Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten värjäämisestä

Vierailija
19.10.2010 |

Kysyin kampaajalta aikaa varatessani, että mitä eroa kevytvärillä ja tavallisella värillä?

Kevytväri kuulemma lähtee hiuksista pois 3-5 pesussa ja tavallinen kestää n. 10 pesua.

Ja minä kun olen luullut, että väri pysyy hiuksissa kunnes se kasvaa pois? Voi ehkä hieman haalistua, mutta että lähtee okonaan muutamassa pesussa pois? Se pitää sitten kuulemma uudesta tulla värjäykseen. Hiukseni rasvottuvat niin nopeasti, että joudun niitä päivittäin pesemään.

En nyt ymmärrä. Onko jotenin eri värejä joita myydään marketeisssa ja voi itse värjätä hiukset. Tällaisella olen kerran värjännyt hiukseni ja kyllä se pysyi kunnes kasvoi pois. Hiukseni kärsi tästä värjäyksestä niin paljon, että ajattelin kampaajalle mennä värjäämään hiukseni.

En nyt kuitenkaan halua maksaa itseäni kipeäksi siitä, että väri lähtee pesuissa pois.

Viimeksi laittoi kevytvärin ja se tosiaan lähti jo ekassa pesussa pois tai tokassa.

Miten te värjäätte hiuksenne ja lähteekö se pesuissa pois?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä hiusvärini kaupasta ja värjään itse, sillä kampaajalla värjääminen on ihan törkeän kallista.

Minäkin pesen hiukseni päivittäin, kaupan väri on haalistunut olemattomiin kuukaudessa. Kampaajalla laitettu väri saattaa kestää hieman pidempään.

Kannattaa käyttää väriä suojaavia hoitoaineita ja muita tököttejä! Ensimmäisellä värjäyskerralla pesin hiukset normaalilla shampoolla, enkä käyttänyt mitään hoitotuotteita = Väri oli poissa kahden viikon jälkeen.

Nykyään pesen hiukseni värjätyille hiuksille tarkoitetulla shampoolla ja käytän saman sarjan hoitoainetta. Lisäksi käytän myös hiuksiin jätettävää värisuojaa. Näillä saan värin pysymään päässä n. yli kuukauden. Tokihan se haalistuu, mutta..

Vierailija
2/7 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljolti väreistä ja omasta hiuslaadusta.

Kampaaja on hiukseni värjännyt kestovärillä pari kertaa eikä väri ole pysynyt paria viikkoa kauempaa.

Itse värjään kotona mustalla/ruskealla/vaaleammalla ruskealla ja ne ovat kaikki pysyneet kunnes kasvaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajan laittama väri, kunnes tosiaan kasvaa pois. N. kolmen kuukauden välein värjäytän juurikasvun uudestaan, mutta siis kyllä silloinkin muu osa hiuksia on edelleen värjätyn väristä.

Punainen värihän on sellainen, joka ei oikein tahdo pysyä, vaan kuluu pois.

Itse värjäytän tukkaani vaaleaksi, ja on tosiaan pysynyt hyvin.

Vierailija
4/7 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tumma vai vaalea?

Vierailija
5/7 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vaikka laittaa värin ja kasvaa juuri niin kyllä sen huomaa että hiuksiin laitettu väriä vaikkei olisi moneen kuukauteen värjännyt.

Sitten kun värjää uudestaan niin se alle jäänyt eri värinen ja saattaa palaa ja kikkaroitua ties mitä! :)

Itse olen muutaman kerran tuhonnut tukkani kun siihen laittaa kaupan väriä, väriä ja väriä ja väriä.

Kun on pitkä tukka ja ostaa 2 pakettia ja maksaa lystistä esim. 20 euroa ja rapeat niin mitä se sitten jos ottaa kampaajalla 40 eurolla. Ei omaa työtä ja väri ei sitten oman käden kautta pala joku kerta. ;)

Mutta juu: värjäsin jälleen itse porkkananpunasella, päälaessa oli muutaman sentin kasvu ja se on eri värinen kuin hiusten keskellä, puhumattakaan latvoista joissa eniten väriä..

Vierailija
6/7 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kevyt pysyy siinä kuin tumma. Punanenkin pysyy omassa päässä, yleensä olen punasta laittanut tukkaan väriksi.

Minusta intensiiviset värit on niitä jotka pesussa haihtuu, siis se että hiukset värjää esim. kirkkaan punaseksi niin se "kirkkaus" siinä pesussa menee, punasuus jää kyllä.

6

Vierailija
7/7 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko joku vakiohinta näillä?

t. Eräs keskipitkät hiukset omistava.