaan, joten selittäkää mulle, mistä siinä on kysymys!!
Ensinnäkin noita maitohappobakteereja saa vaikka piimästä tai muusta jogurtista, ei niitä erikseen tarvitse. Ja jos olisi jotain erityistä syytä hoitaa vatsaa (esim. antibioottikuurin aikana) tai ulkomaanmatkalla, niin apteekin maitohappobakteerit tulee taatusti halvemmaksi!
Ja sit se ihan kamala muovijäte. Veikkaan, että 99% noiden ostajista ei takuulla kierrätä niitä purkkeja, vaan päätyvät kaatopaikkoja koristamaan...
Entä se hinta? ja muu. Ja se, ettei edes ole suomalainen firma...Mun mielestä ihan älyttömiä turhakkeita, mutta kääntäkää pääni!
[/quote]
Jep, samaa mieltä. Meillä mä olen siirtynyt jo aikaa sitten smoothieen minkä teen rasvattomasta gefiluspiimästä ja marjoista. Hyvää vatsalle, sokeritonta ja 3dl vain 67 kaloria. Pitää nälän lounaaseen saakka kun aamukuudelta syö
Mun mies ostaa mulle sellasta jugu juomaa joka alentaa kolesterolia ( ei ole ongelma minulla) .. Miehenivaan haluaa, että syön terveellisesti, eikä hän ole perehtynyt terveysasioihin niin syvällisesti.. Ajatus on suloinen!
ihme menoa juu. Oon itekkin syöny actimeleja koska sitä saa hurstin jonosta. Ja noita purkkeja oon kiikuttanu roskiin jo melkosen monta settiä pelkästään tän vuoden puolella, ja nyt alan keräämään niitä jotta sen muovin määrä näkyisi selvästi. tossa on jo kaheksantoista purkkia pestynä, jääkaapissa vielä kymmenkunta juomatta, ja loppuviikosta saan taas varmasti parikymmentä purkkia lisää. Järkyttävä määrä muovia! Oikeesti. Jokainen syököön minkälaista sokerimoskaa haluaa, mutta miettikää nyt vähän sitä roskan määrää. Se muovi päätyy teiän ja lastenne lautaselle ennen pitkää. Toi on järjen vastaista. Niin kiire ei pitäisi nykypäivän kehittyneessä yhteiskunnassa olla, ettei olisi aikaa olla tuhoamatta tätä maapalloa. Te käytte vieläpä töissä että saatte homman hoidetuksi? miettikään nyt ihmiset ja tehkää välillä jotain järkeviä päätöksiä helppojen sijaan.
Täysin samaa mieltä! Siis ihmiset ostaa mitä mainostetaan!
Omaa ajattelua tyhmillä kun ei ole.
Näin ja sitten ihmetellään kun kansa on kipeä kun vähäosaisille juotetaan kyseistä paskaa.
Siis nää "terveys"jogurtit ei kyllä oo mitään terveellisiä siinä mielessä, että niissä on ihan yhtä lailla sokeria tai makeutusaineita kuin muissakin jogurteissa. Sitten porukka täällä julistaa, miten niitä on hyvä syöttää lapsille, kun on niin terveellistä ja kun muut tuotteet ei lapsille maistu. No kukin tyylillään. Vatsa ehkä toimii hippusen paremmin mutta hampaat eikä kukkaro kyllä kiitä... :)
Mun mies joi niitä proactive tms. pikkupulloissa olleita juttuja n. puolen vuoden ajan, kun kolesteroli oli pompannut aikamoisiin lukemiin melko nuorena. Muutti kyllä ruokavaliota hitusen myös, vaihdettiin kevyt-levite Beceliin jne. Muuten meillä aika terveellinen ruokavalio kotona noin muutenkin, kolesteroli pikemminkin sukuvika urheilevalla ja normaalipainoisella ihmisellä.
Kolesteroli kyllä laski todella paljon sen puolen vuoden ajalla ja kun ruokavalion muutos oli tosi olematon, uskon noiden juomien tehoon siinä. Jatkoi systeemiä niin, että jos nyt jotain leivän päälle laittaa niin beceliä tms ja joskus juo noita pro active -jugurtteja.
Muuten meillä ei osteta jugurttia kuin purkki bulgarialaista silloin tällöin juureksi, teen itse koneella maustamatonta ja se on tosi hyvää!
Sama kanta kuin ap:lla, ihmettelen kun piimä ja viili on paljon halvempaa. Mutta olenkin köyhä, ehkä se johtuu siitä. Muutenkin karttelen kaikkia maustettuja jogurtteja piilosokerin vuoksi. Njoo, mun tapa tämä. Kaikilla omansa.
Pelkästään jo sen jätekertymän takia en ostaisi.
Enkä muutenkaan.
Pienet valmispakkaukset, esim. jugurtit ja muut välipalat on helppoa aamuisin napata mukaan ennen töihin lähtöä. Kait se vaivattomuus ja helppous saa ihmiset ostamaan ko. tuotteita. Vakka itse tarkkailen sokerin määriä, eivät kaikki sitä tee.
Edelleenkin näin armon vuonna 2014, vaikka aloitus on menneeltä kivikaudelta v. 2010.
Siis eikö ihmisillä ole mitään tajua terveellisestä ruoasta!!
Mainosmiehet kiittää, kun akat lankee kaikkeen höpöön!!
Sitä terveellistä on mm. maustamaton jogurtti etc.
Ja ilman mainoskampanjaa.
Syön activia viljaa koska se on niin pirun hyvää. En tiedä onko satunnaisilla terveyteeni vaikutusta mutta vatsa toimii sen jälkeen liiankin hyvin muuten söisin päivittäin
Syön activia viljaa koska se on niin pirun hyvää. En tiedä onko satunnaisilla terveyteeni vaikutusta mutta vatsa toimii sen jälkeen liiankin hyvin muuten söisin päivittäin
varmasti noista maitohappobakteereista on hyötyä, mutta aivan käsittämättömän typerää juoda samalla sellainen määrä sokeria, että se terveysvaikutus tuotteella jää pakkasen puolelle. Nykyään ihmiset syövät ihan liikaa sokeria, joka niitä vatsavaivojakin aiheuttaa useille, kun kroppa on ihan tukossa.
oikeastiko syötte AAMUPALAKSI tuota? aamupalalla kannattaa suosia kuitupitoista ruokaa, jotta jaksaa sinne lounaalle asti siten, ettei sitte lounaalla taas pidä syödä metsämiehen annosta. Sokerillinen aamupala pompsauttaa verensokerin taatusti pilviin, jonka jälkeen se romahtaa yhtä nopeasti alas.
Puuroa ei tarvitse keitellä aamulla kattilassa, senkun pikakaurahiutaileita heittää sen 1 dl lautaselle ja pari desiä vettä. mikroon muutama minuutti. Sillä aikaa ehtii vaikka käymään suihkussa, se puuro ei mene pilalle vaikka se siellä mikrossa odottelee muutamat minuutit. Päälle heittelee vähän marjoja ja raejuustoa vaikka. Jos teillä ei ole aikaa aamupalaan, herätkää 5 minuuttia aiemmin. Muuttakaa ensin elämäntapoja mieluummin, kuin pilaatte terveyttänne enempää noilla sokerilitkuilla.
Ja ennenkuin joku kertoo vihaavansa puuroa, saman asian ajaa pari palaa täysjyväleipää. Kalkkunaleikkelettä päälle, kurkkua, tomaattia.. ja ne vihannekset voi hei viipaloida jo vaikka muutamaksi päiväksi kerrallaan valmiiksi, ei niitä tarvi silloin aamulla alkaa suikaloida.
Meillä mies syö noita säännöllisesti ja minäkin joskus maistan.
- Valio on kai edelleen suomalainen firma?
- Valion pikkupullot ovat pakkauksen mukaan kierrätettäviä pahvipakkauksia. Vai valehteleeko valmistaja?
- Ja vaikka olisivatkin muovia niin meillä päin muovit poltetaan muun talousjätteen mukana. Kaatikselle menee vain pvc, posliini ja lasi, joka ei kelpaa kierrätykseen.
- Miehen mielestä nopeasti juotava juoma on luonnollilsempi tapa saada välttämättömät bakteerit kuin tablettien rouskuttaminen
- Hän tykkää myös hapankaalista ja piimästä ja syökin niitä. Gefilus-juomat menevät hänellä jälkiruoka- ja välipalakategoriaan. Väittäisin, että terveellisempiä kuin moni muu, esim. tiramisu-valmisruoka tai vanukas, joita hän myös rakastaa.
Tää on myöskin yksi ihana mainosmiesten luoma ajatus mitä tuo yksikin tuossa märisee, että mieluummin juo sen pikkuputelin kuin iiison lasin piimäää yäk yäk... Jokin aikaa sitten oli juurikin joku becel/vastaava kissanrasva -mainos jossa tuota ajatusta hyödynnettiin: onneton, hölmö perhe veteli piknikillä oikein vuorellisen pähkinöitä ja kottikärryllisen kalaa (voi yök) kun taas hymyilevä, fiksu, moderni perhe ottikin vaan leivänpäälle tätä levitettä!Todella outo ajatus, että tuossa on vaihtoehdot.. syö tätä sokerilitkua tai hirveet määrät jotain ihan kamalaa.Henkilökohtaisesti en kärsi siitä että ostan maustamatonta jogurttia tai teen itse ja maustan marjoilla ja pähkinöillä, eikä mun aamut/iltapäivät/illat siihen kaadu.ps.aspartaami maistuu todella pahalta
Aina on niitä, jotka tietävät paremmin kuinka juuri Sinun tulisi jääkaappisi täyttää. Toisaalla ne on ahneet mainosmiehet ja toisaalla ympäristöaktivistit, ja vielä selän takana tuima terveysbesservisseri ehdottamassa, että syöttäisit maitohappojogurtin sijaan lapsellesi hapankaalia... :)
Toki kannustan yrityksiä entistä parempaan tuote- ja pakkaussuunnitteluun. Sen sijaan että soimaatte naapurin Eijan epäterveellistä tapaa syöttää lapsilleen aamupalaksi pullojogurttia voisitte olla tehokkaampia ja ottaa vaikka isommalla joukolla yhteyttä näihin isoisin firmoihin ja vaatia ekologisempaa tuotekehittelyä.
... Vai alkaisiko sitten ympäristöhaittojen sijaan valistus heikkenevästä kansanterveydestä ja saatanallisesta sokerin mättämisestä? Ennustan, että tilanteessa missä hyvänsä on Kärrykyttä-Kaija tarkkaamassa, mitä kärryysi laitat. :)
Terv. nainen, joka jättää muovipullot kiltisti hyllyynsä. Kalliita puteleita!
[quote author="Vierailija" time="20.10.2010 klo 20:41"]Hapankaalia!! Siis joo ihan varmasti maistuu yhtä hyvin lapsille kuin actimel =D
[/quote]
Kyllä muuten maistuu, kun sitä normaalistikin perheessä syödään. Nämä ovat täysin tottumiskysymyksiä.
Hapankaalissa on paitsi maitohappobakteereja, myös paljom c-vitamiinia. Todellinen terveystuote.
Mä ostan joskus valion gefilus-juttuja, lähinnä matkaevääksi. Helpompia kuin jugurtti.