Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: sallitko homoille kirkkohäät, pappi siunaa?

Vierailija
19.10.2010 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suorastaan pöyristyttävää, että nykyaikana sitä ei sallita!

Vierailija
22/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni jokaisen tulee saada liitolleen haluamansa siunais/seremonia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tokko sillä on väliä kun en ole vuosikausiin kuulunut kirkkoon. Olen agnostikko, joten en koe että mun sanomisilla on painoarvoa kirkon sisäisissä asioissa. Toinen kysymys on miten paljon kirkon pitäisi kuulua valtion hallintakoneistoon, mutta antaa sen nyt olla.

Vierailija
24/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteröitykööt maistraatissa mun puolestani kuten tähänkin asti. Sen sallin.

Vierailija
25/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin, eivät mitenkään. Kaikki kuuluvat siunauksen alle

Vierailija
26/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oikeudet kaikille, heterot eivät voi kieltää homoilta sitä minkä sallivat itselleen. Kirkko saa vihkiä kaikki tai sitten ei ketään, vaan kaikki maistraattiin.

Vierailija
27/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päivänä, kun evankelisluterilainen kirkko hyväksyy sukupuolineutraalin avioliiton, minä eroan kirkosta.

Moni aikanaan sanoi samoin naispappeuden kohdalla ja mites siinä sitten kävi...

Toisaalta olen siinä mielessä myös melko radikaali, etten ole ihan vakuuttunut myöskään naispappeudesta.

Homoudessa jo etenkin homoLIITTOJEN siunaamisessa menee kuitenkin mun rajani, ehdottomasti. On ihan ok pyyttä siunausta ja saada siunaus kenelle tahansa Luojan luomalle ihmiselle. Yksittäiselle ihmiselle. Vaikkapa homo Heikille. Ja homo Heikin elämänkumppanille Matille. Mutta siinä vaiheessa kun ruvetaan siunaamaan Heikin ja Matin liittoa Jumalan asettamana avioliittona, niin mennään metsään ja pahasti.

Jos eduskunta hyväksyy sukupuolineutraalin avioliittolain, eikä kirkko luovu vihkioikeudestaan, niin minun täytyy erota kirkosta.

Vierailija
28/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päivänä, kun evankelisluterilainen kirkko hyväksyy sukupuolineutraalin avioliiton, minä eroan kirkosta.

Toisaalta olen siinä mielessä myös melko radikaali, etten ole ihan vakuuttunut myöskään naispappeudesta. Homoudessa jo etenkin homoLIITTOJEN siunaamisessa menee kuitenkin mun rajani, ehdottomasti. On ihan ok pyyttä siunausta ja saada siunaus kenelle tahansa Luojan luomalle ihmiselle. Yksittäiselle ihmiselle. Vaikkapa homo Heikille. Ja homo Heikin elämänkumppanille Matille. Mutta siinä vaiheessa kun ruvetaan siunaamaan Heikin ja Matin liittoa Jumalan asettamana avioliittona, niin mennään metsään ja pahasti. Jos eduskunta hyväksyy sukupuolineutraalin avioliittolain, eikä kirkko luovu vihkioikeudestaan, niin minun täytyy erota kirkosta.

Just tätä pointtia mä en tajua... ???

Mikä on jumalan asettama avioliitto?

Mikä on jumala??

Miten joku satuhahmo voi olla päättämässä täällä miten ja mitä meille atomeille saa, tai ei saa tehdä?? En tajua???

Mikä tekee homosta heteroa arvottomamman? Mikä mikään instanssi on luokittelemaan heterot ja homot erikseen, ME OLLAAN IHMISIÄ!

Aaargghhh!

Vierailija
29/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka näin monet ihmiset luulevat olevansa suvaitsevaisia ja ovat SALLIMASSA homoille siunausta. Kun eihän se ole kenenkään asia homoille mitään SALLIA! Te kaikki SALLIJAT olette piilorasistisia, luultavasti ymmärtämättänne. SALLIMALLA homoille jotakin asetatte itsenne heidän yläpuolelle ja alitajuisesti ajattelette, että "olkaapa homot nyt kiitollisia, kun me ollaan kaikki näin kivoja ja sallitaan teille näitä asioita, mitkä MEILLE muuten itsestäänselvinä kuuluvat". Miettikää vähän!

Vierailija
30/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen siinä mielessä myös melko radikaali, etten ole ihan vakuuttunut myöskään naispappeudesta. Homoudessa jo etenkin homoLIITTOJEN siunaamisessa menee kuitenkin mun rajani, ehdottomasti. On ihan ok pyyttä siunausta ja saada siunaus kenelle tahansa Luojan luomalle ihmiselle. Yksittäiselle ihmiselle. Vaikkapa homo Heikille. Ja homo Heikin elämänkumppanille Matille. Mutta siinä vaiheessa kun ruvetaan siunaamaan Heikin ja Matin liittoa Jumalan asettamana avioliittona, niin mennään metsään ja pahasti. Jos eduskunta hyväksyy sukupuolineutraalin avioliittolain, eikä kirkko luovu vihkioikeudestaan, niin minun täytyy erota kirkosta.

Just tätä pointtia mä en tajua... ???

Mikä on jumalan asettama avioliitto?

Mikä on jumala??

Miten joku satuhahmo voi olla päättämässä täällä miten ja mitä meille atomeille saa, tai ei saa tehdä?? En tajua???

Mikä tekee homosta heteroa arvottomamman? Mikä mikään instanssi on luokittelemaan heterot ja homot erikseen, ME OLLAAN IHMISIÄ!

Aaargghhh!

Jumala on asettanut kristillisen avioliiton pyhässä sanassaan.

1 Moos. 5:2: Mieheksi ja naiseksi hän loi heidät ja siunasi heidät.

Matt. 19:5-6: Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.

Muun muassa näissä raamatunkohdissa Jumala ilmaisee tahtonsa liitosta, joka on tarkoitettu naisen ja miehen välillä ja jonka Hän siunaa.

Mikä Jumala sitten on? No, se on jo hiukan laajempi kysymys, enkä oikein jaksa paneutua siihen asiaan tänä iltana... Minulle Jumala ON. Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan luojaan... Joten ei, minulle Hän ei ole satuhahmo.

Minä en ole sitä mieltä, että homo on heteroa arvottomampi. Minä olen sitä mieltä, ettei luterilaisen kirkon pidä missään nimessä siunata homoseksuaalisia LIITTOJA. En luokittele ihmisiä, vaan ihmisten liittoja USKONNON kannalta. Homoliitot eivät ole kristillisiä avioliittoja, eivät voi koskaan sellaisia olla. Ne voivat olla juridisesti päteviä ja vaikka mitä muuta, mutta kristinuskon mukaisia liittoja ne eivät ole eivätkä sellaisiksi millään muutu.

Vierailija
31/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papit siunaa kaikenmaailman rakennuksia ja ties mitä pelletapahtumia, on se nyt kummallista ettei voi siunata kahta toisiaan rakastavaa ihmistä.

Vierailija
32/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämä ole edes harvinaista. Nyt vain halutaan, että nämä siunaukset toimitetaan yhdenmukaisella kaavalla ja se kaava on teologinen kysymys ja siksi se on kiistanalaista, niin kuin teologiassa kaikki.

Kyllä näitä siunauksia ja rukoushetkiä on toimitettu jo vaikka kuinka paljon.

Vierailija
33/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Matt. 19:5-6: Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.

Muun muassa näissä raamatunkohdissa Jumala ilmaisee tahtonsa liitosta, joka on tarkoitettu naisen ja miehen välillä ja jonka Hän siunaa.

Mikä Jumala sitten on? No, se on jo hiukan laajempi kysymys, enkä oikein jaksa paneutua siihen asiaan tänä iltana... Minulle Jumala ON. Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan luojaan... Joten ei, minulle Hän ei ole satuhahmo.

