Ihmetyttää ruokakaupassa! Miksi ihmeessä ihmiset ostaa
noita Actimel- tms. jogurttijuttuja. Olen tässä ihan sattumalta kiinnittänyt kaupassa huomiota ostoksia pakatessani, että tosi monilla näkyy näitä pikkuisiin muovipulloihin pakattuja jogurtteja.
Itse en tajua moisten ostoa ollenkaan, joten selittäkää mulle, mistä siinä on kysymys!!
Ensinnäkin noita maitohappobakteereja saa vaikka piimästä tai muusta jogurtista, ei niitä erikseen tarvitse. Ja jos olisi jotain erityistä syytä hoitaa vatsaa (esim. antibioottikuurin aikana) tai ulkomaanmatkalla, niin apteekin maitohappobakteerit tulee taatusti halvemmaksi!
Ja sit se ihan kamala muovijäte. Veikkaan, että 99% noiden ostajista ei takuulla kierrätä niitä purkkeja, vaan päätyvät kaatopaikkoja koristamaan...
Entä se hinta? ja muu. Ja se, ettei edes ole suomalainen firma...Mun mielestä ihan älyttömiä turhakkeita, mutta kääntäkää pääni!
Kommentit (100)
tyhmä - siksi. Eikä suurta osaa kiinnosta paskaakaan se muovijäte, ikävä kyllä. Meillä syödään luonnonjogurttia suomalaiste marjojen kanssa ja ollaan muuten erittäin terve perhe.
tuote erillispakatussa muovikipossa? Hohhoijaa, mitäpä jos ostaisit tai tekisit itse vaikka hapankaalia. Siinä on huomattavasti enemmän maitohappobakteereita, eikä tarvitse tuottaa järkyttävää määrää muovijätettä.
Tämä ylläoleva teksti on totta, samaa mieltä!!
ennen kaikkea minä ajattelen lapseni terveyttä
Kirjoittaja kirjoitti ihan selvästi, että tätä tuotetta kokeilivat, ja lapsi tykkäsi, joten jatkavat sillä. Nyt aikoo perehtyä asiaan enemmän. Tableteista puhunee ihan siksi,että ainakin niitä tietää olevan...
Ennen kaikkea pitäis ajatella ympäristöä, on vaan niin helppo toisilla se tyyli että kaikki heitetään roskiin. Ei ajatella tölkkien valmistusprosessia, ei sitä etteivät ne maadu. Kun se terveys ei voi olla kiinni siitä purkista, maitohappobakteereja saa muistakin tuotteista.
siitä lähdetään
juota tytöllesi mehupiimää, eli osa piimää ja osa mehua/mehukeittoa. Tosi hyvää, maistuu varmaan sunkin tytölle! Ja hurjasti halvempaa ja viisaampaa kuin ne actimelit. :)
Joskus saa lapsi valita oman jugurttinsa, silloin hän monesti haluaa noista jompaakumpaa. tiedän, että parempiakin vaihtoehtoja löytyy, mutta perheessämme on perinne, että joskus esim karkkipäivinä saa lapset valita omat herkkuruokansa seuraavan päivän aamiaista varten.
Isoja purkkeja meille ei osteta, koska perheessä on vain yksi, joka voi käyttää maitotuotteita.
tyhmä - siksi. Eikä suurta osaa kiinnosta paskaakaan se muovijäte, ikävä kyllä. Meillä syödään luonnonjogurttia suomalaiste marjojen kanssa ja ollaan muuten erittäin terve perhe.
Ainakin nykyään osa ihmisistä "tyhmentyy", omilla
aivoilla ajattelu on jäänyt aika vähiin.
Moni on markkinamiesten lumoissa.
Edes puuroa eivät kaikki osaa enää keittää, sitä olen ihmetellyt äitini kanssa...uskomatonta että puurokin pitää ostaa kaupasta.
Samoin me ollaan tosi terveitä ilman pikkupurnukoita, kun luonnonjogurttia on saatavissa jne.
Ainakin nykyään osa ihmisistä "tyhmentyy", omilla
aivoilla ajattelu on jäänyt aika vähiin.
Moni on markkinamiesten lumoissa.
Edes puuroa eivät kaikki osaa enää keittää, sitä olen ihmetellyt äitini kanssa...uskomatonta että puurokin pitää ostaa kaupasta.
Samoin me ollaan tosi terveitä ilman pikkupurnukoita, kun luonnonjogurttia on saatavissa jne.
että suurin osa muiden ostamista asioista on täysin turhia. Näitä turhakkeita ovat kaikki sellaiset asiat joita en itse tarvitse.
kuin yritän juoda väkisin lasillisen piimää. Lapsetkin tykkää. Ei vanhene, ennen kuin pohja häämöttää=)
Miten niin ei osta keittää? Joskus jokkut valmispuurot on näppäriä, vaikka reissussa: lämmittää veden ja kaataa puuron siihen niin ei tartte keittää puuroa hellalla tai etsiä mikroa.
Kuumaa vettä voi pitää vaikka termarissa..
Ei sillä että paljoa noita puuroja ostan, mutta voi sitä päätä käyttää.
Vaihtoehtosena meillä on Actimelia. Muksutkin juo sen nopsaan ja on taas vattassa annos pöpöjä. ;)
Ei ole tänä syksynä lenssuja ollut.
Jostain muistan kun kakkosta odotin aikanaan ja luin että maitohappojen nauttiminen varsinkin raskausajanlopussa helpottaa lapsen vatsavaivoja ja esikoinen on ainoa jolla oli koliikkia, muista join Gefilusmehuja. Suosittelen kokeilemaan..
Hörhöä tai ei mutta joskus on ihan piristävää ostaa jotain uutta.
Mutta aivan sama minulle, ei me aina niitä juoda. ;)
Naurattaa kun kauhistellaan pienessa purkissa olevaa sokerimaaraa mutta karkkipaivana vedetaan pussi jos toinenkin. Eiko niista tule jatetta?
Hapankaalia!! Siis joo ihan varmasti maistuu yhtä hyvin lapsille kuin actimel =D
niiiin hyvän makusia.. Ja kierrätys rupeaa tätä perhettä kiinnostamaan sitten kun isot yritykset pystyvät kierrättämään edes 50% jätteistään ja myrkyistään.. Esim 1,5% Ämmässuon kaatopaikkajätteestä tulee kotitalouksista LOPUT on teollisuusjätettä!!!!
aika. Tai lähinnä sen puute. Lapsiperheessä on aina vähän kiire, aamulla ei ole aikaa keitellä puuroja ja töiden jälkeenkin ruoka pitää olla pian valmis. Sitten sitä tarttuu siihen helpoimpaan vaihtoehtoon mistä ei tule tiskiä eikä sen valmistamiseen mene liikaa aikaa.
Näin ainakin meillä.
eli mä ostin aluksi näitä actimeleja,koska olin kokeillu lapselle(1v.4kk)kaikkia gefilusjukuja ja piimää ym. ei tykänny ja näistä tykkää tosi paljon.ja se miksi niin lapseni on sairastellu tosi paljon(n.2-3kertaa/kk)8kk ajan ja oon valmis yrittää kaikkea eli oon mainoksen uhri kun ajattelen jospa sais vastustuskykyä tästä,ja siis jumiin ollaan jääty koska tykkää actimelin mausta,on sairastelun takii alipainonen,annan sitä mistä tykkää kun vaan on tervellistä.
muakin häiritsee se jäte..kun meidän lapsi juo ton vielä nokkiksesta
Ostan Activiaa, Actimelia ja Gefilusta, niiden maku ja koostumus miellyttää enemmän kuin maitohappobakteeritablettien. Voi olla että vatsaltaan terve ihminen ei huomaa noilla tuotteilla mitään vaikutusta verrattuna esim. tavallisiin jugurtteihin, mutta geeniperäisestä vatsasairaudesta viimeiset 25 vuotta kärsineenä olen onnellinen siitä avusta minkä nämä valmisteet ovat mulle antaneet.
Ja mitä tulee jätteiden kierrätykseen, niin jokainen purkki menee kovamuovien keräyslaatikkoon ja sitä kautta jatkojalostukseen.
aika. Tai lähinnä sen puute. Lapsiperheessä on aina vähän kiire, aamulla ei ole aikaa keitellä puuroja ja töiden jälkeenkin ruoka pitää olla pian valmis. Sitten sitä tarttuu siihen helpoimpaan vaihtoehtoon mistä ei tule tiskiä eikä sen valmistamiseen mene liikaa aikaa.
Näin ainakin meillä.
Puuron keittäminen ei oikeasti juuri aikaa vie, silloin kun kattila on laitettu liedelle, siinä välissä voi tehdä muutaja veden kiehuessa, laitetaan jauhot/hiutaleet ja sekoitetaan.
Yleensä puuro valmistuu siinä hautuessa.
Hellan ääressä ei tarvitse olla kuin minimaalisen vähän.
Nykyajan ihmiset eivät siis viitsi yhtään vaivautua asioiden eteen.
Ostan Activiaa, Actimelia ja Gefilusta, niiden maku ja koostumus miellyttää enemmän kuin maitohappobakteeritablettien. Voi olla että vatsaltaan terve ihminen ei huomaa noilla tuotteilla mitään vaikutusta verrattuna esim. tavallisiin jugurtteihin, mutta geeniperäisestä vatsasairaudesta viimeiset 25 vuotta kärsineenä olen onnellinen siitä avusta minkä nämä valmisteet ovat mulle antaneet.
Ja mitä tulee jätteiden kierrätykseen, niin jokainen purkki menee kovamuovien keräyslaatikkoon ja sitä kautta jatkojalostukseen.
Joudunko taas kertaamaan tämän saman asian:
on muitakin maitohappobakteerituotteita kuin ne tabletit!! Ja nämä purnukat.
Missä on kovamuovien keräyslaatikot? En ole kuullutkaan. Ja minä olen kierrätysihminen..
mutta on ihan tautisen hyvää.