huoltajuuskiistaa
mitä tekisitte tällaisessa tilassa, neuvoja todenteolla tarvitaan.
Asun tällähetkellä tyttäreni kanssa, poikani asuvat ex-vaimoni eli lasten äidin kanssa. tälläaiseen ratkaisuun päädyimme, koska tyttäremme sitä vaati ja äitikin halusi näin. Toivotti tyttäremme tervetulleeksi takaisin aikaisintaan kun hän täyttää 12.
Äidin tavattua uusi kumppani helvetti on päässyt irti. Joka ikinen tapaamiseni poikien kanssa on uhkailun ja kiristyksen takana. Jos en hae poikia tiettyy kellonlyömään mennessä, tapaaminen peruuntuu. Tytär halutaankin nyt takaisin, elatusmaksuja huima määrä. Tämä mies lähettelee uhkaavia viestejä, ja muutenkin päälle päsmäröi kaikessa. pojat näkevät kotonaan humalaisia aikuisia, koulusta ei huolehdita, nukkumaan mennään milloin poikia nukuttaa. elämä on holtitonta siellä.
tunnen olevani täysin voimaton. Jos olisi rahaa, luopuisin lapsista ja odottaisin, että he joskus tulevat itse luokseni. En halua heidän elävän tällaisen uhkailun ja kiristyksen keskellä.
mistä saisin apua
Kommentit (14)
ja aloita sieltä. Ne neuvoo kyllä, mitä kannattaisi tehdä ja mihin ottaa yhteyttä. Mutta elä luovuta lapsia äidilleen vaikka olisi rahaakin. Eihän tuo ole lasten elämää!!!
lastensuojelu ilmoitus on tehty, mutta kovin on hidasta etenemistä. lisäksi äiti on muista piireistä tuttu viranomaisille, joten puolueettomuus ei ole taattu tässä tapauksessa.
tarkoitan tällä sitä, että en enää antaisi lasten nähdä tätä kaikkea riitaa ja kiristystä. antaisin äidille rahan, mitä elättämiseen vaatii (700 euroa kk) ja luopuisin oikeudesta nähdä lapsiani.
Jos heillä nyt ei ole hyvä olla, ei se luovuttaminen ole oikea ratkaisu, olet lasten isä!
Mutta ette edes uskoisi, minkälaista elämäni on tällähetkellä. Minkälaista uhkailua on ollut. poikia on peloteltu niin, ettei he halua tavata minua, tyttärelle luvataan maat ja taivaat jotta menisi takaisin äidilleen. olen vain voimaton.
ja käyttää lapsia hyödyksi ja lapset toki uskoo äitiään, harmi. Et tosiaan saa lapsia uskomaan itseesi, ainakaan poikiasi, kun he asuvat äitinsä kanssa. Uskooko tytär sinua ja haluaako palata äidin luo?
hän on vielä liian pieni päättämään mistään. hyvin viihtyy luonani, mutta on helposti lahottavissa. Uskon jos hän takaisin menee, tulee pian takaisin luokseni
ei suju. Tämä uusi mies vahtii hänen sanomisiaa. silloin kun mies ei ole paikalla, keskustelu on hieman helpompaa ja äidilläkin normaalimpi suhtautuminen kaikkeen.
kirjoitit, että elämä on holtittomampaa siellä...
Etkö voisi jutella lasten äidin kanssa kahdestaan ja pyytää laittamaan asioita kuntoon.
Älä juttele sille miehelle mitään, hän ei ole edes vastuussa lapsista, vai onko hänellä huoltajuus?
Ottaisin siis yhetyttä sinne ja juttelisin asiasta.
lasten asioihin. Sulla ei ole mitään velvoitetta jutella tai muutenkaan viestitellä sen kanssa. Tee se nyt ainakin selväksi kaikille.
Heillä on ilmoituksesta 7 päivää aikaa ottaa yhteyttä perheeseen. Päivystävä ls tulee paikalle alle tunnissa polisiin kanssa jos tarve vaatiin.
Älä nyt jää voivottelemaan vaan tee jotakin, helevetti että mua sieppaa nää kuviot.
Itse olen tehnyt omasta exästäni ls- ilmoituksen. Eipähän jää mieltäni kaivelemaan etten ikinä tehnyt mitään.
Lastenvalvojalle voi mennä kuule ihan yksinkin, säästä kaikki viestit tms. mistä jää mustaa valkoiselle. Tee saakeli jotain äläkä voivottele täällä vauvan sivuilla.
jos kirjoittamasi pitää paikkaansa.