Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

velkataakka helpottaa!

Vierailija
06.11.2010 |

HEi kaikille. Halusin kirjottaa tänne tämän oman tarinani, jos joku velan kanssa tahkoava saisi edes pikkasen voimaa tästä:

Muutin nuorena pois kotoa ja ehkä raha-asioiden järkevä opettelu jäi hieman puolitiehen silloin. Syy kaikkeen on tietenkin itsessäni, ketään muuta en syytä enkä kenenkään niskoille halua vastuuta siirtää.

Menin naimisiin ja sain lapsen. vähän yli parikymmpisenä. tulot oli pienet ja haaveet paremmasta (materialistisemmasta) elämäsät suuret. Otin kulutusluottoa ja osamaksua nimiini ja mieheni teki samoin.

Tuli ero ja jäin lapsen kanssa kahdestaan. KAikki velat jotka oli nimissäni jäi minulle ja iski paniikki: miten maksan nämä yhden ihmisen palkasta. Tästä on nyt aikaa nelisen vuotta ja kulutusluottoa oli silloin noin 30 000 euroa.

Kaikkea en ole saanut vielä maksettua, ehkä vasta noin puolet. Mutta kuukaisierältään isoimmat lainat on maksettu pois. Olen oikeasti helpottunut. Tämä on ollut todella todella vaikeata, olen maksanut lainaa lainalla ja olen tehnyt kaikki klassiset virheet, mutta olen saanut vedettyä itseni sille puolelle kierrettä, jossa paistaa aurinko.

Tulen selviämään tästä velasta noin 3 vuodessa.

Kun tilanne oli pahin, sain muutamia lainoja yhdisteltyä pankin luottoon, mutta nyt sekin mahdollisuus on jo käytetty. Pankki ei myönnä lisälainaa ennen kuin tilanteeni on parantuntut, mikä on luonnollisesti oikein.

Korkoja olen maksanut ihan tuhottomasti, laskut on ollut myöhässä ja osa perintätoimistossa, mutta luottotiedot on pidetty, vaikka tiukkaa on ollut.

Olen onnellinen, että olen selviämässä tästä kaikesta, ja toivon muillekin samaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet jaksanut tsempata etkä ole luovuttanut. Ajattele, kolmen vuoden päästä olet maksanut lainasi!

Vierailija
2/4 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia vielä lopputaipaleelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihanaa kun tietää selviävänsä. keväällä oli vielä autovelka maksettavana ja lainaaki monta tonnia enemmän. nyt on 10 000 euron kokoomalainasta maksettu jo puolet ja autokin on oma:D

olo on niin helpottunut. tokihan tässä voi vielä tapahtua mitä vain, mutta nyt näyttää tosi ihanalta ja jopa pääsen osallistumaan johonki työpaikan yhteiseen illanviettoonkin joskus. näistä kaikista olen joutunut jäämään pois kun ei ole rahaa osallistua. nyt voin jo joskus käydä vaikka terassilla tai ostaa itelleen vaatteita:D

Vierailija
4/4 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu että olet saanut velkojasi maksettua! Tsemppiä jatkoon myös.

Itsekin saanut asuntolainaa melkoisen summan viime vuosina lyhennettyä.