Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

51-vuotias nainen omistaa elämänsä homojahtiin

Vierailija
19.10.2010 |

Mietin tässä, kun olen piirun verran Päiviä nuorempi, että mihin minä olen elämäni omistanut. En ainakaan homojahtiin ja sen miettimiseen, kuka on syntinen ja kuka ei.

Olisi kiva jos Päivikin puuttuisi samalla pontevuudella vaikka vanhustenhoitoon. Kirjoittaisi oikein pamfletin siitä, miten vanhustenhoito on retuperällä.

Toivon, että koskaan en vinksahda niin kovasti että alan toisia moittia syntisiksi ja jahtaan jotain väesntönryhmää.

51-vuotias nainen. Lääkäri koulutukseltaan. Vaikea uskoa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei ole turha poliitikko. Kun Räsäsen oma poika letti liuhuen oli menossa armeijaan tämä esitti, että varusmiehillä pitäisi olla oikeus kantaa pitkää tukkaa.

Jos Räsäsen oma poika olisi homo...

Vierailija
22/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei ole turha poliitikko. Kun Räsäsen oma poika letti liuhuen oli menossa armeijaan tämä esitti, että varusmiehillä pitäisi olla oikeus kantaa pitkää tukkaa. Jos Räsäsen oma poika olisi homo...

Kävikö todella näin? Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, jos sotilailla olisi vaikka pitkät hiukset. Kivaltahan se vaan näyttäisi siinä tappamisen tuiskeessa. Sotilaan hommahan on viime kädessä varautua tilanteeseen, jossa pitää toinen ihminen tappaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi osoittaa hienoa suoraselkäisyyttä puolustaessaan vakaumustaan, jota ei voi sanoa muutamista niljakkaista piispoista ja papeista.

Kohta vamaan siunataan murtovarkaatikin ennen keikkalle menoa, sillä eihän heitäkään saa väheksyä jos he työtään aidosti RAKASTAVAT. Ja olishan se kiva, että murtokeikatkin olisi siunattuja :)

Huom! tämä ei ollut vitsi, sillä molemmat asiat ovat jeesuksen mukaan syntiä ja on mielestäni erikoista, että homot haluavat jumalan siunaksen asialle joka on jumalan mielestä syntiä?

SIIS mitä hemmettiä täällä kitistään siitä että päivi kiusaa homoja? ja anna heille tasavertaisia ihmisoikeuksia??? Siis eikö homoille riitä maalliset lain takaamat oikeudet, niin kuin kaikille tallukoille? Nythän on kyse uskonnon periaatteista ja siitä että saako homoliittoja siunata. Miten evlutin siunaaminen liittyy ihmisoikeuksiin milään tavalla. Sitä paitsi miksi pitäisi jumalan siunattavaksi antaa ihmisiä jotka eivät halua elää jumalan oppien mukaan? KERTOKAA NYT!!

Varastaminen ja ryöstö on lain mukaan rikos, homous ei ole. Miksi te vastustajat aina vertaatte homoja rikollisiin? Eivät he tee mitään laitonta. Ei teidän kanssanne voi keskustella, kun asenne on tuo, että homot on rikollisia.

Vierailija
24/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi miksi pitäisi jumalan siunattavaksi antaa ihmisiä jotka eivät halua elää jumalan oppien mukaan? KERTOKAA NYT!!

Jos oikeasti kuvittelet että Jumala on sinulle sellaiset oikeudet antanut, olet pahasti erkaantunut Jumalasta ja uskosta. Sinun suullasi puhuu silloin itse saatana.

Vierailija
25/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsäsen kritisoinnin voi ehkä tulkita myös vastareaktioksi poliittisen eliitin voimakkaalle arvokonservatiiviselle kehitykselle.

Demokraattisessa yhteiskunnassa tulee erityisesti huolehtia siitä, että perhepolitiikassa sallitaan rauhallinen, avoin keskustelu ja erilaisten mielipiteiden esittäminen.

Pelkkään uskoon tukeutuminen elämässä järjen ja tunteen sijaan on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö. Uskonnollinen yhteisö avaa väylän myös seksuaaliseen hyväksikäyttöön.

Kaiken määrittävän uskonnollisuuden harjoittaminen myös pysyvässä parisuhteessa on vahingollista oman itsensä, kumppanin ja ehkä myös muiden läheisten ihmisten kannalta, juten Räsäsen esimerkki osoittaa.

Vierailija
26/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsäsen kritisoinnin voi ehkä tulkita myös vastareaktioksi poliittisen eliitin voimakkaalle arvokonservatiiviselle kehitykselle. Demokraattisessa yhteiskunnassa tulee erityisesti huolehtia siitä, että perhepolitiikassa sallitaan rauhallinen, avoin keskustelu ja erilaisten mielipiteiden esittäminen. Pelkkään uskoon tukeutuminen elämässä järjen ja tunteen sijaan on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö. Uskonnollinen yhteisö avaa väylän myös seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Kaiken määrittävän uskonnollisuuden harjoittaminen myös pysyvässä parisuhteessa on vahingollista oman itsensä, kumppanin ja ehkä myös muiden läheisten ihmisten kannalta, juten Räsäsen esimerkki osoittaa.

Kyllähän Suomessakin on paljon ihmisiä, jotka ovat tulleet uskonnollisen ryhmän kautta kaltoin kohdelluiksi.

Ajatustasi jatkaen, altistaisiko sinun mielestäsi esim. koulukiusatuksi tuleminen tai seksuaalinen hyväksikäyttö uskonnolliseen ryhmään liittymiseen?

Vierailija
27/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö homoille riitä maalliset lain takaamat oikeudet, niin kuin kaikille tallukoille?

Eli eivät ole yhdenvertaisia lain edessä.

Vierailija
28/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedetä mitään.

"Sitä paitsi miksi pitäisi jumalan siunattavaksi antaa ihmisiä jotka eivät halua elää jumalan oppien mukaan? KERTOKAA NYT!!"

Kristillisen käsityksen mukaan siunaus on Jumalan läsnäoloa ja huolenpitoa tässä maailmassa. Kristillisessä kirkossa siunaus liittyy tapahtumiin, joissa Jumalan rakkaus erityisesti näkyy maailmassa. Jumala siunasi ihmisen, kaiken elollisen ja koko luomakunnan sen jälkeen, kun hän oli päättänyt luomistyönsä.

Siunaus tulee aina perimmiltään Jumalalta. Pappi, kirkko tai srk ei sitä anna vaan sitä pyydetään ja rukoillaan Jumalalta. Siunaus ja jumalallinen rakkaus kohdataan myös siellä, missä niitä ei osata odottaa. Kristitty voi siunata itsensä tai toisia tekemällä ristinmerkin. Tällöinkin on kysymys Jumalan siunauksen välittämisestä.

Jos emme halua osoittaa omaa paremmuutta, fariseuttamme toisista, ylentää itseämme, niin miksi olemme tässä keskustelun tilanteessa?

Vierailija
29/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala yksin tuomitsee ja armahtaa. Voitaisko jättää se homma siis Jumalalle ja hoitaa omat hommamme?

Vierailija
30/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi tekee hyvää työtä pitäessään moraalista kiinni. Tee sinä ap yhtä paljon työtä vaikka vanhusten olojen parantamiseksi, tai alkoholismin vähentämiseksi. Meitä tarvitaan moneen suuntaan. Onneksi kaikki ihmiset eivät ole vain vanhusten asialla, muuten kaikki muu olisi täysin retuperällä.

Mietin tässä, kun olen piirun verran Päiviä nuorempi, että mihin minä olen elämäni omistanut. En ainakaan homojahtiin ja sen miettimiseen, kuka on syntinen ja kuka ei. Olisi kiva jos Päivikin puuttuisi samalla pontevuudella vaikka vanhustenhoitoon. Kirjoittaisi oikein pamfletin siitä, miten vanhustenhoito on retuperällä. Toivon, että koskaan en vinksahda niin kovasti että alan toisia moittia syntisiksi ja jahtaan jotain väesntönryhmää. 51-vuotias nainen. Lääkäri koulutukseltaan. Vaikea uskoa.

Vierailija
31/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin vaihtanut vain Räsäsen nimen hänen kirjoituksissaan olleiden homojen tilalle. Räsänen kirjoitti näin ja jos homojen sijaan laittaa tilalle jonkun muun ryhmän, vaikkapa eronenet yh-naiset niin tekstit alkavat olla aika absurdeja. (26)

Vierailija
32/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi osoittaa hienoa suoraselkäisyyttä puolustaessaan vakaumustaan, jota ei voi sanoa muutamista niljakkaista piispoista ja papeista.

Kohta vamaan siunataan murtovarkaatikin ennen keikkalle menoa, sillä eihän heitäkään saa väheksyä jos he työtään aidosti RAKASTAVAT. Ja olishan se kiva, että murtokeikatkin olisi siunattuja :)

Huom! tämä ei ollut vitsi, sillä molemmat asiat ovat jeesuksen mukaan syntiä ja on mielestäni erikoista, että homot haluavat jumalan siunaksen asialle joka on jumalan mielestä syntiä?

SIIS mitä hemmettiä täällä kitistään siitä että päivi kiusaa homoja? ja anna heille tasavertaisia ihmisoikeuksia??? Siis eikö homoille riitä maalliset lain takaamat oikeudet, niin kuin kaikille tallukoille? Nythän on kyse uskonnon periaatteista ja siitä että saako homoliittoja siunata. Miten evlutin siunaaminen liittyy ihmisoikeuksiin milään tavalla. Sitä paitsi miksi pitäisi jumalan siunattavaksi antaa ihmisiä jotka eivät halua elää jumalan oppien mukaan? KERTOKAA NYT!!

jotka menevät toista, kolmatta, neljättä... kerta avioon?

Miksi raskaana olevia/ äitejä siunataan avioliittoon??

Meinaatko että tältä maapallolta löytyisi ihminen joka ei olisi tehnyt syntiä????

oletkos vähän pelle?

Vierailija
33/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala yksin tuomitsee ja armahtaa. Voitaisko jättää se homma siis Jumalalle ja hoitaa omat hommamme?

Sillä hänen mukaansa naisella pitää olla perheenpään siunaus ja rohkaisu takanaan.

Vierailija
34/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin vaihtanut vain Räsäsen nimen hänen kirjoituksissaan olleiden homojen tilalle. Räsänen kirjoitti näin ja jos homojen sijaan laittaa tilalle jonkun muun ryhmän, vaikkapa eronenet yh-naiset niin tekstit alkavat olla aika absurdeja. (26)

Osuit tässä naulan kantaan. Monelle myös uskonto on huumetta, irtiottoa arjesta. Uskonnoissa ilmenee myös paljon hyväksikäyttöä; henkistä, taloudellista, seksuaalista.

Vierailija
35/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillisdemokraatit ja hommafoorumilaiset ovat samaa sakkia keskittyessään korottamaa itseään NIISTÄ MUISTA. Puhutaan maahanmuutosta, ulkomaalaisista, homoista ja kuinka NIIDEN OIKEUKSIA PITÄÄ MEIDÄN saada määritellä.

Ei keskitytä oman porukan verouudistuksiin, koulutuksen laatuun jne. kuten muut puolueet tekevät.

Määritellään MUUT jotta oltaisiin ITSE PAREMPIA, eri porukkaa. Olisikohan Jeesus saanut tuolla taktiikalla paljon seuraajia ja keiden joukkoon hän olisi jalkautunut?

Vierailija
36/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee ohjelmaan kutsuttuna vieraana kommentoimaan homo-asiaa, niin on omistanut elämänsä homojahdille? Olisi taas pieni reality check paikallaan?

Vierailija
37/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onneksi kaikki ihmiset eivät ole vain vanhusten asialla, muuten kaikki muu olisi täysin retuperällä."

Kun joku on vanhusten asialla oletan, että hän tekee työtä vanhusten HYVÄKSI. Mitä hyvää Räsänen on tehnyt homojen puolesta?

Vierailija
38/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi tekee hyvää työtä pitäessään moraalista kiinni. Tee sinä ap yhtä paljon työtä vaikka vanhusten olojen parantamiseksi, tai alkoholismin vähentämiseksi. Meitä tarvitaan moneen suuntaan. Onneksi kaikki ihmiset eivät ole vain vanhusten asialla, muuten kaikki muu olisi täysin retuperällä.

Mietin tässä, kun olen piirun verran Päiviä nuorempi, että mihin minä olen elämäni omistanut. En ainakaan homojahtiin ja sen miettimiseen, kuka on syntinen ja kuka ei. Olisi kiva jos Päivikin puuttuisi samalla pontevuudella vaikka vanhustenhoitoon. Kirjoittaisi oikein pamfletin siitä, miten vanhustenhoito on retuperällä. Toivon, että koskaan en vinksahda niin kovasti että alan toisia moittia syntisiksi ja jahtaan jotain väesntönryhmää. 51-vuotias nainen. Lääkäri koulutukseltaan. Vaikea uskoa.

Ja ihan vapaaehtoisesti, hyvästä sydämestäni, lähimmäisen rakkauden vuoksi. Kuika monta pizzaa ja kakkua sinä olet leiponut alkoholisteille, montako syrjäytyneen kotia olet käynyt siivoamassa, kuinka monta kertaa järjestänyt juhlat kodittomille? Oletko käynyt tapaamassa vanhuksia, joita kukaan muu ei käy tervehtimässä.

Siksi minua tämä asia korpeaakin. Kun oikeasti voisi tehdä jotain ihmisten hyväksi eikä olla toisia tuomitsemassa, nimittämässä syntisiksi.

Ap

Vierailija
39/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoilla, mutta silti todettakoon, että ap:n aloitus on idiotismin huipentuma. Mulle tää oli eka kerta, kun kuulin Räsäsen puhuvan homoista yhtään mitään. Jos oli ohjelmassa kommentoimassa aihetta, niin silloinko siitä tulee hänen elämäntyönsä?????

Vierailija
40/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoilla, mutta silti todettakoon, että ap:n aloitus on idiotismin huipentuma. Mulle tää oli eka kerta, kun kuulin Räsäsen puhuvan homoista yhtään mitään. Jos oli ohjelmassa kommentoimassa aihetta, niin silloinko siitä tulee hänen elämäntyönsä?????

Räsänen voi tehdä vielä vaikka mitä, mutta tämä on se asia josta hänet tullaan muistamaan. En ukso, että hän pystyy karistamaan tätä tapahtumaa harteiltaan ja homoasiasta tulee hänen elämäntyönsä. Näin se menee. Toit asian itsekin esille.