Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan väsynyt avioliittoonsa...

Vierailija
20.10.2010 |

Meillä on miehen kanssa 12 vuoden historia takana, naimisissa siis ollaan. Lapsia on kaksi, 8 v ja 10 v. Mieheni käytös on viime vuosina muuttunut jatkuvasti pahantuuliseen suuntaan, ja nyt on tilanne tullut siihen pisteeseen, että en enää jaksa olla diplomaattina ja ottaa vastaan jokaviikkoisia, nykyään melkein päivittäisiä raivonpuuskia. Hän huutaa ja räyhää joka pikkuasiasta, syyttelee toisia, olen uhannut erolla monta kertaa, mutta hänessä ei kuulemma ole mitään vikaa.

Meillä on ollut myös pari kertaa lievää fyysistä väkivaltaa ja lyömisellä uhkailua. Riitatilanteissa hän aina vetää lapset mukaan riitoihin, mikä on minusta halveksuttavaa, haukkuu minua lapsille ja kääntää lapset puolelleen.

Tähän liittyy myös hänen sairaalloinen nuukuutensa. Mitään ei saa ostaa, ennenkuin vanha on lopullisesti rikki, ja silloinkin ostetaan halvinta mahdollista. Jos minä ostan jotain omilla rahoillani, siitä raivotaan ja syytetään tuhlaamisesta. Vaan kun kertaakaan ei ole ollut mulla tili tyhjä, laskut maksamatta ja luottokorttiakaan en omista!

Viimeinen pisara oli se, että sain hiljan perintöä, ja aikani harkittuani päätin ostaa meille uudet ja kunnolliset kodinkoneet (vanhat 15-17 vuotta ja pikkuvikaisia/osittain ruosteisia jo). Ilmoitinkin sitten maanantaina, että meille tulee torstaina uudet koneet. Mies on raivonnut asiasta jo kolmatta päivää ja uhkailee erolla, minä sanoin eilen että ihan sama. Koko eilisillan sain kuunnella vittuilua siitä, miten äiti tuhlaa nyt perintöjään, kun niitä kerran on. Perintöni oli "hurjat" 19500 euroa, josta uusiin koneisiin meni 1900. Tähän saakka on elelty nuukasti ja tiukasti, eikä ole aikomustakaan tuhlata noita rahoja järjettömyyksiin. Miehellä on myös itsellään yli 20000 euroa tilillä, mutta ei kuulemma osallistu kodinkoneisiin, kun vanhat on vielä toimivat. No, en ole kylläkään kysellyt siihen osallistumista. Edellisetkin on mun itse ostamat, sinkkuajoilta.

Onko tuollainen raivoaminen enää normaalin ihmisen käytöstä?

Olen ihan loppu. Mikään terapia ei auta tätä miestä, kun ei sinne suostu. Miten se avioero otetaan? Asunnon ja kesämökin lainoista pystyn maksamaan miehen pankkilainalla ulos, mutta missä vaiheessa tehdään ositus? Entä lasten tapaamissopimukset ja elatussopimus, missä ne tehdään? Miten lähden liikkeelle?

Mistä voin selvittää, paljonko se elatusapu suurinpiirtein olisi? Miehen nuukuuden takia olen ajatellut ehdottaa, että elarit kuitataan kertasuorituksena. En halua tapella elareista enää ikinä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla