Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat, mitä mieltä pappojen lähentelystä?

Vierailija
17.10.2010 |

olen sairaanhoitajaopiskelija ja harjoittelussa osastolla, missä on potilaana myös paljon vanhoja dementikkoja. He välillä lähentelevät, koskettelevat ja puhuvat sopimattomia. Sanon heille aina ettei noin saa tehdä tai sanoa, vaikka puolen tunnin päästä he ovat jo unohtaneet sen. Puhuttiin tästä kahvitauolla ja parikin hoitajaa sanoi, ettei heitä saisi torua, koska eivät sitä tee "tahallaan".

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppään heti sormille ja sanon ei. Turha siitä on hoidettavalle suuttua, sillä samaa saa toistaa päivittäin.

Joskus miettinyt eikö näille vuosia kenties yksioleville papoille voisi järjestää jotain tapaa purkautua. Joku runkkauspalvelu, koska yllättävän monella vanhuksella on terhakka stondis pesupäivinä. Mä en siihen ala, mutta joku ihan ammatikseen. Ei kai se ole kiva olla vuosikaudet ilman, kun haluja tuntuisi olevan, mutta oma fysiikka ei enää runkkaukseen anna myöden.

Vierailija
22/22 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos minua kouritaan niin todellakin myös dementikko saa kuulla, että hänen tekemisensä oli väärin, vaikka sanomiset saisi toistaa kuinka monta kertaa.

No saatkin sitten huutaa äänesi käheäksi jos oikein pahasti dementoitunut on, koska se informaatio ei tule enää menemään perille asti. Tulee oma isoäitivainaa mieleen joka dementian kourissa luuli olevansa parikymppinen ja uhosi papalle että menee heilastelemaan kylille. Jo viisi vuotta ennen kuolemaansa oli unohtanut minut täysin ja ei siinä mitkään nimien toistelut auta.

Katso aivoskannauskuvia dementikkojen aivoista ja siellä on aivojen seassa mustia täpliä, eli paikkoja missä aivojen toiminta on loppunut kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä