Alko tehdä aivan törkeesti mieli guacamolea!
Siis itsetehtyä, ei mitään kaupan sössöä, joka ei ole oikeaa guacamolea nähnytkään. Mun guacamole on vielä aivan jumalaisen hvyää! Nam! Illalla sitten!
Kommentit (5)
ohje siihen cuagamoleen!! :) kovasti kaikki kehuvat, ja haluttais kokeilla!
Tarvitaan:
avokado tai pari
sitruuna (tai sitruunamehua)
pieni sipuli tai salottisipuli
tomaatti
chiliä
suolaa
Avokado murskataan haarukalla hienoksi, siihen sekoitetaan sopiva määrä sitruunamehua (maun mukaan siis). Omena kaltataan eli kuoritaan, poistetaan sisus ja liha leikataan pieniksi paloiksi, jotka sekotetaan avokadoon. Sipuli hienonnetaan ja sekoitetaan myös joukkoon (ei ehkä kaikkea, maun mukaan). Sitten maustetaan chilillä ja suolalla.
Tätä voi syödä oikeastaan ihan minkä kanssa vaan, aina se on hyvää. Joskus syön lämpimän ruoan kanssa makua ja vaihtelua tuomaan.
mutta en laita chiliä vaan vähän mustapippuria. meillä on yleensä Salsa- tms kastike lisäksi. Mä haluan, että Guakkis on se mieto soosi texmex-pöydässä. mun ohjeessa on myös tuoretta korianteria, mutta sitä meillä on kotona harvoin. Sekin sopii kyllä hyvin.
Muussaan avocadon tai kaksi ja laitan sekaan vaan tavallista salsakastiketta ja sitruunamehua sekä mustapippuria myllystä.
Parhainta minusta paahtoleivän kanssa!
oispa ihanaa kun ois joskus aikaa/virtaa/jaksamista/MUISTIA yrittää tehdä itse. Minkäs kanssa illalla sitä napsit?