Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin moni teistä luulee, että Jumalaa, ei ole, koska

Vierailija
19.10.2010 |

teille on sattunut sitä ja sitä!

Koska lukeehan se Raamatun ihan alkulehdillä, että koska ihminen lankesi syntiin, niin tuli kaikenmaailman vitsauksia yms.

Eikä se tarkoita sitä, että pieni vauva olisi tehnyt syntiä kun kuolee, vaan jotain muuta.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja dinosaurukset vielä vanhempia niin miksi niiden luut ovat vieläkin näkyvissä. Edes normaalit luut eivät säily satoja vuosia eteenpäin.

On ihme että nuo luut ovat säilyneet edes sen 5000 vuotta.

Hyvä että nyt huomasin.

Huomasit väärin.

Terveisin Riisi-Iiro

Vierailija
2/157 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti pidä sitä totena.

Joidenkin kristittyjen typeryys vetää vertoja jo vakavista mielenterveysongelmista kärsiville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskolle ei periaatteessa näy loppua tai esteitä, kunhan tietyn älyllisen vaatimuksen tavoittaa. Eli oppii lukemaan Sanaa. Sanaa, joka mahdollistaa taivaspaikan ja ikuisen pelastuksen itseltään perkeleeltä.

Osa ei opi koskaan. Vaatimuksena on vain lukea Sanaa ajatuksella hartaasti. Ei luulisi olevan vaikeaa. Apinan sukulaisille on. Huomattu on.

Vierailija
4/157 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minun pitäisi uskoa että raamattu on totta?

mikä todistaa, että raamattuun kannattaa uskoa enemmän kuin evoluutioteoriaan (joka minusta on siis uskottavampi)?

Ja jos alan pitää raamattua totena, niin mistä tiedän mitä lakeja minun pitää sieltä noudattaa, vai valitsenko vain mielivataisesti ne jotka sattuvat sopimaan nyky-yhteiskuntaan ja minun elämääni?

Vierailija
5/157 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä luulet, että Jumala on olemassa.

Vierailija
6/157 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Occamin partaveitsestä voidaan puhua yksinkertaisuusperiaatteena, jonka mukaan ei tule olettaa enempää kuin on tarpeen. Laajemman yksinkertaisuusperiaatteen mukaan yksinkertaisin selitys on todennäköisimmin paras selitys. Esimerkiksi metsässä karrelle palanut yksittäinen puu saattaa johtua maahan laskeutuneesta lentävästä lautasesta tai sitten vaikkapa salaman iskusta. Occamin partaveitsen mukaan salamanisku on parempi selitys, koska se vaatii vähemmän oletuksia. Muinoin merikarttojen tutkimattomille alueille sijoitettiin mielikuvitushirviöitä, joiden uskottiin siellä vaanivan ihmisiä. Occamin partaveistä käytetään myös eliminoitaessa tämän kaltaisia oletuksia.

Vierailija
7/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestisi on täydellinen esimerkki monen kristityn tietäväisyydestä evoluutiosta ja muusta tieteestä.

ENSINNÄKIN : tuohan on iham sama kuin sanoa, että jos Amerikan täytti englanti, miksi englanti on yhä täällä?

TOISEKSI : IHMINEN EI TULLUT APINASTA! ihminen jakaa saman esi-isän apinoiden kanssa muttei

kehittynyt apinoista... idiootti

sinulla ei ole mitään tietoa mistään tieteestä

ilmeisesti. kannattaisikohan ehkä joskus tarkistaa

mitä vastaan puhut... kyllä, minä olen lukenut raamattua... paljon. vaikka olen ateisti.

monikohan teistä itse kristityistä on sen kirjan lukenut? veikkaanpa että ei moni.

voitaasiinko nyt kaikki heittää syrjään nuo

typerät humpuukit ja keskittyä maailman parantamiseen tieteellä sen sijaan?

ilman uskontoja olisimme jo tutkimassa uusia planeettoja,kehittämässä laitteita, joilla korjata nälänhätä pois maailmasta ja ties mitä muuta.

