Ihmetyttää ruokakaupassa! Miksi ihmeessä ihmiset ostaa
noita Actimel- tms. jogurttijuttuja. Olen tässä ihan sattumalta kiinnittänyt kaupassa huomiota ostoksia pakatessani, että tosi monilla näkyy näitä pikkuisiin muovipulloihin pakattuja jogurtteja.
Itse en tajua moisten ostoa ollenkaan, joten selittäkää mulle, mistä siinä on kysymys!!
Ensinnäkin noita maitohappobakteereja saa vaikka piimästä tai muusta jogurtista, ei niitä erikseen tarvitse. Ja jos olisi jotain erityistä syytä hoitaa vatsaa (esim. antibioottikuurin aikana) tai ulkomaanmatkalla, niin apteekin maitohappobakteerit tulee taatusti halvemmaksi!
Ja sit se ihan kamala muovijäte. Veikkaan, että 99% noiden ostajista ei takuulla kierrätä niitä purkkeja, vaan päätyvät kaatopaikkoja koristamaan...
Entä se hinta? ja muu. Ja se, ettei edes ole suomalainen firma...Mun mielestä ihan älyttömiä turhakkeita, mutta kääntäkää pääni!
Kommentit (100)
Ummetuksen saa kuriin leseitä jukurttiin, kaurapuuroa, porkkanaa jne. myös liikuntaa, matkoille 2 viikkoa ennen maitohappobakteereita purkista ja ottaa vielä mukaan ja syödä matkankin jälkeen. Ei tule vetelät housuihin. Saa myös piimästä , asidofilus jne
Mainosten uhrit. Uskotaan sokeana tuotteen hehkuttamaan asiaan, mitä ei voi tietenkään löytyä mistään muualta.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:01"]
Hapankaalissa on paitsi maitohappobakteereja, myös paljom c-vitamiinia. Todellinen terveystuote.
[/quote]
Ja myös mutageenisiä määriä asetaldehydiä.
En jaksa lukea koko ketjua, mutta pakko kommentoida.. Nämä actimeelit ja ruuansulatusjugurtit sisältävät aivan järjettömän määrän rokeria! Kuinkakohan moni jättäisi purkin nauttimatta jos tietäisi sisällössä olevan 12-18 palaa sokeria. Lasten jugurtit sokeroidaan vielä röyhkeämmin että varmasti maistuu, lasten actimelien ja kidius jugurttien sokerimäärää en uskalla edes ajatella. Tälläistä sontaa kaupataan TERVEYTTÄ EDISTÄVINÄ tuotteina.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 15:32"]
Mun mies joi niitä proactive tms. pikkupulloissa olleita juttuja n. puolen vuoden ajan, kun kolesteroli oli pompannut aikamoisiin lukemiin melko nuorena. Muutti kyllä ruokavaliota hitusen myös, vaihdettiin kevyt-levite Beceliin jne. Muuten meillä aika terveellinen ruokavalio kotona noin muutenkin, kolesteroli pikemminkin sukuvika urheilevalla ja normaalipainoisella ihmisellä.
Kolesteroli kyllä laski todella paljon sen puolen vuoden ajalla ja kun ruokavalion muutos oli tosi olematon, uskon noiden juomien tehoon siinä. Jatkoi systeemiä niin, että jos nyt jotain leivän päälle laittaa niin beceliä tms ja joskus juo noita pro active -jugurtteja.
Muuten meillä ei osteta jugurttia kuin purkki bulgarialaista silloin tällöin juureksi, teen itse koneella maustamatonta ja se on tosi hyvää!
[/quote] voisitko antaa jugurtin ohjeen?
Mies ostaa joskus Olo-jogurtteja ja nappaanpa minäkin sellasia töihin mukaan silloin tällöin. Ite käytän normaalisti maustamatonta A-jogurttia marjojen kanssa. Ja oikeestaan oon saanut miehenkin vähitellen totuteltua A-jogurttiin ja pellavarouheeseen.
Yksi ainoa tuote, jonka ostaminen harmittaa on Valion kidius-possuvanukas. Sais olla litran pönikässä sitä ainetta. Tai edes sellaisissa tetrapurkeissa kun joskus aikoinaan oli Fanny-vanukasta.
mitä muut ostaa kaupasta tai jättää ostamatta. Suosittelen tätä asennetta myös sinulle :-)
itekään en osta ku on mun mielestä sitä samaa huuhaata, mitä tosi moni muukin juttu, kuten kevytlevitteet..
sille ei lie tarvetta kuitenkaan.
Mä ostan tyttärelleni, sillä on ns herkkä vatsa, nykyään ei vaivoja, ja terveenä kaikin puolin on pysynyt, joka on mukava juttu. Piimää tyttöni ei tykkää juoda, liian hapanta, enkä näe syytä pakottakaan. Muut meillä ei käytä ko. tuotteita.
kärjistetty aloitus, mutta toivoisin tästä keskustelua ja selitystä, miksi niitä ostetaan niin paljon? Ihmettelen asiaa,mutta toki kaikki saa ostaa ihan mitä tykkäävät.
AP
koska uskovat kaiken mitä mainoksessa sanotaan.