Minä en ole sitä mieltä, että homo on heteroa arvottomampi. Minä olen sitä mieltä, ettei luterilaisen kirkon pidä missään nimessä siunata homoseksuaalisia LIITTOJA. En luokittele ihmisiä, vaan ihmisten liittoja USKONNON kannalta. Homoliitot eivät ole kristillisiä avioliittoja, eivät voi koskaan sellaisia olla. Ne voivat olla juridisesti päteviä ja vaikka mitä muuta, mutta kristinuskon mukaisia liittoja ne eivät ole eivätkä sellaisiksi millään muutu.

[/quote]

Uskomatonta miten jotkut voivat elää tuon sadun maailmassa koko elämänsä.

Kasvakaa aikuisiksi!

Vierailija
34/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten jotkut voivat elää tuon sadun maailmassa koko elämänsä.

Kasvakaa aikuisiksi!

Kristityn pitää suvaita ja hyväsyä, mutta kristittyä saa mollata mielin määrin?

Vierailija
35/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se juuri on kristityn merkki

kristitty ei halveksi eikä torju lähimmäistään vaan tarjoaa tälle suojan

kristitty myös erottaa rakkauden vihasta

Vierailija
36/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jumala siunaa muutakaan syntiä, niin ei tätäkään. itkun itkun ja nyyhkis nyyhkis, niin se vaan on.

Ihmisen tulee olla nöyrä jumalan edessä.

kaikilla on aina hirveä hinku puolustella itseään ja tekojaan. väännellä ja käännellä, "ei se nyt niin väärin ookkaaan, tulkinta kysymys plaa plaa " vaikka ihan suoraan on sanottu mikä on väärin. En minäkään puolustele avoliittoani mitenkään, se on väärin ja piste. jumala minua armahtakoon.

Vierailija
37/38 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos naimisiin menee 2 seksihalutonta/ erektiohäiriöistä homoa tai 2 lesboa, mitä kirkko siitä sanoo? Kumpikaan ei yhdy kuin mies naiseen.

Jos kyse ei ole tuomitsemisesta tai seurakunnan ovien sulkemislta homoseksuaalisia ihmisiä kohtaan tms. vaan vain siitä, että homoseksuaalisuuden harjoittamista tekona ei voi siunata, voidaanko homot vihkiä liittoon kehoittaen pidättäytymästä haureuden harjoittamisesta, vähän samalla tavalla kuin uskollisuuttakin vannotaan alttarilla? Tällöin kirkko ei tule siunanneeksi syntiä, mutta kykenee suorittamaan kristillismoraalisen velvollisuutensa kohdata ja siunata syntiset lampaansa. Synnin tekemisen tai tekemättömyyden valinta on kuitenkin aina ihmisen omalla vastuulla.

Mitä tulee kielteisen kannan perustelemiseen sillä, mikä oli avioliiton alkuperäinen instituutio, heittäydyn Jeesukseksi ja järki/lisääntymisavioliiton solmineet heittäköön ensimmäisen kiven. Rakkausavioliitto maksimilapsiluvulla ei ole ollut kyseisen instituution perimmäinen tarkoitus, eikä tule olemaankaan jumalan muuttumattoman sanan edessä. Kun avioliitot tästä huolimatta perustetaan rakkaudelle ja perheen voi perustaa monin eri tavoin, on seksuaalinen suuntautuneisuus epäolennainen asia. ( ja ennen kuin joku ehtii sanoa, niin tästä huolimatta avioliitot perustetaan myös kahden aikuisen vapaaehtoisen välille. Koirista ja pikkulapsista sun muista voidaan keskustella sitten, kun he ovat yhteiskunnan täysivaltaisia jäseniä ja heillä on kyky lukea, ymmärtää ja allekirjoittaa vihkisopimus. 100 vuotta vanha huoli äänioikeuden antamisesta apinoille naisten myötä on tosin vielä kesken. )

Vierailija
38/38 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv. Salli