Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette kuulu kirkkoon, aiotteko mennä kuuntelemaan kauneimpia joululauluja

Vierailija
19.10.2010 |

tai menettekö joulukirkkoon?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kirkossa koskaan. Tai no sitten voin mennä, jos häihin kutsutaan tai hautajaisiin. En mene töissäkään oppilaiden kanssa joulukirkkoon vaan jään kouluun kirkkoon kuulumattomien oppilaiden kanssa. Saatan silti laulaa mielelläni hengellisiä joululauluja tai jopa virsiä kotona. Eikä minulla ole mitään Jeesusta vastaan vaikka en kirkkoon kuulukaan.

Vierailija
22/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin suklaa tai viini, kaikki niistä tykkää ja ne jotka ei tykkää valehtelee.

pakenevan jonnekin läppärinsä taakse, mutta samat jannut sitten istuu joulukonserteissa. Tosiaankin pysyisivät edes joskus totuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä kuuntelemaan...

Vierailija
24/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana tehnyt niin paljon kirkolle hyväntekeväisyyttä soittotaitoni ansiosta (ja tietysti ilman korvausta), joten olen ansainnut saada kirkolta jotain takaisikin.

Vierailija
25/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainaskin melkein kaikki, kun eiks ne ihmiset mee julkkisten perässä? Kun siellä laulaa Kari Tapio, Eino Grön, Joel Hallikainen tai joku muu niin kirkot täyttyy. Pysytään totuudessa. Joo meen.

Kun musiikki alkaa olla luokkaa tämä

, voin harkita.

Vierailija
26/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisillä penkkiriveillä jouluna kirkoissa ministereitä myöden mustissa palttoissaan valkoiset huivit kaulassa hartaana. Arki kun koittaa niin taas ollaan väsäämässä lakeja ja asetuksia joiden takia heikkomieliset ihmiset lankeavat synteihin. Luulisi joku tolkku olevan mitä suvaitaan ja mihin ollaan kansaa viemässä, mutta jouluna kirkossa kun istuu niin luulee saavansa kaiken anteeksi. Hävetkää.

Vierailija
27/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon Jumalaan, Kaikkivaltiaseen taivaan ja maan Luojaan ja Jeesukseen Kristukseen. Kirkko on vain uskon kulissit. Kirkolla ja uskolla ei ole tekemistä keskenään, minun mielestä.Kirkko on sössinyt ja unohtanut uskon, kirkkoon kuulumisen sisällön, syyn; sen minkä vuoksi sinne kuulutaan. En tarvitse kirkkorakennusta, pappia, kauneimpia joululauluja kirkossa tai joulukirkkoa. Teen kotiin pienen seimen ja sytytän kynttilöitä. Jeesus on läsnä.

Vierailija
28/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon mutta en ole menossa joulun merkeissä. Joku eronnut saa mennä mun puolesta, mun "lipulla"! =D

Vierailija
29/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoon vaan olen helluntalainen ja käyn helluntaikirkossa ja kyllä kuuntelen kauniita joululauluja ja käyn sunnuntaisin kuuntelemassa saarnan ja lauluja.

Vierailija
30/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukirkkoon, muutenhan kirkot olisi täynnä vielä juhannuksenakin. Minulle riittää Hassisen koneen Jouluyö-laulu,

Vierailija
31/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoon joululauluja kuuntelemaan, meitä ei ole vihitty kirkossa, lapsia ei ole kastettu, eivätkä he käy seurakunnan kerhoissa..... meillä ei ole kiinnostusta käyttää kyseisen lafkan palveluita

En mene, ei tulis mieleenkään mennä. En pidä hengellisistä joululauluista, en pidä sen tyylisestä musiikista, miksi menisin sinne??!?!

Joulunakin mulla on parempaa tekemistä kun käydä joulukirkossa. Mulla olis siellä vaan tylsää, eikä tunnelma oikein pure minuun.

Vierailija
32/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä.

Vierailija
33/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella meneväni joululauluja laulamaan eikä joulukirkkokaan ole täysin mahdottomuus. Olen ollut jopa alttarilla kummina rippijuhlassa, vaikka olen eronnut kirkosta muutama vuosi sitten. Erosin naispappien syrjinnän takia.

Kirkkohan iloitsee jokaisesta eksyneestä lampaasta, joka hakeutuu heidän lähteelleen :)

Vierailija
34/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon en ole kuulunut ikänäni, mutta kauneimpia joululauluja käyn laulamassa joka vuosi, joskus useammankin kerran.

Niistä on tullut tärkeä perinne, jonka avulla usein pääsee virittäytymään joulun tunnelmaan. Joulu itsessään ei ole minulle kristillinen juhla, vaan perheen kanssa vietettyä aikaa, yksi vuoden kohokohdista.

Rakastan laulamista. Kauneimmista joululauluista useimmissa sanat käsittelevät rauhaa, rakkautta, hiljentymistä - näihin voin hyvin samastua. Jos jotkin sanattodella tökkivät omia ajatuksiani vastaa, olen hetken hiljaa ja nautin musiikista.

Kolehtiin annan aina jonkin summan, ehdottomasti tuen kirkon työtä erityisesti kehitysmaissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan