Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

clomeista

19.10.2010 |

Auttakaa clomilaiset! Mitä eroa on aloittaako ne 3. vai 5.pvä kierrosta??? Minulla viimeeksi määrättiin 5.pvä aloituspäiväksi, nyt lääkäri sanoi että aloita vaikka 3.pvä. Aloitin kuitenkin 5.pvä niinkuin viimeeksi, kun toimivat hyvin. Pitäisikö seuraavassa kierrossa siirtää sitten 3.pvä vai jatkanko vanhaan malliin. Lääkäriä vaikeaa saada kiinni, enkä tiedä mitä tekisi...

Niin ja koska ovulaation pitäisi suunnilleen tulla viimeisestä clomista? Tikuttelin ja olin havaitsevinani ovisplussaa (kohosi selvästi, muttei kuitenkaan ollut aivan yhtä vahva viiva) 2pvää clomien jälkeen. Voiko olla ettei ovistestit toimi kaikilla? Voi kun kroppa toimisi kunnolla... Kohtalotovereita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle!:) En tiedä sitten tuosta lääkärin vaihdosta... Jotenkin vaan tuntuu siltä, että kun on aina käynyt tuolla samalla, niin olisi hankalaa taas aloittaa kaikki tavallaan alusta. Minulla todettu pco-tyyppiset munasarjat ja miehen siittiöt myös tutkittu.

Aion nyt tilata seurantaultraa, koska se pitäisi varata? Heti sen jälkeenkö kun viimeinen clomi otettu?

Ehkä sitten kokeilen vielä tikutusta, katsotaan miten seuraavassa kierrossa käy :)

Vierailija
2/4 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kans PCO ja Clomit oli käytössä ovulaation vuoksi. Aloitin ekan kerran 5. pv, koska en siinä kierrossa ehtinyt aloittaa 3. pv. Tulin raskaaksi - keskenmeno. Sitten monta kiertoa aloitin 3. pv, ei raskautta. Sitten taas toisen kerran aloitin 5. pv ja taas raskaaksi, mutta taas keskenemeno. Eli minulla toimi paremmin tuo 5.-9. pv kuin tuo tavallisin 3.-7. pv! Mikä sitten lienee sinulle paras, mut kumpaakin voinet kokeilla! Ja ainakin minä tunsin ne ovulaatiot selvästi ihan tuntemuksina munasarjoissa ja sitten vielä oli reilusti ovisliman eritystä. Clomit ei kuitenkaan sitten lopulta auttaneet minua saamaan lasta. Vasta aika teki tehtävänsä ja yli 40 v. kierto tasaantui aivan unelma säännölliseksi ja raskaaksi tulin 44 vuotiaana luomusti. Onnea matkaan sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi v***u näitä lääkäreitä, jotka määrää clomeja miten sattuu... Niihin pitäisi aina liittää ultra-seuranta, että tiedetään onko annostus varmasti juuri sinun kropallesi sopiva, eli ovuloitko. Jos näin ei ole tehty vaihda lääkäriä. Mene mieluiten kunnon lapsettomuusklinikalle.

Onhan edes kaikki alkututkimukset tehty kunnolla? Miehen siittiöt jne? Clomejakaan ei kannata syödä turhaan, vaan ensin selvittää syy ja tilanne.

Itselläni clomit eivät olennaisesti muuttaneet kierron pituutta ja ovis tuli oman kiertoni mukaan "oikeaan" aikaan, eli vasta 22. päivä, mitä lääkärit hieman ihmettelivät. Niin myöhäinen ovis ei kuulemma ole paras mahdollinen raskautta ajatellen, mutta kyllä se meillä toimi.

Älkää ihmiset aliarvioiko niitä ovistestejä. Kyllä ne toimivat - eli nega on nega. Jotain pitää muuttaa (ajoitusta, clomien määrää, clomi-kuurin pituutta), jotta homma onnistuisi seuraavassa kierrossa. Tähän se ultraseuranta tarvitaan.

Vierailija
4/4 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!:) Ihanaa kuulla, että teillä vauva ilmoitti lopulta tulostaan ja vieläpä luomusti.:) Itse en ole havainnut mitään tuntemuksia, se tekee asiasta vielä vaikeamman. Positiivisin mielin kuitenkin seuraavaan yritykseen. :)