Saako alkuraskauden ultrasta aina kelakorvauksen?
Haluaisin myös tietää jos joku on käynyt pääkaupunkiseudulla varhaisultrassa, että paljon maksoi ennen korvauksia ja niiden jälkeen? Missä kävit?
Tein soittokierroksen neljälle eri lääkäriasemalle ja kovia hintoja sanoivat. Mehiläisessä sanoi että 200-250e eikä saa korvauksia ja muuallakin 150-200e eivätkä tienneet noista kelakorvauksista mitään.
Minä kun olen ollut siinä luulossa, että korvauksen saisi. On sen verran rahat tiukilla, että yli 100e alkaa olla kipukynnys.
Kommentit (4)
Ihan minimi summan. Kävin yksityisellä ultrassa 2 kertaa alkuraskaudessa. Eka ultra n. viikolla 7 maksoi 180 € korvauksen jälkeen. myöhempi olisiko ollut viikolla 9 maksoi n. 150€ korvauksen jälkeen. Varhaisultrat ovat kalliita, kelakorvaus molemmissa oli 46,61€.
Muuttui vuonna 2009 keväällä, mistään eivät saa antaa enää suoraan raskauden uä korvauksia vaan pitää hakea erikseen KELAsta ja heidän asiantuntijansa sitten arvioivat ultran tarpeellisuuden, mitä ei ole se että haluaa kurkata vauvaa...
Itse kävin juuri yksityisellä gynellä ja olen raskaana hän laittoi kuitenkin siihen lappuun että kohdun ja sivuelinten uä, koska olin halunnut että nimenomaan katsotaan munasarjat ettei ole mitään kystiä jne. ja tämän takia sitten sain korvauksen heti kassalta... käynti maksoi silti melkein 200 euroa... Toisaalta sain myös syyn vatsakivuilleni eli se hinta kai kannatti maksaa...
munn ultran veloituksessa joku kämmi kun se maksoi alle 60 euroa... Salon Mehiläisessä kävin.
ei kai raskaus ole sairaus? Jos halaut mennä ylimääräiseen ultraan niin miksi sitä pitäisi verorahoilla tukea?