Onko tämä nyt se synnytys?!? ov
yhden aikaan päivällä alkoi poltella lonkkia alaselästä ja varsinkin oikealta puolelta. Kävin kaupassa ja oli yhtä tuskaa.
Sen jälkeen menin kylpyyn ja kuuma vesi vähän helpotti oloa.
Kylvyn jälkeen olen melkein koko ajan kävellyt ympäri kotia, liikkuminen helpottaa kipua samoin kuuma jyvätyyny.
Mutta mitään erillisiä laskettavia supistuksia en tunne, vähän aaltoilevaa kipua, esimerkiksi tällä hetkellä vähän siedettävämpi olo, tosin tuon lauseen aikana taas menossa pahemmaksi.
Voisko tämä nyt olla sitä, rv 38+2?
Kommentit (38)
Se on vaan ihan yhtä pihalla synnytyksen käynnistymisestä ja etenemisestä kuin minäkin :)
Nyt kyllä loppui alaselän polttelu oikeastaan kokonaan. Tais olla taas kuuluisa väärä hälytys... No tavallaan olen helpottunutkin, että loppui... :)
ap
Se on vaan ihan yhtä pihalla synnytyksen käynnistymisestä ja etenemisestä kuin minäkin :) Nyt kyllä loppui alaselän polttelu oikeastaan kokonaan. Tais olla taas kuuluisa väärä hälytys... No tavallaan olen helpottunutkin, että loppui... :) ap
sitten kun oikea synnytys alkoi tuli siinäkin yhdessä välissä vajaan tunnin tauko supistuksissa. Ajattelin että jaa, se siitä taas kerran. Sitten ne kuitenkin yhtäkkiä alkoi uudestaan, ja väli oli muuttunut kuudesta minuutista neljään, ja olikin tosi selvää että mihin on lähtö sinä iltana. :) Vauva syntyi 40+3 aamuyöllä.
Voi olla että on pari viikkoa taukoa ennenku alkaa uudestaan ja vauva syntyy, mutta voipi olla niinkin että pitää muutaman tunnin tauon ja alkaa aamuyöstä uudestaan.
Sun kannattaa nyt lepäillä ja mennä aikaisin nukkumaan. Jos yöllä alkaa synnytys, raskas homma edessä jos et ehdi yhtään nukkua. Minä ehdin nukahtaa vain 40min kun aikanaan esikoisen synnytys käynnistyi, supistukset oli erittäin kivuliaat heti alusta asti. Yön aikana tuntui että kuolen ku niiiiin väsytti, eikä pystynyt nukahtamaan hetkeksikään...
Millä viikoilla teidän esikoisen syntymä on alkanut? Meneekö ensimmäiset lähes aina yliaikaiseksi? Ainakin muistelen , että kaikkien ttuttavien ekat on olleen reilusti yliaikaisia, tai voin muistaa väärinkin.
ap
Eihän sitä tiedä, vaikka aamulla olisi jo sairaalassa.
ap
synty 10 päivää etuajassa. Tuttavapiirissä sekä ennen, että jälkeen la:n esikoisensa synnyttäneitä suurinpiirtein yhtä paljon.
Parilla tutulla mennyt yliaikaiseksi ja joillakin tullut ennen laskettua :)
Minä pidän täällä peukkuja että synnytys nyt lähtisi käyntiin :)
kakkosen kohdalla ensimmäinen valmistautuminen päättyi kuitenkin aamupäivällä ja uusi odottelu kesti viisi päivää.
nyt on viikkoja kasassa 34 ja kahtena päivänä supistellut aika voimakkaasti. aikaa en ole ottanut, mutta kivut pakottaa liikkumaan ja nytkin on sauna lämpimänä. jospa vielä pari viikkoa ehtisi kärvistellä.
syntyi tasan 2vkoa ennen laskettua aikaa. En ollut pahoillani, vaikka vietin koko päivän synnärillä, koska siellä sain kivunlievitystä ja koko ajan pystyin kysellä, että mitä nyt tapahtuu, onko normaalia (menin aamu kahdeksalta ja seuraavana aamuyönä hieman ennen kolmea lapsi oli sylissä)
Mulla meni esikoinen 8pvää yli LA:n ja synnytys alkoi melkolailla kertarytinällä. Limatulppa irtosi su-ma välillä ja maanantaina aamusella tuli muutama supistus (tunnin välillä). Iltapäivällä supisteli epätasaisesti ja 15-16 välillä alkoi supistella urakalla ja tasaisin välein. Vauva syntyi sektiolla tiistaina vähän yli yksi yöllä.
Kannattaa oikeasti nukkua ja huilailla. Niitä voimia tarvitset sitten itse koitoksessa. Tsemppiä!
Mikäs tilanne? Vai menitkö jo nukkumaan? Onko mitään tuntemuksia vai loppuiko täysin? Vieläkö lapsivettä tiputtelee?
Millä viikoilla teidän esikoisen syntymä on alkanut? Meneekö ensimmäiset lähes aina yliaikaiseksi? Ainakin muistelen , että kaikkien ttuttavien ekat on olleen reilusti yliaikaisia, tai voin muistaa väärinkin. ap
mulla eka syntyi tasan rv39+0...tosin olin vuodelevossa suppareiden takia viikolta 17..
Tuntemukset ovat loppuneet eikä ole enää ollut jatkuvasti pissahätäkään. Tulen aamulla kertomaan tilanteestä. Jos siis kotona ollaan...
ap
Ei ole synnytys vielä käynnistynyt.
Synnytyksen käynnistämisen jälkeen ne ei sitten helpotu tai lopu esim. asennon vaihtamiseen tai rentoutumiseen.
täytyy siis jäädä odottelemaan seuraavia supistuksia. Kiitos teille seurasta :)
kuin selässä.
Ei mitään vatsan kovenemista eikä tosiaan mitään tuntoja muualla kun selässä.
Ja kun 18 aikaan menin sairaalaan näytille, niin 4h. siitä tuli lapsivesi ja siitä sitten 11h niin vauva synty. Vaikkakin oli esikoinen ja supistukset olivat heikkoja, kuulemma :o
Kannattaa soitella synnärille...