Pidätkö täysin huonona äitinä sellaista,joka raskaana ei
pysty lopettamaan heti plussaan tupakanpolttoa? Minä pidän. Se on ihan itsestä kiinni että laittaako sen tupakan suuhun plussan jälkeen. Ja jos on noin kovalla aineella lapsen riskeeraannut, on todellakin huono äiti, eikä muuksi muutu.
Kommentit (32)
ihmisiä tai äitejä huonoihin ja hyviin äiteihin. Tupakanpoltto raskaana ollessa on todella tyhmää. Minulta riittää kuitenkin ymmärrystä siihen, että tupakan aiheuttama riippuvuus on todella voimakas ja on olemassa erilasia sosiaalisia ja psyykkisiä syitä, jotka voivat hankaloittaa paljonkin tupakasta luopumista. Tupakoiva äiti tarvitsee tukea lopettamiseen. Tuomitseminen tuskin tuo toivottua tulosta.
onnistu lopettamaan? Ja että kaikki halveksuu äitinä? Luulisi että kuka tahansa lopettaa siihen paikkaan kun ymmärtää tämän.
Se oman lapsen terveys? Lapsen joka ei voi äidin valintoihin vaikutta, vaikka varmasti haluaisi jos voisi ja ymmärtäisi!
Niin miksipä et menisi sille äidille sanomaan suoraan mitä ajattelet? Raivostuttavaa, kun täällä jaksetaan jauhaa siitä kuinka itse on niin erinomainen, mutta ymmärrystä ei muita kohtaan löydy. T.Mamma joka on lopettanut raskausaikana
Mulla ainakin alkuraskauden pahoinvointi on vaikuttanut aika vahvasti kaikkeen syömiseeni, juomiseeni ja tupakoimiseen.
Niin miksipä et menisi sille äidille sanomaan suoraan mitä ajattelet? Raivostuttavaa, kun täällä jaksetaan jauhaa siitä kuinka itse on niin erinomainen, mutta ymmärrystä ei muita kohtaan löydy. T.Mamma joka on lopettanut raskausaikana
Naapurissa asuu nainen joka käy rivitalon rappusilla tupakalla maha isona ja aina kun näen niin katson todella nuivasti enkä tervehdi. Menee varmasti viesti perille. ap
Itse tupakoin ennen raskautta ja lopetin samalla sekunnilla, kun tein positiivisen testin. Olisin takuulla lopettanut jo yitysvaiheessa jos raskaus olisi ollut suunniteltu. Tämä raskaus oli yllätys. Vieroitusoireita ei ole ollut ollenkaan ja jopa ällöksyin kadulla tai lähietäisyydellä tupakoivia raskausaikana ja nyt pojan syntymän jälkeen. Vähiten ymmärrän näitä sauhuttelijoita jotka todella tahtovat ja yrittävät lasta ja kuitenkin polttavat läpi raskausajan ja imettäessään. Tunnen erään tälläisen äidin ja rehellisesti sanottuna mua v**uttaa! Tunsin myös erään äidin joka kehuskeli polttaneensa koko raskausaikansa ja miten hän sai täysin terveen tytön! Itse en ole tupakoinut reiluun vuoteen ja voin sanoa ettei tee edes mieli!!! Minä osaan laittaa lapseni etusijalle!
lopetin tupakan polton heti kun sain 2 viivaa rakaustestiin, ja olen vieläpä ns. ällöttävä ja vastuuton teiniäiti, niin kuin on tapana täällä sanoa! :o
kun olin lopettanut jo ennen ekaa raskautta.
oluita ja shampanjaa kyllä olen nauttinut raskausaikoina.
en tiedä vielä mítä vahinkoa tästä on ollut lapsille.
vanhin kirjottaa yo:ksi 17 vuotiaana, ei siinä ainakaan pitäis mitään vikaa olla. ´
raskaudesta huolimatta, yleensä kai vieroitusoireiden vakavuuteen vedoten, miten voitte laittaa viattoman vastasyntyneen kärsimään vieroitusoireista? Eli siis millä eväillä pieni ihmisentaimi kärsii sellaisesta, mihin itse ette pysty? Lapsihan nimittäin on hirveässä nikotiinintuskassa alkuviikot, jos koko odotusajan saa säännöllisen tupakka-annoksensa.
Sama määrä lapsiakin. :)
Raskaustesteihin minäkin olen lopettanut aina.
Ja toisen lapsen jälkeen lopetin selvänä polttamisen, onneksi työpaikka kielsi polttamisen niin ei tarttenut sieläkään kessutella.
Kun baareissa tuli tupakkakielto niin ei nappaa mennä johonkin koppiin istumaan tai ulos.
Olen kokonaan polttamatta nykysin; jaksaa juosta ja hengitys toimii. Hampaat ei ole keltaset, hajuaisti toimii.
Mutta tuomitsen raskaana polttavat naiset, heillä on lupa kiskoa kaksinkäsin raskasmetalleja OMAAN kehoon muttei lapseen.
Sekin on aika kamalaa kun esimerkkinä äiti/isi polttaa.
Tai taaperoajalla poistutaan välillä parvekkeelle ja ihmetellään kun kymmenennellä kerralla sielä seistessä lapsi alkaa hakemaan huomiota jollain ei hyvällä käytöksellä, miksi edes miettiä lapsen käytöstä? Puolet ajasta vietetään parvekkeella.
pysty lopettamaan heti plussaan tupakanpolttoa? Minä pidän. Se on ihan itsestä kiinni että laittaako sen tupakan suuhun plussan jälkeen. Ja jos on noin kovalla aineella lapsen riskeeraannut, on todellakin huono äiti, eikä muuksi muutu.
Vähän kalskahtaa korvaan tuo kun kirjoitit että on todellakin huono äiti, eikä muuksi muutu. Siis vaikka olisikin mielestäsi huono äiti koska polttaa raskausaikanaan, niin miksi ei voisi muuttua? Meinaatko että jos on polttanut raskauaikana niin automaattisesti olisi koko loppuelämänsä ajan huono äiti?
Itse poltin säännöllisesti 10 vuotta noin puoli askia tai askin päivässä.
Heti plussan tehtyäni lopetin ja katkoin loput tupakat. Teki mieli polttaa ja näin unia että kävin röökillä. Eikä asiaa helpottanut sekään että mieheni polttaa ja haisi tupakalle voimakkaasti.
Välillä tupakan haju sai oloni etomaan mutta taas välillä teki mieleni polttaa. Kertaakaan en ottanut edes yksiä savuja.
Lapsen synnyttyää en sortunut, koska imetin.
Oikeastaan kun lopetin imettämisen niin silloin oli vaan kertakaikkiaan pakko päästä tupakalle..ja poltan edelleen.
ennen äidiksi tuloa ja kaikkien neljän raskauden välissä. Onneksi kuopuksen jälkeen en aloittanut uudestaan, siihen vaikutti se että esikoiselta ei olisi voinut enää piilotella.
Kyllä minusta tupakointi leimaa ihmisen ja varsinkin äidin. ja tupakoivat ovat niin hyviä keksimään tekosyitä, kuten että enemmän se vauvalle tekee pahaa että äiti stressaa ilman tupakkaa kuin että pikkuisen polttelee. käsittämätöntä ja päivänvaloa kestämätöntä, mutta tupakoivien äitien jatkuva mantra.