Jumala = Joulupukki aikuisille

Vierailija
8/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaa... teit juuri itsestäsi täydellisen naurun aiheen... ihmiset kehittyivät samoilta esi-isiltä kuin apinat EIVÄT APINOILTA...

itse uskot puhuvaan käärmeeseen,taikuri näkymättömään isään joka pelastaa mukamas kaikki ja on niin hyvä mutta silti passittaa monet helvettiin kärsimään ikuisiksi ajoiksi... ette te kristityt taida tajuta mitä IKUINEN tarkoittaa... IKUINEN kidutus on liian paha tuomio KENELLEKKÄÄN... aivan sama oliko se Hitler taikka joku viellä pahempi ikuinen on epäreilu ja PAHA...

jos jumala on oikea on hän täysi PASKIAINEN ja EPÄARMOLLINEN kusipää joka nauttii katsoa ihmisten

kusta kaikki hommat.

Vierailija
9/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitä ei mikään todista.

Sattuma määrää pääosin, miten käy ja osaan asioita pystyy itse vaikuttamaan.

Vierailija
10/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näihin suuriin kysymyksiin, ja mitä enemmän ihmiset leviää alueilta toiselle, sitä enemmän törmätään samoihin vastauksiin kuten esim. tähän kristittyjen jumalaan. Tämä nyt sattuu vaan olemaan meidän alueen selitys, joka pysyy hengissä sen avulla, että kaikki ihmiset eivät kykene kyseenalaistamaan informaatiota. Valitettavaa on se, että tämä oppimattomuus johtaa kaikenlaisen vihamielisyyden ylläpitoon, kun omia selityksiä elämästä halutaan puolustaa. Eikös vaan kaikki uskota juuri niihin juttuihin, mitkä itsestä hyvältä tuntuu, ja annetaan toisten tehdä samaa!

Vierailija
11/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos Raamattu olisi totta niin maailman olisi luonut joku varsin tyhmä, ilkeä ja pikkumainen, kaiken kaikkiaan varsin paljon epätäydellisiä tyhmiä ihmisiä muistuttava tyyppi enkä jaksa uskoa että kaikkivaltias Jumala olisi sellainen.

teille on sattunut sitä ja sitä!

Koska lukeehan se Raamatun ihan alkulehdillä, että koska ihminen lankesi syntiin, niin tuli kaikenmaailman vitsauksia yms.

Eikä se tarkoita sitä, että pieni vauva olisi tehnyt syntiä kun kuolee, vaan jotain muuta.

Vierailija
12/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös taivaaseen päästäkseen pidä uskoa Jumalaan?

Vauvoja kuolee satoja joka vuosi ympäri maailmaa. Tuolla perusteella kaikki vauvoina kuolleet siis käristyvät helvetissä, koska he olivat aivan liian pieniä ymmärtämään tai ajattelemaan yhtään mitään, eivätkä siis ole uskoneet mihinkään.

Uskovaiset, en kestä typeryyttänne. Uskoa nyt ihmisten kirjoittamiin satuihin.

Alanpa palvoa Nalle puhia, sekin on satuhahmo!

Vierailija
13/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meille tulee tänä vuonna Joulupukki.

Oletko valmis?

Vierailija
14/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minun pitäisi uskoa että raamattu on totta?

mikä todistaa, että raamattuun kannattaa uskoa enemmän kuin evoluutioteoriaan (joka minusta on siis uskottavampi)?

Ja jos alan pitää raamattua totena, niin mistä tiedän mitä lakeja minun pitää sieltä noudattaa, vai valitsenko vain mielivataisesti ne jotka sattuvat sopimaan nyky-yhteiskuntaan ja minun elämääni?

Ei sinun ole pakko uskoa. Ei kukaan pakota eikä kukaan hyödy siitä että sinä uskot, kukaan muu kuin sinä itse. Usko ei voi sinua varmasti vahingoittaa tai muutenkaan aiheuttaa mitään pahaa.

Mikä todistaa? Tähän en osaa vastata lyhyesti ja järkevästi. Minulle asia on hyvin selvää. Jos mietin maapalloa ja elämää täällä, yötä ja päivää, vuodenaikoja, maata, merta, ihmisiä, eläimiä, en yksinkertaisesti voi uskoa siihen että kaikki toimii pelkän sattuman vuoksi. Se ei itselleni käy mitenkään järkeen. Jos kuvittelen seisovani maailman huipulla ja katsovani koko maapalloa, kaikkea mitä täällä on, kaikkea sitä miten luonto ja eläimet toimivat, se ei voi olla pelkkää sattumaa.

Itse olen saanut (kuten joku edelläkin mainitsi) konkreettisia todisteita rukousten kautta. Olen saanut enemmän mitä olen pyytänyt. Olen nähnyt todella toivottomia tilanteita joista olen selvinnyt rukousten avulla. Olen saanut nähdä että Jumala pitää huolen minusta kun jaksan uskoa ja rukoilla.

