Vauvani on 9½kk ja syötän vielä 5kk ruokia. Onko siitä jotain haittaa ?
Onko 5kk ja 8kk ruuissa muuta eroa kuin se että 8kk ruuissa on paloja ? Olen koittanut 1½kk syöttää niittä 8kk ruokia mutta ei vain syö. Kyökkii, oksentaa ja loppujenlopuksi ei aukase suuta. Kaikkea olen kokeillut : Soseuttaa sauvasekottimella - ei syö, lisännyt äidinmaitoa sekä korviketta - ei syö, soseuttanut haarukalla - - ei syö, tarjonnut kylmänä sekä lämpimänä - ei syö. Laittanut ruokaa 5kk sekaan - syö jos 8kk ruokaa on TODELLA VÄHÄN siinä seassa, jos olen paljon pistänyt niin ei syö.
Olen vain miettinyt, ettekai se mitenkään haittaa että sisältääkö ne ruuat kaikkea samaa paitsi että tuo 8kk on koostumukseltaan erinlaista ?
Kommentit (3)
En olekkaan kuullut että vaikuttaa tai auttaa puheenkehittymisessä :o
Mulla on vain tuon sormiruokailun kanssa sellanen pelko, että vauva tukehtuisi siihe ruokaan. Maissinaksuja uskallan juuri ja juuri hänelle syöttää. On hänellä jo 1 hammaskin alhaalla.. Eikö teitä pelote se, että jos vauva tukehtuisikin siihen ruokaan ? No mutta, kai sitä täytyy sitten koittaa.
ap
muistan kun pojalle annoin ekoja kertoja tota 8kk ruokaa...kieli ulos ja kaikki poydalle :D
tuo sormiruokailu vaikuttaa ihan kivalta idealta.voisiko noissa ruuissa olla enemman makua sitten, luulisin ainakin.
Mutta yrita ihmeessa, ei pakolla kuitenkaan.
tiedan yhden melkein 2v jolle ei syoteta kuin soseita..ja aina samoja. joskus sakalla voi saada pienen palan lihaa sinne sekaan. Aitina ihan saalittaa ja sitten ihmetellaan kun lapsi heraa kokoajan yolla (nalkaansa).
ja ehka tuokin kun hanella yksi hammas voi olla pikkaisen hankalaa japeltaa niita paloja joita ruuassa on.
sitä kökköisempää ruokaa, auttaa puheenkehittymisessäkin. Voit myös koettaa sormiruokailua, hyvin keitettyjä kasviksia, esim. parsakaalia on helppo vauvankin syödä. Oma 7-kuinen aloitti juuri näin ja nyt menee isommatkin kökkäreet. :)
Helpompi vauvan sitten siirtyä aikanaa "aikuisten ruokiin".