G: sallitko homoille kirkkohäät, pappi siunaa?
Kommentit (38)
Se, että heidän rakkautensa siunataan, ei ole käsky kaikille heteroille "kääntyä" homoseksuaaliksi.
Jos tahtoo pitää homoseksuaalisuutta sairautena ja homoseksuaalin rakkautta kelvottomana, kirkosta pitäisi erottaa myös rikolliset ja mielenterveyspotilaat sekä muut rammat. Heillä ei pitäisi olla myöskään oikeutta avioitua tai kasvattaa lapsia.
siunaus pitää antaa kaikille, jotka sitä pyytävät. Kristuskin siunasi kaikki pyytävät.
Ja nro 7.
Ei homous ole sairaus.
Raamattu tuomitsee makaamisen saman sukupuolisen kanssan niin miksi kirkossa pitäisi tällänen sitten siunata?
Miksi edes homoja kiinnostaa saada siunaus Jumalan edessä?
Homoilla saa jos haluaa, naimisiin voi mennä sitten maistraatissa.
siunaamaan. Ja minä en usko että Jumala evää siunauksensa yhdeltäkään joka häneen uskoo ja luottaa. Sitäpaitsi aina voi pyytää, vaikkei saisikaan. Eikä ihminen voi päättää Jumalan puolesta, ettei edes rukoilla siunausta, kun ei se Jumala kuitenkaan siunaa kun tuo on niin syntinen. Ei yksikään ihminen tiedä ketä ja mitä Jumala siunaa.
Raamattu kieltää myös siemenen vuodattamisen maahan, eli avioliitton ei pitäisi vihkiä sitten käteenvetäjiäkään.
Entäs jos naimisiin menee 2 seksihalutonta/ erektiohäiriöistä homoa tai 2 lesboa, mitä kirkko siitä sanoo? Kumpikaan ei yhdy kuin mies naiseen.
Siviilivihkiminen minusta taas kuuluisi myös homoille.
Kirkko saa mun puolesta siunata ihan kenet haluaa tai olla siunaamatta, jos niin päättää. Minä en halua enkä sitä kaipaa, vaikka olen ihan hetero.
Mutta ei kai tässä siitä olekaan kysymys, vaan siitä saavatko homot mennä naimisiin. Ja siihen taas ei kirkolla pitäisi olla mitään sanomista. Avioliitto vaikuttaa maalliseen elämään niin paljon (esim. periminen) että siihen pitäisi olla kaikilla yhtäläiset oikeudet eikä toisille "vain" rekisteröity parisuhde.
Mutta tätäkin tärkeämpää on saada avioliitto-oikeus.
Sinä päivänä, kun evankelisluterilainen kirkko hyväksyy sukupuolineutraalin avioliiton, minä eroan kirkosta.
Moni aikanaan sanoi samoin naispappeuden kohdalla ja mites siinä sitten kävi...
mutta olen sitä mieltä että kirkko tehköön niin kuin tahtoo. Kirkkoon kuuluminen on vapaaehtoista.
ja voin tarvittaessa sen toimittaakin
Mun mielestäni taas uskossa olevat ihmiset ovat mielisairaita :)
Ihan tosi hei, "jumala" , mikä se on?? Millä se todistetaan?
Heh, jos ihmiset rakastavat toisiaan, ja uskovat höpölöpö kirjaan eli raamattuun niin antaa heidän ottaa papin aamenet liitolleen, eikö? Saavathan heterotkin siunauksensa liitolleen. Niin se on mielestäni se ja sama koska itse en todellakaan usko mihkään tollaseen. Mioten se muuttaa sitä tosiasiaa, että osa meistä on homoja ja osa heteroita...
Tosiasiahan on se että ei jumalaa ole olemassa, se on fysiologinen mahdottomuus. Ja homoudella ei ole mitään tekemistä suvun jatkamisen kanssa. Eiköhän jokaisella saa olla oikeus valita kumppaninsa? Tasa-arvoa on se että kaikilla pitäisi olla oikeus saada siunaus liitolleen kirkossa, jos sitä haluavat. Itse en uskoo avioliittoon instituutiona, joten en avioituisi edes maistraatissa...
HUOH miten pitkästyttävä keskustelu...
Sallin toki tuollaisen oudon mielihalun kuitenkin
En tosin ymmärrä, miksi joku haluaisi mennä kirkossa naimisiin.
Kuulun kirkkoon, mutta en ole uskossa.
Ei ole minulta pois. Itse en halunnut siunausta omalla avioliitolleni vaikka olen aina kuulunu kirkkoon ja kuulun edelleen.
homous ei ole normaalitila. Naisen ja miehen saa vihkiä. Muita ei.