Raamattu on myös täynnä todisteita. Ihan ensimmäiseltä sivulta voin jo mainita yhden:

"Jumala sanoi: "Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan."

Tämä on vanhan testamentin mooseksen kirjasta joka on kirjoitettu n. 6500vuotta sitten (korjatkaa paremmin tietävät jos vuodet meni väärin) jolloin luultiin vielä että maapallo on litteä. "Kaartuva kansi" taas viittaa pyöreään.

Mutta tällaisia pieniä juttuja löytyy raamatusta paljon. Suurempia ennustuksia taas löytyy monia jotka on kirjoitettu ennen tapahtumia jotka löytyvät myös historian kirjoista. Persian sota taitaa olla yksi tällainen.

Jos haluat uskoa, lue raamattua. Usko ei varmasti tule itsestään ja harvalla se pyhähenki pamahtaa päin näköä. Kun luet, tutkit, pohdit asioita ja rukoilet, varmasti löydät uskon. Raamatusta kun luet harkiten Matteuksen evankeliumin, tiedät jo todella paljon.

Mun on ihan pakko laittaa tähän ketjuun muutama raamatun lainaus, mutta laitan erilliseen viestiin kun ei tätä kukaan jaksa näin pitkälle lukea :)

Vierailija
15/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kor. 1:18

Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat. [Matt. 11:25,26]

1. Kor. 1:23

Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta. [Matt. 11:25]

1. Kor. 2:14

Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla. [Joh. 14:17; Room. 8:5; 1. Kor. 1:24]

1. Kor. 3:19

Tämän maailman viisaus on näet Jumalan silmissä hulluutta. Onhan kirjoitettu: -- Hän vangitsee viisaat heidän omaan viekkauteensa. [Job 5:13; 1. Kor. 1:20]

Vierailija
16/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ei voi sinua varmasti vahingoittaa tai muutenkaan aiheuttaa mitään pahaa.

Rohkenen olla eri mieltä. Sorretaan homoja ja ajetaan heitä itsemurhiin. Murehditaan omaan taivaaseenpääsyä. Ylipäänsä jätetään ainoa elämä elämättä ja keskitytään jeesuksen tulemisen odottamiseen. Annetaan oman elämän päätäntävalta mahdollisesti mielikuvitusolennolle jne.

Vierailija
17/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa menee luomisteoria ihan päin prinkkalaa ja ylipäänsä Raamatussa ei ole mitään tietoa mikä ylittäisi senaikaisen ihmisen käsityskyvyn.

Vierailija
18/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomalla että tämä Hirmuisen Fiksu Todellinen Totuus vain näyttää tyhmältä koska Jumala päätti että se ois hyvä juttu sillee ja jos joku muu asia tuntuis järkevämmältä niin oikeesti se on vaan hulluutta.

Eihän tämmöseen voi vastata mitenkään, se on ikiliikkuja joka kumoaa aina kaiken kun eri mieltä olevat on lähtökohtaisesti leimattu hulluiksi ja idiooteiksi.

Vierailija
19/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos Raamattu olisi totta niin maailman olisi luonut joku varsin tyhmä, ilkeä ja pikkumainen, kaiken kaikkiaan varsin paljon epätäydellisiä tyhmiä ihmisiä muistuttava tyyppi enkä jaksa uskoa että kaikkivaltias Jumala olisi sellainen.

Mutta puhut nyt paholaisesta, et Jumalasta. Jumala loi kyllä maailman, ja ihmiset. Jumala loi ihmiset täydellisiksi, mutta paholainen toi tänne synnin. Paholainen tätä maailmaa hallitsee, niin kauan että Jeesus tulee. Ei ihminen itsessään ole paha.

Vierailija
20/157 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää että jos jumala on olemassa, hän tuskin istuu kyttäämässä kuka ketäkin panee. Tai noudatetaanko pikkumaisia sääntöjä kidutusrangaistuksen uhalla. Ja milloin käsitetään että kaikki ihmiset jotka tuntevat korkeamman tietoisuuden olemassaolon ja hiljentyvät sen ääreen, ovat "oikeassa", viis siitä minkä muodon varsinaiset rituaalit saavat (ts. uskonto). Ja että on siis ihan turhaa taistella toisia vastaan ja yrittää todistaa olevansa itse oikeassa ja yrittää pakottaa muitakin samaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi