Varokaa hampaiden putsaustikkuja
Jäi metallisen tikun harjasosa kiinni hampaiden väliin, irtosi pidikkeestä. Pitää varoen irrottaa, ettei joudu nieluun! Varokaa!
Muovisen tikun värillisiä muovipaloja irtoaa seuraavina päivinä hampaiden huuhtelussa. Ei kovin toivottavaa, että joutuvat mahaan.
Eikö turvallisempia ole olemassa?
Kommentit (15)
On kyllä joskus katkennut, sitten piti langalla irrottaa. Mutta on kuitenkin hyvä että putsaa hampaat.
Niitä ei ole tarkoitus työntää väkisin hampaiden väliin. Sen verran mitä mitä menee helposti.
Vuosia käyttänyt eikä koskaan ole löytynyt muovinpaloja suusta. Miten oikein teet sen?
Ihan normaalisti käytän molempia tikkuja. Metalliharjasosan irtoaminen saattaa olla vaarallinen, jos joutuu mahaan. Tietääkö joku tarkemmin?
Hammasväliharja on mulle paras ja helpoin. Se pitää muistaa vaihtaa riittävän usein. Katkeaahan se, kun käyttää samaa monta päivää. Tepe on Ok.
Mulla taas jää hammaslangasta lankesäikeitä hampaiden väliin.
Inhoan pikkuharjaspäitä,joilla pitäisi muka harjata joka hampaan väli! Nehän taipuu miten sattuu ja ovat kalliita. Hammaslääkärit näitä suosittaa. Omat hampaani flossaan Dentalux hammasväli putsareilla, joissa on tukeva varsi ja hammaslanka kiinni päässä. Pystyn joka hampaan välin ottamaan näillä. Edullisia ja hyviä Lidlistä.
Muovitikuissa on aika pehmoinen se kärkiosan värillinen muovi, irtoaa helposti paloiksi ja jää väleihin kiinni. Tikut joissa on lanka ovat parempia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti käytän molempia tikkuja. Metalliharjasosan irtoaminen saattaa olla vaarallinen, jos joutuu mahaan. Tietääkö joku tarkemmin?
Kuka hlvetti nielee hammasväliharjoja... Eihän edes huuhteluvettäkään niellä.
Vierailija kirjoitti:
Väkisin sitä sinne työnnetään jos se hajoaa ja jää oikein kiinni hampaiden väliin.
Osta tepe merkkiä. Silikooni päällyste joten ei ole vaaraa mikromuovista.
Ja kannattaa kyllä käyttää hammaslankaa tuon lisäksi.
Vähän epäilen että hammaslääkärit ovat saaneet jotain lahjuksia kun noita suosittelevat. Hammaslanka puhdistaa kyllä paremmin. Tikkuja en edes saa kaikkien hampaiden väliin vaikka on xs kokom
Käytän puista tikkua. Ei siitä ole koskaan irronnut mitään.
Kukaan ei niele huuhteluvettä, mutta metalliosa kun jää takahampaiden väliin, saat olla aika taitava ettet pudota sitä kielen takanosan päälle tai suoraan kurkkuun. Varmasti sullakin pitkät pitävät pihdit, suurentava peili ja valo aina valmiina näihin puuhiin. Etkä pudota sitä nieluun, kun se irtoaa.
Vierailija kirjoitti:
Hammasväliharja on mulle paras ja helpoin. Se pitää muistaa vaihtaa riittävän usein. Katkeaahan se, kun käyttää samaa monta päivää. Tepe on Ok.
Mulla taas jää hammaslangasta lankesäikeitä hampaiden väliin.
oral b satin floss ei rispaannu, on toki muita vähän kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän puista tikkua. Ei siitä ole koskaan irronnut mitään.
Niistä jää toisinaan kiva pieni biitti hampaiden väliin.
Pitää olla harvat hampaat kun niitä harjoja tunkee suuhunsa.
Itse käytän hammaslankaa, ohutta ja ohutkärkisiä hammastikkuja ( muovisia)