Sentään kotimainen tuote ja vaikutuksiltaan samanveroinen, vieläpä tutkitumpi (mainosten mukaan ainakin). Laajempi tuotevalikoima ja välipaloissa vähemmän sokeria. Hintaeroista en tiedä.
kärjistetty aloitus, mutta toivoisin tästä keskustelua ja selitystä, miksi niitä ostetaan niin paljon? Ihmettelen asiaa,mutta toki kaikki saa ostaa ihan mitä tykkäävät.
AP
Tismalleen samaa mieltä! Ensinnäkin terveys hoituu muutenkin kuin pikkupurnukoita juomalla! Miksi minä olen terve kuin mikä? En juo noita. Minä liikun luonnossa.
Ihmiset ovat tavattoman tyhmiä kun uskovat jokaista mainosta eivätkä osaa ajatella omilla aivoilla.
Munhan pitäis olla nyt sairas kun ei juo Actimeliä, huono vatsa jne.
Mutta ei, olen terve.
Toinen mikä ärsyttää, on tuo jätemäärä.
Eivätkö ihmiset ajattele että noi purkit eivät maadu, ehkei koskaan?
Entä nuo kahvipurnukat, ei tyhmempää voi olla kuin ostetaan kahvipulloja ja heitetään roskiin.
Sama juttu juotavien jogurttien kanssa!
Eivät maadu koskaan.
Jogurttia voi juoda muutenkin.
Ja miksi ei noita juttuja vois olla litran tölkeissä kuten on litran jogurtitkin?
Voihan sen annoksen kaataa pikku kuppiin, eikö?
Vai vaatiiko se liikaa ajattelukykyä??
Onhan se toki helpompaa ostaa tuollaisia kun korjata se ongelman perimmäinen syy
No, onko ihme kun ei vatsat toimi kun kattoo mitä kaikkea muuta *askaa noilla ihmisillä on kärryt pullollaan. Itse olen sitä mieltä, että mahdollisimman vähän prosessoitujen tuotteiden ostaminen on fiksuinta: jogurtit maustamattomana, niihin voi sitten lisäillä marjoja tai soseita maun mukaan.
Lapsille varsinkin noiden tuotteiden ostaminen on aivan järjetöntä. Sokerin määrä on valtava, jätettä tulee mielettömästi ja ihan oikeasti, kun syö monipuolisesti tuollainen tuote on täysin turha. Maitohappobakteerit kannattaa todellakin ottaa muista, maustamattomista maitotuotteista tai vaikka Gefilus-mehusta. Tai sitten suoraan apteekin tabuina.
Käymme kaupassa harvoin ja ostamme vähintään viikon ruoat kerralla, Actimeleja on joka kerta iso määrä.
Ai miksi niitä juomme? Just sopiva määrä jogurttia, juo nopeasti aamulla, maitohappobakteerit kaupan päälle sekä lapsille että aikuisille. Välillä ostan litran tölkissä vastaavaa jogurttia, mutta lasista/kupista lusikoituna syöminen kestää liian kauan, tulee tiskiä hirmuisesti -> vettä kuluu, pöydän siivoamiseen menee liikaa aikaa jne.
Sitä paitsi meillä jokainen pitää Actimelin mausta.
Sitä paitsi turhaan mä tässä selittelen, sulla on vasta-argumentit kuitenkin kaikkiin, ja silti ostamme kaupasta mitä itse haluamme.
noita Actimel- tms. jogurttijuttuja. Olen tässä ihan sattumalta kiinnittänyt kaupassa huomiota ostoksia pakatessani, että tosi monilla näkyy näitä pikkuisiin muovipulloihin pakattuja jogurtteja. Itse en tajua moisten ostoa ollenkaan, joten selittäkää mulle, mistä siinä on kysymys!! Ensinnäkin noita maitohappobakteereja saa vaikka piimästä tai muusta jogurtista, ei niitä erikseen tarvitse. Ja jos olisi jotain erityistä syytä hoitaa vatsaa (esim. antibioottikuurin aikana) tai ulkomaanmatkalla, niin apteekin maitohappobakteerit tulee taatusti halvemmaksi! Ja sit se ihan kamala muovijäte. Veikkaan, että 99% noiden ostajista ei takuulla kierrätä niitä purkkeja, vaan päätyvät kaatopaikkoja koristamaan... Entä se hinta? ja muu. Ja se, ettei edes ole suomalainen firma...Mun mielestä ihan älyttömiä turhakkeita, mutta kääntäkää pääni!
En itsekään ymmärrä asiaa... Kalliit mainosmarkat tuovat tulosta. Suomipoika ostaa. Mulle ihan sama mihin jengi rahaa työntää, mutta roskaaminen onkin toinen juttu. Koskee kaikkea yksittäispakattua.
mut esim. sairasteluaikaan saattaa pari pakettia mennä.Itse osaan ottaa vaikka niitä apteekin tabletteja, mutta jos saan mahatautisen lapsen ilman maanittelua nauttimaan noiden avulla sekä nestettä että bakteereja, niin so be it.Joskus ostetaan myös kerhojuomaksi, tuskin se epäterveellisempää ainakaan on kuin se perus-mehu.
Munkin lapsi mieluusti söisi sitä eniten sokeria sisältävää vaihtoehtoa, vaikkei ikää ku 2,5v. Tosin syö se mielellään happamia marjoja ilman sokeria.